Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta outoa, jos ostaa lihat ja kalat valmiina paloina?

Vierailija
23.05.2024 |

Eikä koskaan itse pilko tai fileoi niitä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. 

Vierailija
2/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tarvitse kyseenalaistaa

Vaikka jotain on hyvä tehdä itse, eikä kaikki valmiiksi tehtynä, kannettuna niin en pitäisi tuota askelmana rappioon. 

Ei se leikattu marinoitu lihakaan ole valmis ruoka vielä. Riippuu mitä valmistaa,  voi olla vielä paljon tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuossa nyt on, kun kaupat on täynnä lihaa eri kokoisiksi pilkottuna ja kalaa valmiiksi fileoituna ja jopa kuutioina ja suikaleina? Ei niitä siellä tuollaisia määriä olisi, jos niitä ei ostettaisi. Joten valmiiden palojen ostaminen on ihan tavallista.

Vierailija
4/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi valmiiksi marinoituna, kätevää. 

Vierailija
5/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti voi sanoa, että mitä enemmän lihaa tai kalaa on valmiiksi pilkottu niin sitä huonompaa se on laadultaan.

Jos haluaa parasta mahdollista lihaa niin kannattaa ehdottomasti ostaa iso pala kerralla ja paloitella itse. Sama juttu kalojen kanssa.

Vierailija
6/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa kun sipulia myydään valmiiksi pilkottuna pakasteena vaikka tuoretta sipulia on pikkurahalla joka kaupassa.

Vierailija
7/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta onhan se aika uusavutonta jos ei osaa pilkkoa esim. lihaa eikä ole koskaan tehnyt sitä. 

Vierailija
8/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas? Itsekö se lehmä pitäisi silpaista?

Vierailija
9/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään outoa ole. Uusavuttomille ja amatööreille pitää olla omat lihat. Valmiiksi marinoituina tietenkin.

Vierailija
10/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on outoa kun sipulia myydään valmiiksi pilkottuna pakasteena vaikka tuoretta sipulia on pikkurahalla joka kaupassa.

Mun mielestä on hyvä, että on valmiiksi pilkottuja asioita kaupassa. Mulla murtui käsi muutama vuosi sitten ja olin oikein hyvilläni siitä, että sain ostettua valmiiksi silputtua sipulia ja muitakin kasviksia pakastealtaasta.

Vierailija
11/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi valmiiksi marinoituna, kätevää. 

Yök! Marinoin itse ja saan parempaa.

Vierailija
12/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja sen pikkurahalla ostetun sipulin saa usein nakata suoraan roskiin, kun on pilaantunutta. Ostan mieluummin pakasteesta tuoretta, sekään ei maksa juurk mitään.

Vierailija
13/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina noita pakastettuja. Helppoa lisätä ruokaan eikä tarvitse itse leikellä.

Vierailija
14/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja sen pikkurahalla ostetun sipulin saa usein nakata suoraan roskiin, kun on pilaantunutta. Ostan mieluummin pakasteesta tuoretta, sekään ei maksa juurk mitään.

Tää on muuten totta, että viime aikoina on sattunut mullekin usein huonoja sipuleita, jotka on mätiä sisältä. Ei auta, vaikka miten koetan kaupassa sipulin ulkomuodosta ja kovuudesta päätellä, että onko se kunnossa.

Vierailija
15/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten totta, että viime aikoina on sattunut mullekin usein huonoja sipuleita, jotka on mätiä sisältä. Ei auta, vaikka miten koetan kaupassa sipulin ulkomuodosta ja kovuudesta päätellä, että onko se kunnossa.

Nyt on huonoin vuodenaika ostaa sipulia. Tämän kesän satoa ei vielä ole tullut ja viimevuoden sadosta on monta kuukautta kulunut.

Vierailija
16/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat pilaantuneita sipuleita? Valitse niitä freesejä siitä samasta kaukalosta.

Vierailija
17/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös perunaa myydään pilkottuna ja pakasteena.

Olen sen verran kaupunkiasunnoissa asunut, että ymmärrän pilkottuna ja jopa jauhettuna ostettavan lihan ja kalan. Meillä lihan käsittely aloitetaan yleensä nylkemällä (jos joku muu on ampunut) ja kalat nostetaan suoraan vedestä tai ostetaan kokonaisena kaupasta.

Vierailija
18/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saisi Valmiiksi muussattua  leipää, niin ei tarvitsisi itse pureskella.

Itseasiassa kaikki ruoka voisi olla smuuthie muodossa, voisi vaan niellä. Helppoa ja kätevää.

Vierailija
19/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta tuoretta? Sinähän vitsin murjaisit.

Vierailija
20/55 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin valmiiksi voideltuja leipäsiivuja, ei tarvitsisi äidin voidella.