Luetellaan asioita, joista kukaan ei voi pitää luonnostaan, mutta jotka opitaan ryhmäpaineen vuoksi
Eli ettei erotuta joukosta ei-toivotulla tavalla tai tulla alttiiksi esim. kiusaamiselle. Aloitan:
- Penkkiurheilu
- Rivojen ja misogynististen juttujen kertominen
Kommentit (32)
Lapsista ja lemmikeistä puhuminen.
Kivuista, kiireestä tai vähäunisuudesta valittaminen/ keuliminen. Sinua pidetään vähintään outona, jos et tee mitään näistä.
Minulla ei ole mitään ryhmäpaineita eikä muitakaan paineita. Olen vastarannan kiiski ja vastustan kaikkea massaihmisten tekemisiä. Näin elää paremmin vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi
Ei ollut edes suurta ryhmäpainetta, mutta oli eräs tyhmimpiä tekoja opetella puoliväkisin polttamaan tupakkaa alta kakskymppisenä. Tuo oli jo iloisella kahdeksankymmentäluvulla ja kokemuksesta voin sanoa, että vaikka välillä olen ollut pitkiäkin jaksoja polttamatta, kuten nytkin jo muutaman vuoden, niin eroon siitä mieliteosta en usko koskaan enää pääseväni.
Jos tietäisin, ettei siitä ole enää mulle mitään haittaa elinaikanani, niin aloittaisin varmasti uudelleen. Siis vaikka, jos olisi tiedossa, että kuolen johonkin varmasti vuoden sisällä tms.
Voi olla että on painostettu mutta tykkään penkkiurheilusta. Oikeasti töissä käymisestä vaikka kuinka opittiin ettei moni tykkää.
Tupakointi,yläasteella jos ei ole röökiringissä niin on uskis tai onneton nörtti
Kahvinjuonti,kylässä tuodaan kysymättä kuppi nokan alle eikä kehtaa oll juomatta
Vauvat,kaikki muutkin lisääntyy ja omat vanhemmat odottaa lapsenlasta
Vierailija kirjoitti:
Työnteko.
Tätä ei kyllä tehdä ryhmäpaineen, vaan ihan rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi,yläasteella jos ei ole röökiringissä niin on uskis tai onneton nörtti
Kahvinjuonti,kylässä tuodaan kysymättä kuppi nokan alle eikä kehtaa oll juomatta
Vauvat,kaikki muutkin lisääntyy ja omat vanhemmat odottaa lapsenlasta
Ei kai nyt kukaan niin hullu ole, että vauvoja tekee ihan vaan siksi että muutkin, tai että isovanhemmat haluaa???
Tanssiminen. Ei varmasti koske kaikkia, mutta itse inhoan tanssimista. Nuorena nyt kuitenkin tanssin discoissa ja yökerhoissa, kun niin nyt vaan kuului tehdä.
Kahvi, alkoholi ja tupakka.