Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahattomasti lapseton - vertaistukea kaivataan

Vierailija
26.05.2024 |

Olen aina unelmoinut äidiksi tulemisesta ja koen että se on isoin unelma ja tavoite elämässäni. Olen parisuhteissa aina ilmaissut asian ja mies aina lopulta muuttanut mielensä ja parisuhde päättynyt.

Olen kipuillut asian kanssa jo yli 10 vuotta ja nyt alkaa oikeasti olla päivittäistä tuskaa tämä, ystävät jotka eivät oikeastaan halunneet lapsia saa lapsia ja elää kuplassaan, joka ärsyttää vaikka onnellinen olenkin heidän puolesta.

Nyt olen parisuhteessa jossa mies haluaa lapsia mutta ei ole valmis vielä vaan haluaa odottaa. Asutaan yhdessä. Olen 35+ ja biologinen kello huutaa. Tunnen fyysistä tuskaa tästä kun ei ole koskaan edes päässyt yrittämään lasta. Käyn terapiassa mutta tämä päivittäinen tuska, en kestä tätä enkä katsoa toisten lapsiarkea.

onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellinen äitiys, ei tuossa kohta muu enää auta.

Vierailija
2/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että yritätte nyt tai ette ikinä. Vastauksesta riippuen joko housut pois, ukko vaihtoon tai jatkatte samaan malliin kuin ennekin.

Tosin itse en lähtisi enää tässä iässä yrittämällä yrittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna yhdenkään miehen enää estää sua toteuttamasta unelmaasi. Ala itselliseksi äidiksi. 

Vierailija
4/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin antaa sinulle vertaistukea vaikka missä asiassa mut juuri nyt en jaksa tänne kirjoittaa. LAITAN LINKKISI TALTEEN JA PALAAN MYÖHEMMIN... On niin paljon sanottavaa että se on yksi syy miksi en jaksa kirjoittaa. Yksinäisyys ja lapsettomuus ovat oireita siitä että yhteiskuntamme on aivan sekaisin eikä täällä ole mitään kunnollista eikä mitään kunnon arvomaailmaa joka tänne kuuluu ja joka on kristinusko!

Lapset kuuluvat toimivaan parisuhteeseen!

Vierailija
5/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin antaa sinulle vertaistukea vaikka missä asiassa mut juuri nyt en jaksa tänne kirjoittaa. LAITAN LINKKISI TALTEEN JA PALAAN MYÖHEMMIN... On niin paljon sanottavaa että se on yksi syy miksi en jaksa kirjoittaa. Yksinäisyys ja lapsettomuus ovat oireita siitä että yhteiskuntamme on aivan sekaisin eikä täällä ole mitään kunnollista eikä mitään kunnon arvomaailmaa joka tänne kuuluu ja joka on kristinusko!

Ja miksi toimivat parisuhteet menevät rikki ja päättyvät eroon lasten takia?

Vierailija
6/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi toimivat parisuhteet menevät rikki ja päättyvät eroon lasten takia?

Ja loppu vastaaminen kuin seinään

Vierailija
7/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat miehelle tänään että joko aloitatte yhdessä yrittämään tai sitten eroatte ja hakeuduta huomenna aloittamaan itsellisen äitiyden prosessin. 

Biologia on tässä asiassa naiselle julma. Et voi ottaa sitä riskiä että odotat miestä sillä on suuri riski että juna on siinä kohtaa jo mennyt tai ettei tuota päivää koita miehelle koskaan. Ketään ei pidä painostaa isäksi mutta jos et nyt laita omia tavoitteitasi etusijalle, tuo suhde tulee päättymään isolla todennäköisyydellä omaan mahdottomuuteensa myöhemmin joka tapauksessa. Sinusta tulee katkera ja se on myrkkyä parisuhteelle. Tsemppiä, nyt vaan laitat pyörät pyörimään ja menet tavoitteellisesti unelmiasi kohden rohkeasti.

Vierailija
8/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, että olet kyseisen miehen kanssa on mikä? 

Ryhdistäytyä heti. Ilmoitat miehelle, että et tee kompromisseja. Joko yritätte lasta tai eroatte.

Vierailija
9/9 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monella, sekä naisilla että miehillä, on sellainen luulo, että nainen pystyy lykkäämään lasten hankinnan sinne nelikymppiseksi asti? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun niin paljon kuulee himpun vajaa nelikymppisiltä ihmisiltä, että eivät halua lapsia vielä.

En siis ole kysellyt keneltäkään vaan ihan itse ovat ottaneet lapsiasiat puheeksi kanssani.