Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksei työttömille anneta pienempää veroprosenttia? sitten kun tulee taas 500 e veronpalautusta syksyllä. Kela varastaa 2 kk toimeentulotuen

Vierailija
21.05.2024 |

miksei työttömille anneta pienempää veroprosenttia? sitten kun tulee taas 500 e veronpalautusta syksyllä. Kela varastaa 2 kk toimeentulotuen pois siitä koska se veronpalautus oli "tuloa".

tämä ei ole oikein! vähempi veroa, ei veronpalautusta, ja kaikki ok! toimeentulo rullaapi ok. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Suomen valtio haluaa ottaa 500 e vuodessa lisätuloja kaikilta 500 000 työttömältä ja antaa ne

somaleille

se on vain 250 miljoonaa euroa

Vierailija
2/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole tarkoitus jäädä verovaroin sohvalle makaamaan ja omaisuutta kasvattamaan, tuet ovat väliaikaiset ja tarkoitus pysyä hengissä sen ajan kun löydetään uusi työpaikka. Mikä tässä on niin vaikeata, kun kaikki tätä hokee?? Työtön menee töihin ja taas on rahea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes nyt jo töihin niinkuin me muutkin.

Vierailija
4/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit pienentää sun prosenttia hankkimalla muutosverokortin etuuksille.... Ei ole yhäkään kielletty.

Vierailija
5/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan, mutta se pitää ihan itse hakea. Verottajalta vaan haetaan erikseen verokortti etuutta varten. Vaikeaa, mutta jos av-palstalle osaa kirjoittaa, osaa hakea sitäkin.

Vierailija
6/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin kun menet niin vuoden päästä voit laittaa tuon viissatasen aivan vihellellen menemään mihin tahansa. Tuollaiset pikkusummat ei enää mieltä paina. Muutaman vuoden päästä on kymppitonneja tilillä pienemmälläkin palkalla.

Vierailija
7/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti perustuu tuloihin. Jos työttömällä on suuret tulot, niin myös vero-% on korkea. Jos taas työttömällä on pienet tulot niin vero-% on pieni. 

Jotenkin yllättävää ettei joku aikuinen tiedä tätä.

Nyt pistät vauva foorumin kiinni ja menet selvittämään asiasi, haet uuden verokortin nykyisillä tuloilla ja aloitat työnhaun. 

Vierailija
8/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

''anneta''... saat just sellaisen kuin itse halua, viitsii vaan nähdä pienen vaivan

Vierailija
9/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaa? Toimeentulotukea ei myönnetä jos sulla on varaa elää omilla rahoillasi, kuten veronpalautuksilla...

Hanki se verokortti etuuksia varten, niin saat pitkin vuotta vähemmän ttt.

Vierailija
10/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit pienentää sun prosenttia hankkimalla muutosverokortin etuuksille.... Ei ole yhäkään kielletty.

tuota mä koetin omaverossa niin tulikin suurempi prosentti eli 21 pros! lkoska alkuvuodesta maksoin ansikasta 0 prosenttia veroa

Vierailija
11/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuota mä koetin omaverossa niin tulikin suurempi prosentti eli 21 pros! lkoska alkuvuodesta maksoin ansikasta 0 prosenttia veroa

Ääliö. Kannattaa maksaa aina jotain muuta kuin 0 veroa.

Vierailija
12/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pienempi veroprosentti työttömyysetuudessa niin sähän saat silloin myös vastaavasti vähemmän toimeentulotukea?

Vierailija
13/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kun menet niin vuoden päästä voit laittaa tuon viissatasen aivan vihellellen menemään mihin tahansa. Tuollaiset pikkusummat ei enää mieltä paina. Muutaman vuoden päästä on kymppitonneja tilillä pienemmälläkin palkalla.

Mistä tuollainen tuli päähäsi? Lähes koko ikäni olen töitä tehnyt (59v.) Ollen työttömänäkin välillä. Ikinä ei ole rahaa ollut tilillä kymppitonneja. Välillä käväissyt ehkä "tonnien" puolella väliaikaisesti mutta totuus on se, et ne kerrat kun olen ollut työttömänä, olen "tienannut" parhaiten. Ei bensa eikä työmatkakuluja. Ei työvaate menoja. Ei työkalumenoja. Ainakaan itse en saanut käyttööni kun on työkaluja, vaan jouduin itse ostamaan paremmat. Nyt olen töissä määräajalla mutta kun loppuu n. 3kk. Päästä, niin ikinä en enää mene hommiin. Alan nauttimaan vanhuudesta.

Vierailija
14/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmaVerosta voi hakea pienemmän verokortin etuuksille. Se toki tarkoittaa sitä että käytettävissä olevat tulosi ovat suuremmat, jolloin koko vuoden tt-tuki on pienempi. Mutta silloin ei tule veronpalautusta eikä sitä 2kk katkosta toimeentulotukeen. Onko siitä siis suurta hyötyä, niin eipä juurikaan.

Vierailija
15/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt että tää on provo. Ei kai kukaan aikuinen ole noin pihalla omien asioidensa hoidosta.

Vierailija
16/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuksien veroprosentti on korkeampi kuin palkkatulon. 

Vierailija
17/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menes nyt jo töihin niinkuin me muutkin.

Liian kulunut lause. Suurin osa menisi jos olisi se työpaikka. Terveisin 30 eri työpaikkaa hakenut viimeisen kuukauden aikana. Ainoastaan kahdesta yrityksestä tuli vastaus että yleensäkään hakemus on käsitelty. Toiseen paikkaan oli ollut 161 hakijaa. Revi siitä.