Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiin keskustaa tuntevat!

Vierailija
23.05.2024 |

Yritän huomenna päästä lääkäriin Kamppiin aamuksi kello 8.00. Käytössäni on auto. Onko siellä kova ruuhka Helsingin keskustaan aamulla? Onko Kampin parkkihalli helppo löytää? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan. Pahoittelut kun olen aivan kujalla. 

ap

Tapanila ei ole missään maaseudulla, kuinka voit olla noin pihalla? Ihan tosissani kysyn. Metrokin on kulkenut Kamppiin 41 vuoden ajan. 

Vierailija
22/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet varannut noin aikaisen lääkäriajan? Tai no niin, ehkäpä normaalistikin tykkäät herätä kuudelta aamulla, kuka minä olen tuomitsemaan.

Raitiovaunun suunnasta ei kai ihan helppo ole erehtyä, mutta terve ihminen voi tuon matkan kävelläkin. Eihän siinä ole kuin yksi pysäkki välissä, tai korkeintaan kaksi, vähän riippuen siitä, mille lääkäriasemalle olet menossa.

Kun asuin keskustan lähellä, niin tuollaiset Kampissa olevat lääkäriasemat oli ihan näppäriä, kun ne olivat muutaman ratikkapysäkin päässä. Nyt kun asun syrjempänä, niin en kyllä suin surminkaan ottaisi lääkäriaikaa keskustasta, vaan katsoisin, että olisiko niitä jossain muualla, missä pysäköintikin olisi inhimillisemmän hintaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Kiitos avusta. Taidan kokeilla junaa ja ehkä kävellä. 

ap

Vierailija
24/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänenaika, rautatieasemalta kävelet Kamppiin tietysti. Mutta pääsee autollakin, mutta jollet selviä kävellen asemalta, niin tuskin audollakaan.

Vierailija
25/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reittiopas näyttää minulle junaa ja sitten jotain raitiovaunua numero 9, joka menee Jätkäsaaren. Pelottaa että lähden raitiovaunulla väärään suuntaan. 

Trololoo

Vierailija
26/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin rautatieasemalta kävellään suoraan Mannerheimintien suuntaan ja sen yli, niin olet Kampissa. Varmin ja selkein reitti. Voit kysyä vaikka joltain neuvoa aseman edessä.

Vierailija
27/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pitkä, löydät itsesi joko osteoskeskuksesta tai sitten oikeasta paikasta. Voit ostoskeskuksessakin kysellä missä lidl jolloin lähetetään oikeaan suuntaan. Päätietä pitkin oikeaan kun tuut ulos ja naama päin tietä. Ensimmäisen joka ohitat, kierrät taas oikealle. ja siinä se on. Yllättävän piilossa se terveyskeskus, hieman etittävä noita porttikonkeja

Vierailija
28/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita katsoa karttaa ja kysy vastaantulijalta, jos olet epävarma. Varaa vähän lisäaikaa eksymisen varalle

Vierailija
29/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt kukaan Helsingissä vuoden asunut voi olla tietämättä, missä rautatieasema tai Kamppi on!

Vierailija
30/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tulossa Tapanilasta

ap

Junalla päärautatieasemalle ja kävele siitä.

Vierailija
31/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole pitkä kävelymatka? En juuri käy keskustassa ja Tapanilassa olen asunut vasta vuoden. 

ap

Ei ole kauhean pitkä kävelymatka, mutta ylämäkeä on kyllä jonkin verran. Jos olet vanha ja raihnas, niin voi hengästyttää. Varaa reilusti aikaa, ettei tarvitse kiireessä puuskuttaa.

Google mapsista voi katsoa streetview-näkymästä, miltä se siirtymä näyttää maastossa. Itselläni auttaa tuo reitin katselu etukäteen, jos olen ajamassa ihan vieraaseen paikkaan tai vaikka kävellenkin pitää löytää joku paikka, missä en ole koskaan ennen ollut. On helpompi, kun katsoo ensin miltä ne paikat näyttää ja minkälainen talo on se paikka, mihin on menossa.

Vierailija
32/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metrolla siis Kamppiin? Meneekö sinne metro?

Metsi menee sinne. Poikkea samalla pikkukampissa.

Vierailija
33/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap turhaan nolostele, että olet pihalla! Ei se keskustassa ramppaaminen mikään kansalaisvelvollisuus ole. Ihan hyvin Helsingissä voi asua ja elää hyvää elämää, vaikkei keskustassa pyörisikään. Oma lapsenikin joutui joskus vielä aika isona (olikohan kuudesluokkalainen) suunnistamaan Sokokselta Stockmannille Google mapsillä, kun ei kehdannut kysyä ihmisiltä neuvoa. Hän nolosteli sitä, että ei kai nyt voi kysyä, kun kyllähän nyt kaikkien pitäisi tietää, missä Stockmann on :-) Ja suunnisti sitten kännykän avulla ja löysi perille.

Vierailija
34/34 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole pitkä kävelymatka? En juuri käy keskustassa ja Tapanilassa olen asunut vasta vuoden. 

ap

Ei ole kauhean pitkä kävelymatka, mutta ylämäkeä on kyllä jonkin verran. Jos olet vanha ja raihnas, niin voi hengästyttää. Varaa reilusti aikaa, ettei tarvitse kiireessä puuskuttaa.

Google mapsista voi katsoa streetview-näkymästä, miltä se siirtymä näyttää maastossa. Itselläni auttaa tuo reitin katselu etukäteen, jos olen ajamassa ihan vieraaseen paikkaan tai vaikka kävellenkin pitää löytää joku paikka, missä en ole koskaan ennen ollut. On helpompi, kun katsoo ensin miltä ne paikat näyttää ja minkälainen talo on se paikka, mihin on menossa.

Et ole tosissasi. Sokoksen vieressä tie on hieman loiva. Ei sillä matkalla mäkiä ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän