Auttakaa nyt joku hemmetti, tai neuvokaa?! Toimeentulotukeni leikkaantui 150e tässä kuussa!!
Tuossa linkki kuvaan jossa näette miltä jääkaappini nyt näyttää, kun minulta leikattiin 150e perusosastani...Liian "kalliin" asunnon takia, vaikka asunto on täysin normaalihintainen PKS asunto!!
Ja koko ajan haen halvempaa asuntoa, mutt en ole saanut!!!
Yritetäänkö suomessa oikeasti ajaa nälkäkuoleman partaalle?
Miten saan esim sossusta rahaa nyt???
Kommentit (58)
Jos ruoka-apu ei nyt jostain syystä onnistu niin voit saada harkinnanvaraista tukea hyvinvointialueeltasi.
Tästä ilmoitettiin ennakkoon ja annettiin aikaa etsiä uusi asunto. Varaa aika sossuun ja pyydä sieltä ohjeita täydentävän toimeentulon hakemiseen. Ja etsi se uusi kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on toineentulotuki,aivan outo käsite mulle?
Perustoimeentulotuki. Viimesijainen etuus jonka tarkoitus on turvata ihmisarvoinen elämä:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on toineentulotuki,aivan outo käsite mulle?
k v g
Minulle ei ole kukaan ehdottanut Kelassa vaihtaa asuntoa pienempään. Kaivopuiston pieni kaksio merinäköalalla on ihan normaali täällä päin.
Että vuokraa voidaan kohtuullistaa, pitää ensin olla tarjottu halvempaa asuntoa josta on kieltäydytty.
Aloittaja, onko sinulle tarjottu halvempaa asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Että vuokraa voidaan kohtuullistaa, pitää ensin olla tarjottu halvempaa asuntoa josta on kieltäydytty.
Ei ole tarjottu halvempaa, silti kohtuullistivat!!
ap
Aloita talouden budjetointi/ tai tee päivitys olemassa olevaan.
Menot;
xx
xx
Kulut; mistä voi karsia.
Tulot;
xx
xx
Miten niitä voi saada lisää.
Palkkatyö on helpoin tapa saada lisätienestiä.
Voit hyödyntää omia taitoja,
Voitko myydä tekemiäsi käsitöitä, taidetta, leipomuksia, oletko hyvä matematiikassa/ tukiopetuksen myymistä, naapurin auttamista pientä korvausta vastaan... ... ...
muita taitoja; mitä?
Pullojen keräys
Sesonkiaikaan marjojen/sienien keräämistä, myyntiin sekä itselle (jos käyttää, ei tarvitse ostaa).
Diakoniin ota yhteyttä, saat ehkä kortin kauppaan jne. ?
Tuolta löydät kuntakohtaiset hyväksyttävät asumismenot. Etsi vuokra-asuntoa joka mahtuu tähän raamiin myös Helsingin ulkopuolelta. Ruokajonosta ruokakassin. 150 e/kk liian kalliissa asunnossa asuminen ei ole mitenkään kestävä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan itse pitää asunto hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apIhan itse pitää asunto hakea.
No ihan itse olen hakenutkin, mutta kukaan vuokranvälittäjä ei ole halunnut vuokrata minulle sitä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä yleensä itse etsitä eikä tarjota?
Mielestäni kelalla pitäis olla myös velvollisuus etsiä se edullisempi asunto ja leikellä vasta sitten jos siitä kieltäytyy.
Tää on vähän sama kun kehotus "mene töihin". Menisin heti jos vaan olis?
Konalan jauhelihamies kirjoitti:
Kirkolta ruokakassi
Hurstin ruokajono
Sossusta ruokalappu
Pullojen keräys
Töihin
Tässä meillä oikein muna neuvomassa kanaa. Miksi et itse osaa noudattaa näitä antamiasi neuvoja, samoja joita sinulle itsellesi on ketjutolkulla annettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kelalla pitäis olla myös velvollisuus etsiä se edullisempi asunto ja leikellä vasta sitten jos siitä kieltäytyy.
Itse minä olen sitä asunto etsinytkin?
ap
Ironista näissä päätöksissä on se, että ap ei saa hankkia lisätuloja tai tehdä mitään mistä sen puuttuvan rahan saa, siitä rangaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ei ole vielä tajunneet käskeä köyhiä menemään kelan perustamiin kommuuneihin asumaan, siinähän säästäisi vielä enemmän. Ja vois vahtia että työstä saa ehdottomasti maksimissaan sen 9e/päivä.
Anyone?
Äitivainaa ruuaksi sanoa, että se on turha haukotella, kun on puoli per..ttä kissan suussa. Eli sinulla on ollut ainakin vuosi aikaa järjestellä asuntoasiasi.
Niinkö? Tämä olisi hieman toisen kaltainen jos ei olisi maksettu. Sinäkään et välttämättä olisi hengissä sellaisessa yhteiskunnassa.