Olen varmaan idiootti kun suostun tekemään osa-aikaista työtä
Pienessä kaupassa olen 25-30 tuntia viikossa. 11.70 tunti. Vuoroja ei saa enemmän. Tienaan nettona jotain vähän päälle tonnin pintaan. Jotkut saa kelasta saman verran. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.
Kommentit (18)
Mää laskuttajana osa-aikasena pienessä firmassa. Kun ansiosidonnaisen suojaosuus poistui niin saan jotain 6 e tunnissa miinus verot. Haluan kuitenkin tehdä töitä, työ ihanaa, työkaverit ihania ja melko hyvä "harrastus". Aion jatkaa vaikka aikasemmin tienasin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mää laskuttajana osa-aikasena pienessä firmassa. Kun ansiosidonnaisen suojaosuus poistui niin saan jotain 6 e tunnissa miinus verot. Haluan kuitenkin tehdä töitä, työ ihanaa, työkaverit ihania ja melko hyvä "harrastus". Aion jatkaa vaikka aikasemmin tienasin enemmän.
6 euroa tunnissa? Tuo on jo silkkaa riistoa. Hyvin olet paikallisesti sopinut. Tyhmyydestä sakotetaan.
Alle 15€ tunti ei kyllä nykypäivänä saisi teetättää mitään töitä.
Vierailija kirjoitti:
6 euroa tunnissa! Siis HÄH? 😳
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin suojaosuuden poistaminen alensi tuntipalkkaasi? Ei ole loogista?
No jos ap. tahdot tahdot elämäsi tuollaiseen tuhlata niin siitä vaan, viisauden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
Kohta tulee 100 000 uutta työpaikkaa. Petteri lupas.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee 100 000 uutta työpaikkaa. Petteri lupas.
Ei muuten tule.
Meitä on monia.itse olen maisteri, juuttunut vetämään kielten iltakursseja jotka äärimmäisen epävarmoja. Alkavatko lainkaan, jatkuvatko. Vimmatusti olen hakenut päivätöitä, isossa kaupungissa kiven takana, en pääse edes haastatteluun.
No, tienaanpahan oman elantoni vaikka leipä hyvin kapea onkin. Itselleni ei olisi vaihtoehto jättäytyä työttömäksi. Saan ylläpitää ammattitaitoani, nähdä ihmisiä, päivään rytmiä, työkkäri ei kiusaa, ihmiset ei ihmettele että työtönkö olet.Puoliso tienaa onneksi ihan hyvin.
Joo todennäköisesti minäkin lopetan koulunkäynninohjaajan hommat. Alkaa olla lähinnä kallis harrastus.
Hyvä, että olet töissä! Kun tarpeeksi kauan hakee uutta työtä, niin jossain vaiheessa voi sen saada. Lisäksi opiskella, kun on lyhyet työpäivät.
Itse teen osa-aikatyötä mutta aika leppoisa työ on, lisäksi tämä on paikassa josta olen kiinnostunut. kyllä mulle silti jää enemmän kuin Kelan tuilla, selvästi.
Mikä ongelma? Elätät itsesi ja vapaa-aikaa on. Jos haluat lisää rahaa, ota toinen duuni rinnalle satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Kelan kanssa naimisissakaan olo kuule herkkua ole normaalille ihmiselle. Olet sentään itsenäinen. T. 2 vuotta työttömänä/sairaana
On myös huomattavasti parempi mahdollisuus saada uusi työ, kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Elätät itsesi ja vapaa-aikaa on. Jos haluat lisää rahaa, ota toinen duuni rinnalle satunnaisesti.
Ihmiset ovat tottuneet nostamaan sosiaalitukia, tähän täytyy saada muutos.
Mikä tahansa työpaikka on helpompi saada jos on jo töissä - vaikka sitten osa-aikaisena. Tältäkin foorumilta saa jatkuvasti lukea, kuinka työnteko ei kannata taloudellisesti. Siinäpähän sitten etsitte töitä, kun työttömyyttä on takana vuosia. Tilastot osoittavat että uuden työn löytäminen vaikeutuu huomattavasti, jos työttömyyttä on takana yli 3kk. Vuosien jälkeen työllistyminen onkin sitten jo todella haastavaa. Siksi kannattaa ajatella hieman pidemmälle kuin kuukauden päähän, kun tekee koko loppuelämää määrittäviä päätöksiä. Kärvistelin uran alussa pari vuotta pikkukylässä surkealla palkalla, jotta sain CV:hen hyvän merkinnän oman alan töistä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut olla päivääkään työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 euroa tunnissa! Siis HÄH? 😳
Muistan lukeneeni noin kymmenisen vuotta sitten, että 7 euroa olisi matalin palkka mitä voi ihmiselle maksaa. Siitä on varmaan palkat jo nousseet.
Ei se Kelan kanssa naimisissakaan olo kuule herkkua ole normaalille ihmiselle. Olet sentään itsenäinen. T. 2 vuotta työttömänä/sairaana