Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usein pitäisi "toistaa" jotakin hommaa, jotta sitä voisi sanoa harrastukseksi?

Vierailija
19.05.2024 |

Esim. jos joku soittaa pianoa kerran viikossa puoli tuntia niin onko se harrastus?

Onko kävelylenkkiharrastus, jos siihen menee aikaa tunti päivässä? Eikö se enemmänkin ole kehon terveyden ylläpitoa?

Jos käy uimahallissa uimassa kerran kuukaudessa, onko se harrastus?

Joku sanoi jopa harrastavansa euroviisuja! Tuskin voi puhua harrastuksesta tuossa tapauksessa. Viisut tulevat kerran vuodessa ja kestävät muutaman tunnin.

Milloin ruoanlaitto muuttuu harrastukseksi? Jokainenhan ruokaa päivittäin laittaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen jotain mistä nautin joskus ja jouluna kutsun sitä satunnaiseksi harrastamiseksi. 

Vierailija
2/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin sanoa harrastavani valokuvausta, koska kuvaan useampana päivänä viikossa, samoin vesijuoksu ja talvella hiihto, koska niitä tulee tehtyä 3-5 kertaa viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt joskus samaa. Itse käyn talvella lumiseen aikaan suunnilleen kerran viikossa hiihtämässä, mutta en ole ikinä ajatellut harrastavani hiihtoa. Sen sijaan miellän lautapelit harrastuksekseni, vaikka niitä pelailen vain muutaman kerran kuussa.

Ehkä siihen liittyy jonkinlainen harrastuksessa vietetyn ajan ulkopuolellakin oleva kiinnostus.

Vierailija
4/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan seksiä vaikken sitä saa edes joka vuosi

Vierailija
5/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kiinnostuneisuudesta kiinni, ei harrastustiheydestä.

Vierailija
6/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko runkkaaminen harrastukseksi?

Vierailija
7/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanon harrastavani pianonsoittoa, vaikka en ole käynyt tunneilla nuoruuden jälkeen. Ihan itsekseni soittelen silloin kun tekee mieli, ei se ole kellosta tai viikonpäivästä kiinni.

Vierailija
8/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vaatii jonkinlaista intohimoa asiaan. Kyllähän moni laittaa ruokaa joka päivä, mutta ei sitä ehkä voi kutsua harrastukseksi vaan normaaliksi toimimiseksi. Leipominen usein voisi olla enemmän harrastus, mutta ehkä siivoaminen ei.

Siis sellainen ei-välttämätön toiminta, josta saa mielihyvää voisi olla harrastus.

Vierailija
9/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun laitat sukset jalkaan, harrastat hiihtoa. Ongenkohon ostaminen tekee sinusta kalastajan. Hulavanteen siirtely varastosta toiseen, permantovoimistelijan.

Vierailija
10/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö harrastuksen pitäisi olla mielekästä tekemistä? Melkoista suorittamista, jos on asetettu tarkat rajat, milloin saa kutsua mieleistä tekemistään harrastukseksi 😃

Vierailija
11/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko runkkaaminen harrastukseksi?

Minulla se ainakin on elämäntapa.

Vierailija
12/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että raja on siinä miten syvällisesti asiaan paneutuu. Euroviisutkin voi olla harrastus jos oikeasti ottaa selvää kilpailijoista, pisteyttää ne oman mielipiteen mukaan, ostaa fanitavaraa, seuraa mitä kulisseissa tapahtuu jne.

Vierailija
13/13 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein harrastaminen heikentää kuuloa? Täh?