Kysymyksiä New Yorkiin matkustamisesta
Hei,
Onko täällä ketään, joka olisi käynyt Nykissä? Suunnittelen unelmaani eli matkustamista ko. kaupunkiin. Kannattaako lentoja varata 4 päivän reissun takia? Ehtiikö tuossa ajassa nähdä mitään? Hotellit ovat lievästi sanottuna kalliita. Kiitos
Kommentit (26)
Varaudu siihen, että hintataso tällä hetkellä _todella_ korkea.
Kannattaako lentoja varata neljän päivän reissun takia?
En oikein ymmärrä kysymystä! Pakko ne lennot on varata, oli se New Yorkin reissu minkä mittainen tahansa. Tai sitten pitää laivalla mennä!
Kannattaa harkita sitä, että menee samalla reissulla myös muualle (edullisempiin) kohteisiin Usassa.
Lennot maksaa aika paljon, jos tekee pidemmän reissun (maan sisäiset lennot edullisia, matkalaukkujen koon/hintojen kanssa tosin kannattaa olla tarkkana, vaihtelee yhtiöittäin) tavallaan 'säästää' jos on pidemmän aikaa kerralla. (Esim. 2 x 4 päivän reissun sijasta 10 päivää tmv.)
Ja jos huono tuuri käy ja maha menee sekaisin (ruokamyrkytys tmv.) saattaa 1päivä mennä sängyn pohjalla -> pidempi reissu antaa vähän väljyyttä aikatauluihin. Tarkoitan, että jää joku paikka näkemättä jos on aikatauluttanut kaiken 'minuutilleen' 4päivälle, ja 1päivä jääkin syystä tai toisesta (esim. sairastuminen, lento myöhästyy) 'välistä'. Hyvä olla vähän luppo- tai varoaikaa reissulla.
Joskus voi myös saada lennot jopa edullisemmin niin, että lentää vaikka NYC mutta palaa esim. Dallasista tai Miamista.
Ohis,
Pääsee myös laivalla, toki kestää pidempään, mutta valtameren ylitys itsessään kokemus. Syksyllä kun isoja risteilyaluksia siirretään Välimereltä Karibialle, voi saada hyvinkin edullisesti matkan...! Ainakon jos kelpaa ns. vaatimaton hytti ilman ikkunaa.
Olen asunut NYC.
Kyllä 4 päivässäkin saa kivan siivun nycistä, mutta kannattaa tehdä etukäteen hyvä suunnitelma. Kaikkea ei pysty näkemään kahdessakaan viikossa.
Valitkaa pari ehdotonta kohdetta, mitä haluatte käydä katsomassa, ja muuten, fiilistelkää kaupungin tunnelmaa, syökää hyvin ja vain haistelkaa sitä NYC tunnelmaa.
Voin suositella esim. Chelsean aluetta hotellille. Siitä on kävelymatka times squarelle ja hudsonille, sekä edgelle.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Pääsee myös laivalla, toki kestää pidempään, mutta valtameren ylitys itsessään kokemus. Syksyllä kun isoja risteilyaluksia siirretään Välimereltä Karibialle, voi saada hyvinkin edullisesti matkan...! Ainakon jos kelpaa ns. vaatimaton hytti ilman ikkunaa.
Eiks syksy ole tornadojen hurrikaanien yms aikaa. Vaarallista.
Olemme olleet useamman kerran ja sellainen pari viikkoa on meistä optimaalinen loman pituus. Lennot ovat kalliit ja matka-aika pitkä, joten ihan viikonloppureissulle en lähtisi. New Yorkissa on jo museotkin niin upeita, että niihinkin menee useampi päivä. Nyt kesällä menossa taas. Museot, Empire State Building, Vapauden patsas, Central Park ja Coney Island huvipuisto listalla.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet useamman kerran ja sellainen pari viikkoa on meistä optimaalinen loman pituus. Lennot ovat kalliit ja matka-aika pitkä, joten ihan viikonloppureissulle en lähtisi. New Yorkissa on jo museotkin niin upeita, että niihinkin menee useampi päivä. Nyt kesällä menossa taas. Museot, Empire State Building, Vapauden patsas, Central Park ja Coney Island huvipuisto listalla.
Olet käynyt useamman kerran, ja edelleen hakeudut vapauden patsaalle ja muihin samoihin turistirysiin? Jeps.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut NYC.
Kyllä 4 päivässäkin saa kivan siivun nycistä, mutta kannattaa tehdä etukäteen hyvä suunnitelma. Kaikkea ei pysty näkemään kahdessakaan viikossa.
Valitkaa pari ehdotonta kohdetta, mitä haluatte käydä katsomassa, ja muuten, fiilistelkää kaupungin tunnelmaa, syökää hyvin ja vain haistelkaa sitä NYC tunnelmaa.
Voin suositella esim. Chelsean aluetta hotellille. Siitä on kävelymatka times squarelle ja hudsonille, sekä edgelle.
Olen tuo eka kommentoija ja hotellimme oli juuri Chelseassa, paikka oli tosi hyvä ja keskeinen, taisi olla Hilton garden inn - hyvä ja ihan kohtuuhintainen ainakin silloin n. 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käynyt useamman kerran, ja edelleen hakeudut vapauden patsaalle ja muihin samoihin turistirysiin? Jeps.
Nyt meillä on lapsi mukana. Ei ole ollut aikaisemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa, olin tuon ajan. Olihan se kyllä melko hektistä menoa aamusta iltaan, mutta paljon ehti nähdä kuitenkin: hop on hop off -bussiajelua parina päivänä, Staten Island -ferry, Statue of liberty, Empire State, Top of the rock, kävelyä ympäri kaupunkia esim. Central Parkissa, Harlemissa ja downtownissa, metroajelua, shoppailua tavarataloissa ym. Turisteja paljon liikkeellä ja paljon jonotusta - ennakkoliput kohteisiin säästää hermoja.
Korkeista paikoista suosittelen aina Rockefelleriä, koska sieltä näkee keskuspuiston ja Empire State Buildingin. ESB:stä et näe itsensä rakennuksen upeutta, etkä kunnolla puistoonkaan.
Empireä voi ihailla paljolti muutenkin.
Me oltiin torstai-maanantai. Aikaerohan siinä hankalin on, muuten ehtii ihan kivasti. Jos haluat Vapaudenpatsaaseen tai Empire State Buildingiin, niihin pitää liput ostaa kuukausia etukäteen. Green Line oli hieno, oltiin siis kesällä. Ja tietty Keskuspuisto.
Vierailija kirjoitti:
Menisin WTC muistopaikalla käy
Tuo muistomerkki on mykistävin, mitä olen ikinä nähnyt. Joten kyllä, se kannattaa kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa, olin tuon ajan. Olihan se kyllä melko hektistä menoa aamusta iltaan, mutta paljon ehti nähdä kuitenkin: hop on hop off -bussiajelua parina päivänä, Staten Island -ferry, Statue of liberty, Empire State, Top of the rock, kävelyä ympäri kaupunkia esim. Central Parkissa, Harlemissa ja downtownissa, metroajelua, shoppailua tavarataloissa ym. Turisteja paljon liikkeellä ja paljon jonotusta - ennakkoliput kohteisiin säästää hermoja.
Korkeista paikoista suosittelen aina Rockefelleriä, koska sieltä näkee keskuspuiston ja Empire State Buildingin. ESB:stä et näe itsensä rakennuksen upeutta, etkä kunnolla puistoonkaan.
Empireä voi ihailla paljolti muutenkin.
Joo, samaa mieltä, että tuo Rock on parempi monessa mielessä. Mutta silti halusin päästä myös Empire Stateen, kun se oli mun suuri unelma.
Mä oon käynyt pari kertaa, sellaisia parin viikon reissuja. Itse tykkään kaikkein eniten siitä kun saa vaan käydä central parkissa piknikillä tai pyöräilemässä. Ja etsiä parasta dollarin pizza-slaissia. No okei, ei taida dollarilla enää tätä nykyä saada :) Joka tapauksessa parin viikon ajan voi vaan kuvitella asuvansa siellä.
Mutta asiaan. Kyllä neljässä päivässä jo ehtii nähdä paljon. Jos se on sun unelma niin ilman muuta. Tee vaikka lista ja keskity joka päivä johonkin tiettyyn alueeseen. Etäisyydet on pitkiä vaikka kartalta ei sitä uskoisi ja metrossa matkustamiseenkin menee tolkuttomasti aikaa.
Mikään pakko ei ole myöskään käydä missään tietyissä turistipaikoissa. Itse tykkään käydä mulle tärkeiden elokuvien ja sarjojen kuvauspaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin torstai-maanantai. Aikaerohan siinä hankalin on, muuten ehtii ihan kivasti. Jos haluat Vapaudenpatsaaseen tai Empire State Buildingiin, niihin pitää liput ostaa kuukausia etukäteen. Green Line oli hieno, oltiin siis kesällä. Ja tietty Keskuspuisto.
Aikaerosta pitikin kommentoida että monille (itse kuulun siihen joukkoon) se ei tunnu missään sinne (länteen) päin mennessä. Se iskee muhun vasta sitten kun tuun kotiin (itään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaerosta pitikin kommentoida että monille (itse kuulun siihen joukkoon) se ei tunnu missään sinne (länteen) päin mennessä. Se iskee muhun vasta sitten kun tuun kotiin (itään).
Niin sinne mentäessähän ollaan aikaisessa. Mekin olimme viimeksi jo kuuden jälkeen aamulla malttamattomina nykimässä IHOPin ovea aamiaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinne mentäessähän ollaan aikaisessa. Mekin olimme viimeksi jo kuuden jälkeen aamulla malttamattomina nykimässä IHOPin ovea aamiaiselle.
Näin juuri, eli aikaero helpottaa länteenpäin mentäessä. Heräätte aikaisin, ja alkaa nukututtaa juuri sopivaan aikaan illalla. Jet lag iskee vasta kotona, mutta se ei enää lomaanne häiritse :)