Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippilahjaksi rahaa

Vierailija
17.05.2024 |

Millaisia summia olette antaneet rahaa rippilahjaksi? Ei olla kummeja. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ kuulostaa itselle paljolta rippilahjaksi. 50€ antaisin esimerkiksi valmistumisesta/ylppärilahjaksi.

Vierailija
22/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko antaa rahaa? Ripiltä pääsy ei ole mikään erityinen suoritus vaikka sellaista siitä yritetäänkin tehdä.

Kuka siitä suorituksen yrittää tehdä. Itse en tiedä ketään semmoista nuorta tai perhettä. Suomalaisuuteen kuuluva kulttuuriperintö on ainoastaan. Yhtään pahitteeksi ei ole myöskään pohtia arvoja, hengellisiä, moraalisia ja filosofisia kysymyksiä huolimatta siitä, mitä ja mihin uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€.

Saan setelin takaisin parin viikon päästä synttärilahjana. 

Että oikein ajatuksella valittu ja rakkaudella annettu lahja!

Vierailija
24/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa siitä, että herkässä iässä olevaa nuorta on aivopesty viikko jossain leirillä mahdollisesti kännisen ja ahdistelevan kirkkoherran toimesta? Joo, just

Harvinainen tapaus, joka lisäksi heti tuli päivänvaloon, joten älä yleistä. Omille nuorille riparit olleet kivoja ja niihin liittynyt erityisteemat myös. Eivät ole aivopestyjä vaan ajattelevat omilla aivoillaan ja mielestäni rippileiri ohjaa myös ajattelemaan tärkeitä kysymyksiä. Ei 15v nuoret ole enää aivopestävissä. 

Vierailija
25/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi rippilahjaksi rahaa, vaan nuorelle sopivan esinelahjan.

Mistä sinä tiedät, mikä on 15-vuotiaalle sopiva esinelahja? Se on esine, joka miellyttää sinua, mutta ei  välttämättä kummilasta.  Minä annan oman kummilapsen lapselle 100 euroa, saa sitten itse päättää esineensä tai laittaa ihan mihin tykkää. Lapsen tuntien menee säästötilille tai minkä niminen nyt onkaan.

Vierailija
26/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa antaa rahaa! Rahaa saa antaa perheenjäsenet. Muut vieraat osoittaa huomaavaisuutta osallistumalla juhlapäivään ja tuomalla kukkia.

Kummi voi antaa korun, kirjan tai jotain mistä tietää nuoren olevan kiinnostunut.

Vierailija
27/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varaa vain 15e antaa.

Vierailija
28/28 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa enempään, 15 euroa on ok.

Mutta ap:n tapauksessa, anna tuo 40 e, se on hyvä.

20 euroa on mielestäni aika vähän, kun miettii mitä sillä enää nykyään saa.

Ei esinelahjoja, ellei oikeasti tiedä mitä nuori haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän