Oletko murtanut ranteen, nilkan ym josta jäänyt pysyvä vamma? Tämmöisiä upea lääketiede ei pysty hoitamaan!!!??? Minulla ranne ja vaikeuttaa
Oletko murtanut ranteen, nilkan ym josta jäänyt pysyvä vamma? Tämmöisiä upea lääketiede ei pysty hoitamaan!!!??? Minulla ranne ja vaikeuttaa mm syömästä atrimilla kun haarukan käytössä tulee hieman kiertoa.
Kommentit (9)
Mulla lukkolevytetty ranne. Vähän kipuilee välillä mutta liikeradat ja semmoiset on kunnossa.
Kaikista vammoista on jäänyt jotain. Suurinta osaa ei pystytty parantamaan eikä mikään muutenkaan koskaan parane entiselleen. Lääketiede on yliarvostettua. Jossain TV-sarjassa hassu lääkäri parantaa kaiken mutta oikeassa elämässä se ei mene niin.
Ei , vaikka on useempi luu menny skeitatessa yms.
mm.molemmat ranteet,toinen kahdesti(ei menny samasta kohtaa luu rikki ).
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukkolevytetty ranne. Vähän kipuilee välillä mutta liikeradat ja semmoiset on kunnossa.
Metallit voi hangata jänteitä, niin se voi ainakin aiheuttaa kipua. Pahimmassa tapauksessa jänteet katkeaa. Kannattaa mahdollisuuksien mukaan poistaa levy jos se vaivaa.
Minulla on mennyt nilkka teininä, ei edes murtunut täysin vaan tuli hiusmurtuma + nivelsiteet repesi, tms. Näin päälle 30 -vuotiaana se edelleen saatta vihoitella etenkin talvisin ja jos kävelen paljon, niin tunnen miten se ns. "painuu" kasaan tms. Tai siltä se tuntuu.
Ihmiskeho ei ole koneeseen tai laitteeseen verrattavissa oleva asia, vaan elävä organismi. Se ei siten ole myöskään korjattavissa kuin mutteria vaihtaen. Ihmeen paljoon nykylääketiede kykenee, sanoisin niin päin.
Itselläni molemmat ranteet menny. Kannattaa kyllä vähän jumppailla jo kipsin kanssa. Sitten kun kipsi pois niin täysi hönkä päälle. Rannekääntöjä. Punnerruksia aluksi ihan omalla painolla. Sitten penkkipunnerrusta (vinopenkki parempi). Jos jää sitä kättä aristelemaan niin huonosti käy. Se luutumiskohta on kuin hitsaussauma. Kovempi kuin muu luu.
Mulla murtui nilkka. Kaikki liikeradat onnistuu. Huomaan kuitenkin eron entiseen siitä, että jalka rasittuu ja kipeytyy nopeasti.
Mulla murtui ranne ja se on jäänyt vähän epävakaaksi, myös nivelrikkoa on kehittynyt.
Joskus murtuma on niin paha ettei parane enää ennalleen. Toisinaan vika saattaa olla huonosti laitetusta kipsistä tai, että potilas ei ole kuntouttanut raajaansa. Murtunut kehonosa voi jäädä jäykäksi jos sitä ei jumppaa kipsin poiston jälkeen.