Jos lääkäri määrää lääkettä, valitetaan että laitetaan turhia lääkkeitä. Jos kipulääke ja seuranta, valitetaan ettei tehdä mitään
Teki niin tai näin niin aina väärin päin. Fysioterapiastakin valitetaan, jos siellä tulee ohjeita miten pitäisi itse kuntouttaa.
Kommentit (17)
Se varmaan riippuu tarkemmin mikä lääke. Ja haitat. Yhteensopivuudet. Ehkä osalla ollut jo lääkkeitä tarpeeksi, eikä halua sekavuutta tms.
Jos lääkäri kehottaa muuttamaan elintapoja ja ruokavaliota haukutaan ettei lääkäri osaa mitään tai hän ei välitä potilaasta vaikka tämä käy tämän tästä valittamassa vaivojaan ja haluasi hoidattaa vaivansa joillakin lääkärin kirjoittamilla ihmepillereillä.
Se on iso pettymys kun lääkäri ei anna juuri sitä diagnoosia jonka olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri kehottaa muuttamaan elintapoja ja ruokavaliota haukutaan ettei lääkäri osaa mitään tai hän ei välitä potilaasta vaikka tämä käy tämän tästä valittamassa vaivojaan ja haluasi hoidattaa vaivansa joillakin lääkärin kirjoittamilla ihmepillereillä.
Lääkäri näkee jo kilometrin päästä, että potilaan ongelma on yli 30 kilon ylipaino, mutta potilas haluaa verikokeet, yms juuri sen hetkiseen trendisairauteen, esim kilppari. ferritiini, jne
Aina mennään siitä mistä aita on matalin, eli hoidetaan oireita eikä itse sairautta.
Itellä lähtee migreeni laittamalla lämpötyyny silmille ja pariksi minuutiksi makuulleen.
Eipä vaan kipulääkkeet auttanut kun "seurattiin". Sitten viimein ambulanssilla sairaalaan leikkaukseen kun jalat petti alta. Epäiltiin suonikohjuista luulotautiin, siltä väliltä. Ei missään vaiheessa että selkänikamissa olisi aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri näkee jo kilometrin päästä, että potilaan ongelma on yli 30 kilon ylipaino, mutta potilas haluaa verikokeet, yms juuri sen hetkiseen trendisairauteen, esim kilppari. ferritiini, jne
Eikö tuota varsinkin ylipainoisen kohdalla olis ihan hyvä ottaa juurikin esim kilpirauhaskokeet ja miksei rauta-arvotkin?
Jos kilppari käy vajaalla niin laihdutus on helpompaa kun saa lääkkeet ja ferritiinikin vaikuttaa jaksamiseen.
Noh.. esim jos potilas on vakavasti masentunut ja itsetuhoinen niin ei sitä pitäisi vaan tyrkätä mielialalääkkeitä kouraan ja soitellaan kuukauden päästä. Ne oireet voi aloituksessa käydä sietämättömiksi ja eipä tarvitse edes sitä soitella enää.
Kunnallinen fysioterapia ei juuri tarjoa apua jo ennalta liikkuvalle ja asioista tietävälle ihmiselle, kun se osaa jumpata itsekin.
Ja niitä oikeita kipulääkkeitä ei saa. Jokainen osaa kyllä ottaa buranaa ja panadolia ihan itse ja katsoa parin viikon päästä onko auttanut.
Aika moni maallikko osais ton terveyskeskuksen lääkärin homman.
Vierailija kirjoitti:
Aina mennään siitä mistä aita on matalin, eli hoidetaan oireita eikä itse sairautta.
Itellä lähtee migreeni laittamalla lämpötyyny silmille ja pariksi minuutiksi makuulleen.
Hoidetaan seurauksia, eikä juurisyitä. Suurimmalla osalla syyt on elintavoissa. Resursseja tuhlataan elintapasairauksien hoitoon, mutta ei uskalleta esim puuttua siihen ylipainoon. Jotain on pahasti vialla, kun reilusti yli puolet suomalaisista on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota varsinkin ylipainoisen kohdalla olis ihan hyvä ottaa juurikin esim kilpirauhaskokeet ja miksei rauta-arvotkin?
Jos kilppari käy vajaalla niin laihdutus on helpompaa kun saa lääkkeet ja ferritiinikin vaikuttaa jaksamiseen.
Mitä mä just sanoin.😂 Itsessähän ei ole mitään vikaan.
No itse olen sanonut suoraan lääkärille etten tule tuota lääkettä käyttämään koska siitä ei ole koskaan ollut hyötyä tai apua. Eihän reseptilääkkeitä ole pakko käyttää vaikka lääkäri kuinka määräisi.
Sote-alalla työskentely on ihan viimeistä hommaa. Potilaat ja asiakkaat ei ota vastuuta itsestään ja kaikki projisoidaan sote-työntekijöihin. Lääkäri ei antanut sitä ja tuota diagnoosia, fysioterapeutit/toimintaterapeutit/puheterapeutit vihjaavat että itse pitäisi kuntouttaa itseään tai lastaan, sossut ei usko että mun exä on narsisti ja laita sitä kuriin, eikä perhetyö pese ikkunoita. Mummaa ei pakkoruokittu eikä sydäntä rytkäytelty aktiivisen kuoleman aikana...
Mikä on vikana tässä kansassa, kun oma vastuu ei maistu yhtään. Jos teet huonoja valintoja elämässä, niillä on seurauksia, joita kukaan ei voi neutralisoida pois. Eikä kukaan voi mitään luonnollisille asioille, jotka kuuluu elämään. Täällä on ilkeitä ihmisiä ja kuolemaa. Deal with it.
Oma reuma parani kun muutin ruokavalion. Ei turvotusta ja kivuliaita tulehduksia enää vuosiin. Turhat reumapoli käynnitkin jäi siihen. Naurattaa vieläkin se lääkärin uhkailu että olen parin vuoden päästä pyörätuolissa jos en vedä lääkkeitä.
Potilasko se määrittää, mikä on oikea kipulääke? Lihavat ihmiset ovat todellakin soten ongelmana, tästäkään ei saisi puhua. Aikanaan ollessani sotealalla, vastaan tuli tasaisena virtana ihmisiä, jotka suureen ääneen valittivat, " ei ne lääkärit mistään tiedä". Kuka sitten tietää, googleko? Tervettä ihmistä ei ole olemassakaan, ei vaan ole tarpeeksi tutkittu 😂
Tuntuu, että jokainen on jäänyt henkiseksi lapseksi ja kohdatessaan sote-ammattilaisen, voi taantua marisevaksi taaperoksi. Lääkäri on kakkapää ja mä en haluuuuu... !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota tässä kirjoittelee 20 kiloa ylipainoa omaava, jolla verikokeissa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, johon käskettiin saman tien aloittaa thyroxin. Oli muuten ferritiinikin alle viitteiden...
Ei se ylipaino ole mikään este sille, että ei voisi oikeasti olla jotain vikaa, siis muussakin kuin ruokavaliossa. Itsellä tosin labrat otettiin lekurin aloitteesta, kun hän halusi selvitellä asioita vaikka ylipaonoinen olenkin.
Jo on ihan kuolinsairas niin pitää saada niin paljon kipulääkettä kuin haluaa, sekä trippihuumeita. Lääkärit ovat ääliöitä.