Työttömät, haetteko paikkaa, jos ilmoituksessa kielletään hakemassa siksi, että hakutavoite täyttyy?
Minusta tuon vähän kaksipiippuinen juttu. Haen töitä, koska haluan töitä. Olen kuitenkin niin vanha, että en pääse edes haastatteluun. Neljä hakemusta on kuitenkin laitettava. Itseäni tuollainen "kielto" lähinnä haastaa hakemaan juuri tuonne.
Kommentit (17)
Enimmäkseen minulle kyllä herää sellainen ajatus, että kuka hemmetti on niin tyhmä, että laittaa tuollaisen täysin merkityksettömän kiellon johonkin ilmoitukseen?
Olisiko linkkiä tai lähdettä tällaisesta ilmoituksesta? Olisi mielenkiintoista nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko tuollaisiakin ilmoituksia on?
Kyllä! Itse olen törmännyt ainakin kolme kertaa. Yhteen noista en kyllä hakenut, kun muut kriteerit eivät kohdanneet.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko linkkiä tai lähdettä tällaisesta ilmoituksesta? Olisi mielenkiintoista nähdä.
Laitan, kun seuraavan kerran törmään.
Haen ja kiusaan lähinnä työnantajia. Olen hakenut paikkoihin mistä ei ole mitään kokemusta. Hain sairaalaan varastonhoitajaksi ja kutsuivat haastatteluun. Se haastattelija oli vähän tuohtunut kun olen pelkkä raksamies ammatiltani.
Onko jossakin ilmoituksessa sitten erikseen mainittu, että ei hakuvelvoitteiden täyttämiseksi lähetettyjä hakemuksia.
Itse asiassa en nyt ymmärrä sun kysymystä lainkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Itse olen törmännyt ainakin kolme kertaa. Yhteen noista en kyllä hakenut, kun muut kriteerit eivät kohdanneet.
Laita se ilmoitusteksti näkyviin... minäkin nimittäin haluaisin nähdä sen...
Entisaikaan oli kyllä erilaisia palvelijan paikkoja koskevia ilmoituksia, joissa ilmoitettiin ettei sellaiselle tai tällaiselle paikkaa tarjota, vaikka hakiskin...
Mutta siis, mistä ihmeestä se hakemuksen vastaanottaja tietää, onko se hakemus lähetetty hakuvelvoitteen täyttämistarkoituksessa vai ei.
Minä olen laittanut palkkatukipaikkoihin, että työvoimatoimisto edellyttää minun näitä paikkoja hakevan... Ihan sama, sillä minua ei kyllä näihinkään palkata niin kauan kuin on muitakin tarjolla. Joten ihan sama vaikka laitankin, että työvoimatoimisto edellyttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se ilmoitusteksti näkyviin... minäkin nimittäin haluaisin nähdä sen...
Entisaikaan oli kyllä erilaisia palvelijan paikkoja koskevia ilmoituksia, joissa ilmoitettiin ettei sellaiselle tai tällaiselle paikkaa tarjota, vaikka hakiskin...
Mutta siis, mistä ihmeestä se hakemuksen vastaanottaja tietää, onko se hakemus lähetetty hakuvelvoitteen täyttämistarkoituksessa vai ei.
Minä olen laittanut palkkatukipaikkoihin, että työvoimatoimisto edellyttää minun näitä paikkoja hakevan... Ihan sama, sillä minua ei kyllä näihinkään palkata niin kauan kuin on muitakin tarjolla. Jot
Sittenhän sen työpaikkailmoituksen tekstin voisi laatia niin, että siinä sanotaan: Ei työvoimatoimiston asiakkaille!
Ja kun minä kerran palkkatukipaikkoihin laitan, että työvoimatoimisto minun edellyttää, niin tuo taas ei kerro mitään siitä, voisinko olla työtätekeväinen sitten jos palkattaisiin, mutta periaatteessa nämä palkkatukityöt ovat minulle ehdoton ei, sillä niissä kokemukseni mukaan ollaan työvoimatoimiston valvonnassa.... ja mitä siitä vaikka sanonkin, että edellyttää, sillä se pitää paikkansa, se on totuus.
Se säästää firman aikaa ja ihmisten hermoja. Varsinkin jos on pieni firma.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen minulle kyllä herää sellainen ajatus, että kuka hemmetti on niin tyhmä, että laittaa tuollaisen täysin merkityksettömän kiellon johonkin ilmoitukseen?
Minäkin voisin laittaa. Turha hakea rekkamiehen hommia jos kortti ei riitä, turha hakea sähköasentajan hommia jos ei sähköasentaja, turha hakea lääkärin paikkaa jos ei ole lääkäri jne. Hyvä että laittaa suoraan, koska kaikki hakemukset käydään läpi ja nämä joilla ei hajuakaan siitä mitä edes hakevat vievät aikaa. Mutta eihän sitä köyhä ja tyhmä tajua, pääasia ettei vahingossa joudu töihin
No mistä se työnantaja tietää syitäni hakea työpaikkaa? Noita 4 hakemusta /kk ei voi tuutata vaan sinne ja tänne, vaan niiden pitää olla realistisesti saatavissa olevia. Lisäksi olen kyllä ihan realistisesti niitä töitä hakemassa, se minimimäärä vaadittuna on 4kpl/kk.
Kertoohan se paljon työnantajan typeryydestä. Mutta eihän yleensäkään mitään välkkyjä ole.
En ole nähnyt tällaisia mutta en laittaisi. Laitan avoin haku paikkoihin, joskus soitan johonkin lähistön paikkaan.