Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vagisan kirvelee, onko normaalia?

Vierailija
15.05.2024 |

Sain täältä vinkin, että kokeile kosteuttavaa voidetta emättimen kuivuuteen. En siis tajunnut että limakalvot on kuivat, kun ei ne kuivilta ole tuntunut. Nyt sitten toi voide kirvelee, kuuluuko asiaan? Vai oonko mä niin kuiva, että kirvelee siksi? Voikohan estrogeenivoiteesta olla haittaa jos ei ole vaihdevuodet, olisiko se tehokkaampaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää lääkärissä ja älkää ostelko ihan mitä sattuu, oletteko mainosten uhreja vai miksiköhän kirvelee. Lääkäri/gyne on oikea paikka asioida.

No ei nyt pelkän kuivuuden takia tarvi missään lääkärissä käydä, ainakaan jos syy on tiedossa eli esim. e-pillerit tai esivaihdevuodet/vaihdevuodet. Kyllä voi yrittää etsiä toimivan avun kuivuuteen ihan käsikauppavalmisteista. Ei tämä ole sen kummempi kuin jos iho on kuiva, harva sitä lääkäriin säntää vaan alkaa kokeilla voiteita, mikä auttaisi.

Minä käyn aina asiantuntijan luona, en itse kokeile mitään käsitavarana myytäviä hömppätuotteita ainakaan tuollaiseen paikkaan, enhän laita kasvoillenikaan mitä sattuu voidetta, enkä pese itseäni millään sulfaattipitoisilla puhdistusgeeleillä, vaan tuonne alemmas käytän asiantuntijan reseptimääräyksiä. Toiminut on tähän saakka !

Vierailija
22/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Vaikea uskoa, että tuo paksu mönjä olisi muutenkaan hyväksi siellä sisällä, en tajua. Imeytyykö se kokonaan?

Tuosta Aqualanista olen kuullut aiemminkin, siinä mietityttää kun se on kuitenkin hyvin synteettinen tuote. Mut eipä tuo paljoa maksa jos kokeilee ja jos toimii.

Rasittavaa tämä naiseus..!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää muutaman päivän perusvoidetta, ennen kun rupeaa miettimään muita vaihtoehtoja. Limakalvo on kuiva, joten se on ärtynyt. Päivittäisessä pesussa kannattaa käyttää vain haaleaa vettä, ei mitään pesuaineita. Ja pesun jälkeen uusi rasvaus.

Jos kirvely jatkuu, voi olla hiivaa. 

Mulla kyllä e-pilleri kuivatti niin pahasti ettei siihen auttanut kunnolla mikään. Kutisi enemmän tai vähemmän ahkerasta rasvailusta ja paikallisestrogeenitableteista huolimatta, tulehduksia ei ollut mistä olin tosi ihmeissäni gynellä, siis että pelkkä kuivuus voi tehdä niin pahat oireet. 

Joo, mulla se teki jopa virtsatietulehdusmaisia oireita, eli kirvelyä ja kouristusta virtsaputkessa. Kävin tutkituttamassa virtsan ja sukupuolitaudit, kun ei tullut mieleenkään, että pelkkä limakalvojen kuivuus voisi tehdä sellaista. Samoin esim. vessapaperilla kevyestikin alapään painelu aiheutti haavaumia häpyhuuliin ja välilihaan. Mutta tosiaan se oli sitten ihan pelkästä kuivuudesta kiinni. Se kuivuus voi olla muillakin limakalvoilla kuin emättimessä, virtsaputkessa ja jopa suussa myös.

Vierailija
24/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Vaikea uskoa, että tuo paksu mönjä olisi muutenkaan hyväksi siellä sisällä, en tajua. Imeytyykö se kokonaan?

Tuosta Aqualanista olen kuullut aiemminkin, siinä mietityttää kun se on kuitenkin hyvin synteettinen tuote. Mut eipä tuo paljoa maksa jos kokeilee ja jos toimii.

Jos luonnollista kaipaat, niin suomalainen Luonkos myy ns. "Pimppiöljyä", viralliselta nimeltään Luostarin aarteet Hyvälempi Intiimiöljy. Hormonejahan siinä ei toki ole, mutta ei kaikki niitä niin tarvikaan. Itsellä on riittänyt esivaihdevuosikuivuuteen hyvin tämä, ja tätä ennen myös apteekin Membrasin (tyrniöljypohjainen). https://www.hyvinvoinnin.fi/products/luostarin-aarteet-hyvalempi-intiim…

Vierailija
25/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää muutaman päivän perusvoidetta, ennen kun rupeaa miettimään muita vaihtoehtoja. Limakalvo on kuiva, joten se on ärtynyt. Päivittäisessä pesussa kannattaa käyttää vain haaleaa vettä, ei mitään pesuaineita. Ja pesun jälkeen uusi rasvaus.

Jos kirvely jatkuu, voi olla hiivaa. 

Mulla kyllä e-pilleri kuivatti niin pahasti ettei siihen auttanut kunnolla mikään. Kutisi enemmän tai vähemmän ahkerasta rasvailusta ja paikallisestrogeenitableteista huolimatta, tulehduksia ei ollut mistä olin tosi ihmeissäni gynellä, siis että pelkkä kuivuus voi tehdä niin pahat oireet. 

Joo, mulla se teki jopa virtsatietulehdusmaisia oireita, eli kirvelyä ja kouristusta virtsaputkessa. Kävin tutkituttamassa virtsan ja sukupuolitaudit, kun ei tullut mieleenkään, että pelk

Kuulostaa tutulta, millä ihmeellä sait hoidettua?

Ap

Vierailija
26/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Jos luonnollista kaipaat, niin suomalainen Luonkos myy ns. "Pimppiöljyä", viralliselta nimeltään Luostarin aarteet Hyvälempi Intiimiöljy. Hormonejahan siinä ei toki ole, mutta ei kaikki niitä niin tarvikaan. Itsellä on riittänyt esivaihdevuosikuivuuteen hyvin tämä, ja tätä ennen myös apteekin Membrasin (tyrniöljypohjainen). https://www.hyvinvoinnin.fi/products/luostarin-aarteet-hyvalempi-intiim…

Kiitos!

Vierailija
27/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivana nussittu pillu ruvella

Vierailija
28/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
29/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kuivaan alapäähän vagisan on aivan liian nestepitoinen ihan kuin kuivalle atooppiselle iholle liian nestepitoinen voide kirvelee.

Suosittelen repadina-puikkoja. Eivät ärsytä, ovat tehokkaita. Itselleni riittää puolikas puikko pari kertaa viikossa. Kokonaisessa puikossa on minulle aivan liikaa tavaraa, joten sotkee vaan turhaan yöasun. Myös hinta puolittuu, kun puikon puolittaa.

Vierailija
31/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/membrasin-vaginal-vitality-cream-30-m…

Minulle myös tämä oli liian nestepitoista ja ärsyttävää.

Vierailija
32/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tällä viikolla kysyin terkkarilääkäriltä, kun soitti muissa asioissa tänne, mitä suosittelisi, kun käsikauppalääkkeissä Pausanolissa ollut pian kahden vuoden toimitusvaikeuksia. Kinusin jotain kunnon hormonivalmistetta, mutta hän vain suositteli Vagisania, vaikka kerroin etten voi sen aiheuttaman polttavan kirvelyn vuoksi sitä käyttää.

Pausanol on paras ja todella auttaa. Toivotaan, että sitä pian saadaan taas apteekkeihin.

Vierailija
33/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tällä viikolla kysyin terkkarilääkäriltä, kun soitti muissa asioissa tänne, mitä suosittelisi, kun käsikauppalääkkeissä Pausanolissa ollut pian kahden vuoden toimitusvaikeuksia. Kinusin jotain kunnon hormonivalmistetta, mutta hän vain suositteli Vagisania, vaikka kerroin etten voi sen aiheuttaman polttavan kirvelyn vuoksi sitä käyttää.

Pausanol on paras ja todella auttaa. Toivotaan, että sitä pian saadaan taas apteekkeihin.

Siis voiteena. Ne puikot aiheuttavat kauheaa kirvelyä.

Vierailija
34/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voiteena. Ne puikot aiheuttavat kauheaa kirvelyä.

Entä voidemainen Ovestin?

Vierailija
35/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hitto miks sitä suositteli vaikka sanoit noin, hohhh..! Joo mä kyl haluun sitä Pausanolia kokeilla, oliko se elokuu kun pitäisi olla taas saatavilla, äkkiä tää kesä menee 😅

Ap

Vierailija
36/38 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kuivaan alapäähän vagisan on aivan liian nestepitoinen ihan kuin kuivalle atooppiselle iholle liian nestepitoinen voide kirvelee.

Suosittelen repadina-puikkoja. Eivät ärsytä, ovat tehokkaita. Itselleni riittää puolikas puikko pari kertaa viikossa. Kokonaisessa puikossa on minulle aivan liikaa tavaraa, joten sotkee vaan turhaan yöasun. Myös hinta puolittuu, kun puikon puolittaa.

Kiitos!

Vierailija
37/38 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkari tuuttaa vagisan mainosta v 2025

kauppa ei siis oikein käy???

kallista paskaa koko voide !!!

Vierailija
38/38 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla toimii Vagisan oikein hyvin. Pari kertaa viikossa sitten Vagifem + Ovestin. Nämä gynen ohjeiden mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi