Miksi suomalaiset hyväksyy heikennykset hallituksilta?
Luulisi että, alv korotuksen laajat vaikutukset hintoinen olisi hyvä syy kansalle lähteä kaduille. Hiljaisuus on myöntymisen merkki korkeiden verojen ja maksujen maksu on hyväksymistä.
Kommentit (127)
Ota nyt jo pää pois sieltä perseestäsi ja alkaa katselemaan ympärillesi, kaksi aivosoluasi voi nähdä paljonki asioita, jotka eivät liity millään tapaan kenenkään elättämiseen! Suomessa on perustuslait ja sen mukaan toimitaan. Sinä ilmeisesti vastustat oman isänmaasi lakeja?! Ilmeisesti persut vaihtoivat EU ero vaatimuksen lennosta Suomen perustuslakien romuttamiseen? Todella omituista käytöstä "isänmaalliselta" persulta. No se ei kyllä ke
Kyllä, kannatan peruslain muuttamista tältä osin. Ja niin suurin osa suomalaisistakin. Vai äänestikö kansa väärin?
Suomalaiset on maailman tyhmin kansa. Kuvitellaan ettei täällä käy kuten Ruotsissa vaikka pahemmalla tiellä ollaan ja nopeammin!
Tiedän koska olin Ruotsissa opiskelemassa, jossa oli 10 vuotta sitten tällaista kuin täällä nyt eli katujengit ryöstöineen, huumemyynnit kouluissa, rakennyusten tuhopolttoja, autojen räjäyttelyjä eikä kantaruotsalaiset enää uskaltautuneet 20% Tukholman alueille. Itäkeskuksen alue lienee menetetty Helsingissä?
Ihmiset miettivät, mistä niitä ongelmien ratkaisijoita löytyisi, niitä lahjakkuuksia jotka voisivat ottaa kriisit hallintaansa ja luoda meille uusia uljaita toimntamalleja. Maailma on täynnä tietoa ja fiksuja nuoria, teknologiaa ja huippuosaajia, joten on ihme että maailma on niin liemessä kuin on. Globaalisti katsoen oli kauan itsestäänselvää että yksi mahdollisuus kaikkein fiksuimmille opiskelijoille oli joko hakeutua lukemaan rahoitusalaa. Mutta mitä tapahtuu kun lahjakkuudet pistetään tekemään verrattaen tylsää joskin hyvin palkattua työtä? Kun tänään puhutaan finanssikriisistä, selityksiä on monia. Ahneus, tyhmyys, tylsistyminen. Kaikki halusivat olla mukana kun lahjakkuudet tekivät sen minkä he parhaiten tekevät, nimittäin huvittivat itseään, koska se vaikutti niin fiksulta. Finanssimaailmaan tylsistyneet lahjakkuudet loivat uuden maailman, abstraktin sellaisen, jossa kaikki on mahdollista. Siitä tuli peli, älyllinen haaste, kaikkea muuta kuin todellinen - koska todellisuus on usein aika tylsää - mutta joka näytti siltä että se pystyi taikomaan rahaa tyhjästä.
Jos olisin pääministeri niin tekisin vielä kovempia ja rajumpia leikkauksi kuten sitoisin kansalaisuuden työllisyyteen niin että jos on ollut liian pitkään työttömänä menettää kansalaisuutensa jos ei työllisty ja häädetään pois maasta. Orpo, Purra ja kumppanit ovat ihan pehmoja nössöjä joten olkaa siitä onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on maailman tyhmin kansa. Kuvitellaan ettei täällä käy kuten Ruotsissa vaikka pahemmalla tiellä ollaan ja nopeammin!
Tiedän koska olin Ruotsissa opiskelemassa, jossa oli 10 vuotta sitten tällaista kuin täällä nyt eli katujengit ryöstöineen, huumemyynnit kouluissa, rakennyusten tuhopolttoja, autojen räjäyttelyjä eikä kantaruotsalaiset enää uskaltautuneet 20% Tukholman alueille. Itäkeskuksen alue lienee menetetty Helsingissä?
ja kaikki nuo tuhot tulee maksamaan meille miljardeja, ja ne otetaan pois lapsilta, eläkeläisiltä, keneltä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Et ole vastannut kysymyksiin siitä miten noi toimet liittyy ylipäätään velan maksamiseen kun ne vaan heikentää maksukykyä
Kenen maksukykyä? Mulle ainakin jää enemmän käteen, jos vähemmän tarvitsee laittaa rahaa siihen, että joku randomi tulee toimeen. Voin kuluttaa ne rahat itse, eikä niin, että maksan jonkun toisen vuokraa
No ei kyllä jää, kun alv on kaikille ihan sama kaupassa. Se että säästät 50€ vuodessa menee ruokaan tuplana. Luuletko että et ole maksumiehenä kun terveydenhuolto romahtaa pysyvästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vit-tu mistä sinullekin saataisiin aivot! Säästöjä voi tehdä monesta muustakin asiasta, kuin polkea heikkompi osaisia ihmisiä! Mutta, jos on aivopesty ja äo. on kengän numero, niin tästä on sinun kaltaisillesi aivan turha puhua.
Tarkoitatko polkemisella nyt sitä, että vähennetään toisten ihmisten vastuuuta sinun elättämisestäsi?
Et ole vastannut kysymyksiin siitä miten noi toimet liittyy ylipäätään velan maksamiseen kun ne vaan heikentää maksukykyä
Eivät ne valtion maksukykyä heikennä.
Valtion maksukykyä parantaa sinusta se, että valtio antaa sinulle rahaa jonka sinä kulutat ostelemalla asioita joista valtio saa verotuloja? Enemmän valtio siinä säästää kun saa itse pitää omat rahansa. Tätähän sinä et tietystikään käsitä. Kokeile.. anna lapsellesi banaani ja hän syö sen ja antaa sinulle kuoret takaisin. Kannattiko? Säästitkö nyt jotain? Kaikki sosiaaliavustuksiin kuluva raha on hukkaan heitettyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko noin vaikea hyväksyä suomessa olevan lama ? Onko käynyt mielessä että näillä leikkauksilla korjataan nyt edellisten hallitusten tekemiä virheitä? Tarpeettomia tulonsiirtoja kuten avustuksia pienennetään niiden oikealle tasolle ja ylisuurista tukirahoista luovutaan muuttamalla ne sille tasolle millä ihminen tulee hyvin toimeen ilman että hän elää leveästi tuhlaillen ostelemalla turhuuksia.
Lamaa on ollut vaikka kuinka pitkään. 2015-2019 taisi hetken mennä loivassa ylämäessä, mutta muuten näin nuorena milleniaalina tuntuu, että kaikki hallitukset ovat vain koko ajan leikanneet ja perustelleet sitä lamalla tai kovilla ajoilla. Miksi on niin vaikeaa hyväksyä, että jatkuva leikkaaminen ei auta sekään, pitäisi kehittääkin tätä maata?
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt jo pää pois sieltä perseestäsi ja alkaa katselemaan ympärillesi, kaksi aivosoluasi voi nähdä paljonki asioita, jotka eivät liity millään tapaan kenenkään elättämiseen! Suomessa on perustuslait ja sen mukaan toimitaan. Sinä ilmeisesti vastustat oman isänmaasi lakeja?! Ilmeisesti persut vaihtoivat EU ero vaatimuksen lennosta Suomen perustuslakien romuttamiseen? Todella omituista käytöstä "isänmaalliselta" persulta. No se ei kyllä ke
Kyllä, kannatan peruslain muuttamista tältä osin. Ja niin suurin osa suomalaisistakin. Vai äänestikö kansa väärin?
Siis perussuomalaisia kannattaa noin 11% kansasta ja 15% äänestäneistä ja sillä ei perustuslakia ihan muutella vaikka mieli vähän tekisikin. 11% ei millään laskuopilla ole suurin osa suomalaisista...tai ainakaan minä en sellaista laskutoimitusta kykene tekemään tuolla kannatuksella.
-eri
Katsokaa kun kun maailmassa on voittajia ja luusereita ja voittajaksi pääsee potkimalla luuseriksi ja luuseriksi päätyy koska kaikki eivät voi olla voittajia. Se on pelin sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vit-tu mistä sinullekin saataisiin aivot! Säästöjä voi tehdä monesta muustakin asiasta, kuin polkea heikkompi osaisia ihmisiä! Mutta, jos on aivopesty ja äo. on kengän numero, niin tästä on sinun kaltaisillesi aivan turha puhua.
Tarkoitatko polkemisella nyt sitä, että vähennetään toisten ihmisten vastuuuta sinun elättämisestäsi?
Eivät ne valtion maksukykyä heikennä.
Valtion maksukykyä parantaa sinusta se, että valtio antaa sinulle rahaa jonka sinä kulutat ostelemalla asioita joista valtio saa verotuloja? Enemmän valtio siinä säästää kun
Kiitos kun todistit olevasi täysin tietämätön taloudesta :D Ymmärrätkö että yhteiskunta pitää maan pystyssä, ei hallitus. Katso sitä helvetin leikkaus listaa. Siellä on vain murto-osa asioita jotka liittyy mitenkään tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen maksukykyä? Mulle ainakin jää enemmän käteen, jos vähemmän tarvitsee laittaa rahaa siihen, että joku randomi tulee toimeen. Voin kuluttaa ne rahat itse, eikä niin, että maksan jonkun toisen vuokraa
No ei kyllä jää, kun alv on kaikille ihan sama kaupassa. Se että säästät 50€ vuodessa menee ruokaan tuplana. Luuletko että et ole maksumiehenä kun terveydenhuolto romahtaa pysyvästi?
Sinustako toisen taskuun annettu raha ei ole keneltäkään pois? Idioottihan sinä olet. 😂 Ei se rahan määrä siitä lisäänny jos minä annan sinulle vaikka 1000€ kuukaudessa. Vai kuvitteletko siinä olevan valtion kassan kannalta jotakin eroa jos sinä käytät ne rahat vaiko minä? Ainoa hyötyjä on se pummi joka elää toisten kustannuksella, eli sinä.
Rikkailta ne eivät poista itseltään mitään tukia muuta kuin lisäävät niitä. Kaikki on köyhimpien ihmisten kusettamista.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen heikennykset? Suomalaisten hyvinvointia ja vaurautta on heikennetty jo 15 vuotta lyömällä laimin talouskasvua ja yritysten kilpailukykyä edistävät toimet, ja keskittymällä lainanottoon ja julkisen sektorin paisuttamiseen.
Onneksi meillä on nyt hallitus joka tekee toimenpiteitä joilla vahvistetaan Suomen ja Suomalaisten mahdollisuutta pärjätä myös tulevaisuudessa ja säilyttää hyvinvointiyhteiskunnan palvelut.
Mitään muuta täällä ei olekaan tehty kuin kasvatettu yritysten syöttöporsaitten lihottamista! Täällä on lyöty laimin ainoastaan työntekijöiden palkkakehitys. Ay-liike ei siihen ole syynä, ne eivät ole halunneet jatkuvasti laittaa lakkoja pystyyn ja tuhota koko maata. Toivottavasti mahdollisimman moni yritys saa nyt nauttia toimiensa hedelmistä, se on ainoa hyvä asia tässä katastrofissa.
Siis perussuomalaisia kannattaa noin 11% kansasta ja 15% äänestäneistä ja sillä ei perustuslakia ihan muutella vaikka mieli vähän tekisikin. 11% ei millään laskuopilla ole suurin osa suomalaisista...tai ainakaan minä en sellaista laskuto
En kannata perussuomalaisia, enkä ole heitä äänestänyt. Sanoin, että kannatan kehitystä, jossa vstuuta jonkun toisen toimeentulosta vähennetään.
Eräs asia on tässä kaiken tiimellyksen keskellä ja unohtunut leikata. Hallituksen tulisi nimittäin puuttua sähkölaskujen Kelakorvauksiin. Nykyisin jos saa toimeentulotukea niin ei tuen saajan tarvitse maksaa sähkölaskua itse vaan Kela eli valtio ja veronmaksajat maksavat sen tämän puolesta. Tuo porsaanreikiä pitäisi tukkia ja laittaa loppu sähkölaskujen kelakorvauksille.
Koska ymmärrämme, että emme voi elää velaksi vuosi vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinustako toisen taskuun annettu raha ei ole keneltäkään pois? Idioottihan sinä olet. 😂 Ei se rahan määrä siitä lisäänny jos minä annan sinulle vaikka 1000€
Sä olet pihalla kun lumiukko ei jaksa vääntää. Ja meikä on korkeakoulutettu ja töissä 12h putkia koko ajan . Työpaikkaa olen onneksi jo hakenut muualta Euroopasta, koska eihän tietä mielisairaita jaksa kukaan täysjärkinen. Itke sitten kun näät mikä todellisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinustako toisen taskuun annettu raha ei ole keneltäkään pois? Idioottihan sinä olet. 😂 Ei se rahan määrä siitä lisäänny jos minä annan sinulle vaikka 1000€
Tunnetteko toisenne vai miksi valehteletko kun väität tietäväsi jostain ihmisestä täällä onko hän työtön? Mielenkiintoinen tapa keskustella jos lähdet henkilökohtaisuuksiin anonyymillä keskustelupalstalla? Itse pitäisin sinua hieman idioottina suhtautumisesi takia mutta koska en tunne sinua niin jätän mielipiteeni vahvistamatta.
-eri
Näinpä.
Nyt tehdään sellaisia muutoksia, mitkä ei liity valtion velkaan mitenkään.
Miten määräaikaisuuksien lisääminen tai sunnuntailisien poistaminen vähentää valtion velkaa?
Tämä oli oikeiston vallankaappaus, mikä oli ennen vaaleja suunniteltu. Vielä muutama vuosi sitten Orpo ei halunnut olla missään tekemisissä persujen kanssa, mutta nyt pyysi niitä ensimmäisenä hallitukseen.
Ideologinen vallankumous.