Kadutko nykyistä työpaikkaasi?
Mikä mättää ja mikä estää ottamasta eroa työstä?
Kommentit (23)
Katellaan sitten uusiksi kun pääsen ensin töihin.
-työtön
Miksi mikään voisi estää eroamasta, paitsi tietysti määräaikainen sopimus?
Hyvä kun saa palkkaa, harmi kun ei saa kartuttaa osaamistaan ja ei saa arvostusta. Tulee lyhyt ura täällä ellei tuo ylempi johto pian vaihdu. Toki vaikea saada nyt töitä kun on osaajia liikkeellä.
En kadu vaikka monesti olen ihmetellyt, että miksi ihmeessä sinne jäin harjoittelun jälkeen vaikka muutakin oli tarjolla. Sillä hetkellä se vain oli kiinnostavin ja uskoin tulevaisuuden tuovan parempaa. Toisin kävi. Nyt en malta odottaa, että saan ilmoittaa irtisanoutumisestani ja tulen todella nauttimaan sen tekemisestä. Ainoa mikä estää on se, että en ole vielä saanut työpaikkaa, jonka haluan ja vähempään en tyydy. Mutta syksyllä taas kesälomien loputtua tulee varmasti paikkoja auki ja sitten on vain iskettävä kiinni. Uskon täysin mahdollisuuksiin saada paikan. Olen nykyisestä työstäni saanut rutkasti arvokasta kokemusta monessakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Moni asia voi estää eroamasta. Etkö ole vielä oppinut ajattelemaan?
Kyllä. Sanotaan, että olet niin tervetullut, mutta sitten samalla kuitenkaan et ole.
Kadun. Työ on fyysisesti liian raskasta. En kuitenkaan halua irtisanoutua, sillä olen yli 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä määräaikaiseen sopimukseen on kirjoitettu.
Esim.mulla on normaali irtisanomisaika vaikka on määräaikainen soppari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asia voi estää eroamasta. Etkö ole vielä oppinut ajattelemaan?
Ilmeisesti en ole, koska minua ei koskaan ole mikään estänyt vaihtamasta duunia. En olisi kyllä vaihtamut, jos olisin tiennyt, että en saa tai pysty. Joudunkohan nyt vankilaan??
Syksyn alussa lähden mutta en ole vielä viitsinyt sanoa pomolle. Ei sitä kuitenkaan kiinnosta joten ajattelin irtisanoutua kun olen jäänyt lomalle.
Monelta osin kadun. Onneksi määräaikainen soppari, eikä enää montaa kuukautta lusittavana. Vaikka soppariin on kirjattu minulle irtisanomisaika, olen liian tunnollinen, enkä halua jättää ketään pulaan. Mutta toivon, että sijaistamani henkilö palaa suunnitellusti perhevapailta eikä tarvi edes keskustella jatkosta. En pysty tällä hetkellä jäämään tyhjän päälle, ja plussia vielä toistaiseksi hitusen enemmän kuin miinuksia.
En. Työkohde muuttui erilaiseksi ja tykkään tästä enemmän. Opin myös uutta.
Kyllä. Tämän hetkisestä työstä puuttuu suurinpiirtein kaikki mikä minua työssä motivoi.Toisaalta eipä työttömänäkään elo auvoisaa ole. Nyt toiveissa opiskelemaan pääseminen ja toisen työn löytäminen. Irtisanoutumisen esteenä mm. karenssi, jos itse päättää työsuhteen ja se, ettei toista työtä ole vielä löytynyt.
En kadu. On pitkälti juuri sitä mitä halusin, kun aloin kouluttautumaan lisää. Tässä paikassa nyt 12 vuotta ja ikää 50v. Toivottavasti jatkuu eläkkeeseen saakka.
En kadu. Pomo on mukava ja pätevä. Olen viidessä vuodessa saanut vaikuttaa työpaikan toimintakulttuuriin ja rakentanut omalta osaltani toimivia tiimejä. Työhyvinvointi ja motivaation taso on heijastunut asiakastyytyväisyytenä ym.
En todellakaan kadu. Meillä on ihan huippu porukka töissä, kenen kanssa on oikeasti kiva tehdä töitä. Pomokin on tosi mukava. Parempaa työpaikkaa on vaikea kuvitella.
En kadu. 12 vuotta sitten hyppäsin tyhjän päälle työstä, jossa en viihtynyt. Parin mutkan jälkeen työllistyin nykyiseen työpaikkaani. Sielläkin olen vaihtanut tehtävää ja laajentanut osaamistani. Työkaverit ovat ihan parhaat ja työtehtävät kiinnostavia.
En. Pidän työstäni, jota vastaan saan kohtuullista palkkaa sekä nykyisin myös johdon vaihduttua mahdollisuuden kehittyä siinä lisää. Lisäksi minulla on mukavia työkavereita, joiden kanssa vietän aikaa välillä myös vapaa-ajalla. Meillä on hyvä porukka.
Raskas työ, ei meinaa kroppa kestää ja nuoremmat kerkee istuskella eli jossain mättää.
Hoitajakoulutuksella ei löydy helpompaakaan.
Nej.