Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnairin lähtöselvitys ennakkoon: voiko samalla puhelimella olla monta lippua?

Vierailija
21.05.2024 |

Minä ja mieheni olemme lähdössä matkalle, lähtöselvitys tehty netissä. Miehellä on älypuhelin ja siinä näkyvät nyt meidän molempien liput. Minulla ei ole älypuhelinta. Pitääkö minulle tulostaa oma lippu vai voimmeko kulkea niin, että kumpikin lippu on vain tuolla yhdellä puhelimella? Miten esim. koneeseen nousu, kun olemme varmaan eri koneeseennousuryhmissä? Tietääkö joku :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla samassa puhelimessa, kannattaa mennä virkailijan kautta eikä niistä automaateista niin molempien lippujen näyttäminen onnistuu helpommin. Halutessasi kentän automaateista voi myös tulostaa lipun, ei tarvitse printata etukäteen. Nousuryhmäthän kertoo vain aikaisimman hetken jolloin saa mennä koneeseen, joten miehesi voi kyllä odottaa että sinäkin saat luvan hypätä kyytiin.

Vierailija
2/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla samassa puhelimessa, kannattaa mennä virkailijan kautta eikä niistä automaateista niin molempien lippujen näyttäminen onnistuu helpommin. Halutessasi kentän automaateista voi myös tulostaa lipun, ei tarvitse printata etukäteen. Nousuryhmäthän kertoo vain aikaisimman hetken jolloin saa mennä koneeseen, joten miehesi voi kyllä odottaa että sinäkin saat luvan hypätä kyytiin.

Kiitos! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin että sulle tulostetaan oma lippu. Mulla ja mun miehellä oli vastaava tilanne 7 vuotta sitten kun mulla ei ollut vielä älypuhelinta. Meillä oli vierekkäiset paikat joten noustiin koneeseen peräkkäin ja mies näytti molempien liput. Sitä aikausemmin piti mennä portista läpi jolloin mies meni ensin näyttäen lukijaan puhelimeltaan lipun ja sen jälkeen ojensi puhelimen mulle suljetun portin yli. Mutta jos teillä ei ole koneeseen nousu samaan aikaan, niin sun lippu kannattaa tulostaa.

Vierailija
4/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lippunne on ostettu yhtäaikaa, olette samassa ryhmässä ja vierekkäisillä paikoilla. Lensin juuri ystäväni kanssa Helsinkiin ja yhdellä puhelimella olivat.

Vierailija
5/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä laivalle parinvaihtobileisiin nussimaan koko viikonlopuksi, Iltalehden ohjeen mukaan🚀

Vierailija
6/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein tehnyt lähtöselivityksen molemmille, mutta näkyy se lippu myös puolison finnair apissa.

Vierailija
7/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mies piippaa sinun lipun ja menet portista, sitten piippaa oman lippunsa ja tulee perästä. Jos istutte vierekkäin (todennäköisesti näin, jos olette samalla varauksella), niin olette samassa ryhmässä, mutta ei niitä ole lyhyillä Euroopan lennoilla vahdattu (jos olette mannertenväliselle lennolle menossa ja ette vierekkäisiä paikkoja kannattaa kentän automaatista ottaa sinulle lipusta tuloste). 

Vierailija
8/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin mies piippaa sinun lipun ja menet portista, sitten piippaa oman lippunsa ja tulee perästä. Jos istutte vierekkäin (todennäköisesti näin, jos olette samalla varauksella), niin olette samassa ryhmässä, mutta ei niitä ole lyhyillä Euroopan lennoilla vahdattu (jos olette mannertenväliselle lennolle menossa ja ette vierekkäisiä paikkoja kannattaa kentän automaatista ottaa sinulle lipusta tuloste). 

Joo, muutaman tunnin Euroopan lento kyseessä ja vierekkäiset paikat. Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
9/9 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein tehnyt lähtöselivityksen molemmille, mutta näkyy se lippu myös puolison finnair apissa.

Olikin kyse siitä, että toisella ei ole älypuhelinta johon tuon sovelluksen saisi.

Ennen ollaan lähtöselvitetty molemmat kerralla (edellisen kerran marraskuussa), mutta viime viikon reissussa sovelluksessa pystyi tekemään sen vain itselleen, mutta molemmat tarkastuskortit näky molemmille. Molemmat oli samalla varauksella.