"Pohjoisesplanadilla sijaitseva Strindberg on siirtynyt itsepalveluun."
Keski- ja eteläeurooppalaiset turistit on varmaan ihan järkyttyneitä tästä suomalaisesta kahvila"kulttuurista", kun mistään ei saa enää pöytiintarjoilua, joka on normi ihan kaikkialla muualla.
Kommentit (14)
Olisi hyvä, että olisi kahdentyyppisiä kahvipaikkoja. Niitä, joissa vetäistään nopeasti kahvit ja sämpylät tiskiltä ja niitä, joihin voi mennä istumaan pidempään ja siellä olisi pöytiin tarjoilu sitten. Siinähän tulisi lisämyyntiäkin, kun tarjoilijat kävisivät kyselemässä, että mitä vielä saisi olla jne.
Vierailija kirjoitti:
Kämp on ainoa paikka sitten pöytiintarjoilulla
Kyllä Cafe Aallossa on myös Akateemisen kirjakaupan yläkerrassa.
Olisivatko he tai pöytiintarjoilua kaipaavat suomalaiset valmiita maksamaan siitä?
Onko muuten missään muissa maissa tätä, että asiakkaiden oletetaan vievät likaiset astiat itse pois (paitsi työpaikkojen tai koulujen lounasruokaloissa) ?
Helsingin (eli Hesen) juntit ei osaa tehdä itse mitään.
Olisivatko he tai pöytiintarjoilua kaipaavat suomalaiset valmiita maksamaan siitä?
Uutisessa ei kerrottu, että laskeeko hinnat kun palvelu nyt heikkenee.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten missään muissa maissa tätä, että asiakkaiden oletetaan vievät likaiset astiat itse pois (paitsi työpaikkojen tai koulujen lounasruokaloissa) ?
Tukholmassa näkynyt hienossakin paikassa
On siinä turistit ihmeissään kun hinnat on pilvissä ja itse saa tehdä kaikki työt. Hyvässä lykyssä joku karauttaa vielä autolla kahvilan ikkunasta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa ei kerrottu, että laskeeko hinnat kun palvelu nyt heikkenee.
Olen asunut Suomessa koko ikäni ja sen perusteella voin sanoa, että hintoja ei ole laskettu.
Henkilökuntaa kahvilassa ei Suomisen mukaan vähennetty, ja asiakaspaikkojen määrä kasvoi terassin laajenemisen myötä.
Nyt odotetaan vain paikallista sopimista, jonka jälkeen palkkoja voidaan laskea, sillä pöytiintarjoilusta on luovuttu ja työ ei ole enää niin vaativaa kuin ennen.
Zyssen kantapaikka tuo Strindberg.
Vierailija kirjoitti:
Ekberg ja Café Aalto.
Aila nolo veto. Kuitenkin olevinaan ns parempi kahvila ja hinnat noin korkeita, niin kyllä pitäisi edes pöytiin tarjoilu luonnistua.