Niin saiko noita pesuainehajuja vaatteista millään?
Soodat, etikat ja tuuletukset kokeiltu. Yritin selailla jo aiemmin aiheesta tehtyjä keskusteluja, mutta niissä oli enemmän ulinaa kuin asiaa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Tekokuiduista ei haju irtoa jos se on päästetty iskostumaan tai jopa käytetty hajustettua huuhteluainetta.
Puuvillapaita kyseessä
Ei. Niiden hajusteet on sellaisia kemikaaleja, jotka imeytyy kuituun ja on tarkoituskin. Niin olen lukenut. Mitäs ne hajusteet haittaa, jos ei aiheuta allergiaa. Pese vaan jatkossa hajusteettomilla aineilla.
Ex mies ihan pokkana väitti, että huuhteluainetta pitää ehdottomasti käyttää pyykinpesussa. Hän siis arvosteli minun huuhteluaineetonta pyykkäämistäni. Hän kiukkuisena ja muka tietävänä selitti, kuinka huhteluaineen tarkoitus on peittää lian haju. Minä sanoin, että minun tarkoitukseni on saada pyykit puhtaaksi, eikä peittää lian hajua. Kukahan viisas äiti oli taas saanut pojalleen näin järkeviä asioita selitettyä uskottavasti. Kuulostaa ihan hölmöläisten kertomuksilta.
Ei ole. Auttaa vaan nenän turtuminen hajuun.
Tekokuiduista ei haju irtoa jos se on päästetty iskostumaan tai jopa käytetty hajustettua huuhteluainetta.