Miksi ihmiset kääntävät selkänsä vaurastuessaan?
Suvussa on tämä sama asia käynyt monta kertaa, mutta nyt ymmärrän osuvan omalle kohdalle. Olemme mieheni kanssa duunareita ja poikamme tienaa suunnilleen yhtä paljon kuin me yhteensä. Lisäksi vaimonsa tienaa melkein yhtä paljon. Ovat ostaneet omakotitalon, josta sinänsä olen onnellinen, mutta tulojen noustessa ovat unohtaneet meidät. Esim pikkusiskonsa ja jotkut muut sukulaiset ovat tervetulleita, mutta meitä ei kutsuta koskaan jos ei ole sukujuhlat. Tuntuu pahalta, että välit lyödään lähes poikki ihan vain, koska poikani katsoo alas päin tulojamme.
Kommentit (29)
Ei kukaan vanhempiaan halua usein nähdä.
Ikävää, jos kyse on omien vanhempien häpeämisestä ja elämänpiiristään rajaamisesta vain tulojen vuoksi oman elämäntilanteen parannuttua 😞
Eli syynä ei ole esimerkiksi vanhempien päihteidenkäyttö, rahan toistuva pyytäminen ja muu sellainen hyväksikäyttö vaatimuksineen.
Oletteko oikeasti iloisia poikanne ja hänen vaimonsa menestyksestä? Vai kuittailetteko, kommentoitte, ihmettelette ja kadehditte heidän elämäänsä? Vihjailette rahanpuuttestanne?
Kuulostaa siltä että pojalla on niin paskat vanhemmat, ettei halua olla heidän kanssa tekemisissä enempää kuin on pakollista.
Vihjettä siitä saa aloituksessa, kun ei tule mieleenkään epäillä omaa toimintaa vaan syy on suoraan "vaurastuneessa pojassa".
Miksi Suomalaiset ovat niiin helvetin tyhmiä.
Poika voi hävetä lähtökohtiaan tai häpeää tapaa millä rahansa ansaitsee.
Onko selkä siis etupuolella vaiko käännetty kaksinkerroin? Jatkossa on helppoa tunnistaa vaurastunut ihminen.
Varmasti siihen on syynsä. Millaista oli kotona asua.
Nurinpäin vai kaksin kerroin? Takapuoli eteen?
Oletteko kerjänneet rahaa? Tai pilkanneet siitä että on rikastunut? Tai olleet muuten vain ikäviä vanhempia joita ei halua nähdä juuri koskaan?
Poikasi ei ole vielä kotonaan ylemmissä piireissä jonne tulotaso on hänet nostanut. Tuo epävarmuus siis on syynä. Todennäköisesti käyttäytyy normaalisti jos on vain oman suvun porukkaa, eli teillä kotona käydessään ei elvistele. Tai jos elvitelee niin sitten ovat asiat pahasti pielessä kaverin päänupissa.
Parempi olla hiljaa jos tienaa hyvin ja varsinkin jos on paljon rahaa tilillä. Kohta on muuten kaverit ja sukulaiset käsi ojossa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeasti iloisia poikanne ja hänen vaimonsa menestyksestä? Vai kuittailetteko, kommentoitte, ihmettelette ja kadehditte heidän elämäänsä? Vihjailette rahanpuuttestanne?
Rahan pummausta.
Eihän heidän mahdollisesti entistä parempi varallisuutensa pitäisi kuulua teille millään tavalla?
Ihan samalla tavalla täälläkin on sukuun tullut paljon varakkaampaa väkeä joiden tekemiset eivät voisi vähempää kiinnostaa. Eivät ole minun rahojani, itsehän ovat rahansa tienanneet. Toki kiitollisena perin jos/kun mutten oleta näin koskaan käyvän. Tehkööt omilla rahoillaan mitä lystäävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vanhempiaan halua usein nähdä.
Viime vuonna näin kerran ja silloinkin lopetti kaikki keskustelut lyhyeen jollain verukkeella. Onko se liikaa jos haluaisin useammin?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Olemme oikeasti iloisia. Ei ole mitään rahanpuutetta tai kuittailtavaa.
-ap
Mä pidän siskosta huolta koska on perhettä mutta esim kavereista on karsiutunut osa kun joka perjantai kysytään että voinko "lainata" satasen. Voin lahjoittaa rahaa jos tarvii mutta en joka hemmetin kuukausi ja jos ei ole koskaan mitään muuta asiaa kun että anna rahaa niin ei se mikään kaveri ole.
Olette vain kasvaneet erillenne, ei siinä sen kummempaa. Eikö ap:lla ollut lapsena jotain kaveria, johon ei enää pidä aikuisena yhteyttä?
Lienen oman suvun köyhin mutten ole koskaan keneltäkään pummannut, muiden rahathan ei kuulu minulle. Niillä mennään mitä on itse tienattu eikä se ole paljon. En valita ja näillä tässä elämässä mennään koska minkäs teet.
En tiedä mutta aika kylmää toimintaa pojaltasi. Kyllä sitä sitten kaduttaa kun on itse vanha.