Ahdistaa lapsen pulleus
Mulla on 5 vuotias tytär. Hän on normaalipainoinen, kun katson käyriä, mutta omaan silmään todella pullea. Iso maha, pesussa selluliittiä. Itse olin samanikäisenä pelkkää luuta ja nahkaa, yhä olen, joten oletin jotenkin oman lapsenikin olevan samanlainen. Ilmeisesti hän on perinyt isänsä puolelta rotevamman ruumiinrakenteensa ja mun on tätä vaikea hyväksyä. Lapsi ei edes syö erityisen paljon, harvoin herkkuja, mehuja jne. ja ihmettelen vaan koko ajan, miten voi olla niin pullea, syötetäänkö hänelle päiväkodissa salaa voipaketteja. En tietenkään kommentoi, enkä aio, lapseni kehoa saatika muidenkaan kehoja, tiedän ajatusteni olevan sairaita, mutta en voi mitään niille.
Kommentit (8)
No meillä sama ongelma 10v lapsen kanssa. Ja lievä ylipaino on. En tajua miksi lihoi, samaa ruokaa syö kuin muut ja liikuntaa harrastaa. Omaa rahaa karkkiin tms. ei ole käytössä.
Voi Lapsparka mikä äiti lapsella on 🥹
Toivottavasti huono provo 0/5
Voisiko se johtua sinusta, jos näet väärin, kuten jotkut näkevät kehonkuvan väärin? Kai sen voi nähdä muidenkin osalta väärin. Vai mitä ylipainoa olisi. Liikkuuko lapsi normaalisti. Oletko itse laiha vai normaalipainoinen. Älä vastaa täällä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Voi Lapsparka mikä äiti lapsella on 🥹
Toivottavasti huono provo 0/5
No kyllä on normaalia että äiti on huolissaan lapsensa painosta. Kun itse huomasin lapseni pyöristyvän vähän liikaa, aloin kiinnittää enemmän huomiota hänen syömien herkkujen määrään ja liikunnan vähyyteen.
Vierailija kirjoitti:
No meillä sama ongelma 10v lapsen kanssa. Ja lievä ylipaino on. En tajua miksi lihoi, samaa ruokaa syö kuin muut ja liikuntaa harrastaa. Omaa rahaa karkkiin tms. ei ole käytössä.
Jotkut lapset lihovat ennen kasvupyrähdystä. Tämä tapahtui minulle ja sisaruksilleni. Olimme laihoja lapsia, n 10-vuotiaana tuli pyöreyttä jonka kasvupyrähdys sitten vei mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lapset lihovat ennen kasvupyrähdystä. Tämä tapahtui minulle ja sisaruksilleni. Olimme laihoja lapsia, n 10-vuotiaana tuli pyöreyttä jonka kasvupyrähdys sitten vei mennessään.
Tällä tuli ensin hurjasti pituutta ja sen jälkeen lisää myös painoa. Paino ei ole tasaantunut nyt vuodessa yhtään. On luokkalaisiaan päätä pidempi, ja reippaasti painavampi. Paino häiritsee lasta itseään.
Mun lapsi on myös muita reippaasti pidempi, on siis nyt n 5,5 vuotiaana jo 125cm pitkä ja painaa 26,5kg. Samanikäiset on kaverit on melkeen päätä lyhempiä ja 10kg kevyempiä.
ap
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA