Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pallomaha naisella

Vierailija
20.08.2022 |

Kyselen täältä, itselleni on parin viime vuoden aikana kehittynyt ns. pallomaha, eli vatsa on iso, kuin raskausvatsa ja saman mallinenkin, eli lähtee pinkeänä heti rintojen alta. Ns. läski tai löllyvä ei ole. Mielestäni en syö erityisen epäterveellisesti, mutta liikuntaa harrastan koko ajan vähemmän, juurikin tuon pallon takia, liikkuessa närästää ja tulee vatsahapot tai jopa nestettä suuhin, vatsa painaa, on tiellä jne. Vatsa ei siis koskaan ole litteä, vaan vaikka aamulla herätessäni tai selälläni maatessani vatsa nousee pinkeänä pallona ylöspäin. On myös arka ja kipeä.
Neuvoja?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Vierailija
2/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sisäelinten ympärille kertyvää viskeraalirasvaa. Ihonalainen rasva tekee sellaisen roikkumahan.

Itse ei voi valita mihin rasva kertyy.

Laihduttaminen auttaa kaikilla, mutta helppoahan se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ilmaa. Muuta ruokavaliotasi.

Vierailija
4/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläkin pallomaha. Juo kaljaa

Vierailija
5/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja erityisesti fruktoosi sekä alkoholi pannaan, hiilihydraatteja maltillisesti, lisää liikuntaa.

Vierailija
6/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä. Vatsa työntyy pallealihaksiin kun jotkut sidokset pettävät.

Vierailija
7/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vyötärönympärys? Itselläni 100 cm vaikka kävelen joka arkipäivä noin 14 000 askelta.

Vierailija
8/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sisäelinten ympärille kertyvää viskeraalirasvaa. Ihonalainen rasva tekee sellaisen roikkumahan.

Juurikin viskeraalirasvaa, jos et syö erityisen epäterveellisesti, sitten käytät alkoholia aivan liikaa.

Vierailija
9/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen Miehillä on sama asia! Johtuu sitä juot paljon eri juomia : JOISSA ON HIILIHAPPOA. KASVATA MAHALAUKKUA JA SINNE MAHUU VAAN TAVARA ENEMMÄN.Lisäksi sinulla ei vatsan ja selän tukilihaksia. Joten kipin kapin ilmasin kuntolaiteisin urheilu puistojen.Jokaisessa laiteessa on teksti, mihin kehon osaan laite vaikuta.Sinne voi mennä 24 h/ 7 päivää.

Vierailija
10/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Olen alkanut miettiä, voiko olla kyse sydämen vajaatoiminnasta, kun jalat turpoavat myös tosi paljon.

Vierailija
11/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suolistotulehdus?

Mulla on aamulla normaalihko maha ja iltaa kohti aivan järkyttävä pallo. Jotenkin suolistoperäistä?

Vierailija
12/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ruokavalio, hyvin yksinkertaista. Lopeta myös kaikki sokeri juomat ja juo vain vettä.

Vierailija
13/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

fhjyukl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin viskeraalirasvaa, jos et syö erityisen epäterveellisesti, sitten käytät alkoholia aivan liikaa.

Ei vatsa ole silloin kipeä ja arka. Ilmasta on.

Vierailija
14/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ab piimää, jos närästää rennie, katso ruokavalio (vatsahapot). Joskus hormonit voi olla esim. kuukautiset. Entä asento sängyssä, tarviiko kohotusta tai juotko vettä ennen unta joka lietsoo vatsahapot vatsaportista. Stressi, ärtyvä suolisto, ummetus eli nesteen puute tai kuitujen? Joskus kaakao kylmään maitoon aamulla /päivällä auttaa suoliston toimintaa. Myös gynellä voi katsoa ultralla vatsaa tai taval. lekurin ohjeita ihmetellä. Katso hormonivalmisteiden haitat jos käytät, niitä on runsas lista.

Vierailija
15/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laihduttamaam vaan, ok. Ap ei juuri koskaan juo alkoholia, eli siitä ei voi johtua. Ilmaakaan se ei ole, tai sityen se ilma ei tule koskaan ulos. Esim. pitkässä flunssassa en syönyt juuri mitään ja laihduin muualta, mutta vatsa ihan sama pallura.

Vierailija
16/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasten erkauma. Googleta.

Vierailija
17/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin te ihmiset kyselette täällä tuollaisia juttuja ettekä mene lääkäriin?

Vierailija
18/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suolisto ja vatsalaukku ja ruokatorvi työntyy pallealihaksiin tottakai se närästää jne.

Tutkittavahan tuo on mutta terveisin pallomaha. Navan yläpuolella on jo verkko ettei suolet tule syliin vatsalihasten keskiraosta, joka on.pettänyt.

Voi olla mitä vaan, mutta lääkäriin. Palleatyrää ei kuulemma hoideta jos se ei vaivaa.

Vierailija
19/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäneillä naisilla tämä ongelma.

Vierailija
20/41 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut sama ongema vuoden.Nyt helpottaa,kun olen lopettanut melkeen leivän syönnin sekä perunat ym. Eli syön vähempi näitä. Uskon että on koronan jälkitauti.Koronakilot, sanotaan!