Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiopetuksessa olevan lapsen päättötodistus peruskoulusta

Vierailija
10.05.2024 |

Olen ymmärtänyt, että jos lapsi on kotiopetuksessa, tulee päättötodistukseksi pelkkä suoritettu, ei arvosanoja. Miten nyt sitten kun oppivelvollisuus jatkuu? Miten sillä suoritettu-paperilla hakee mihinkään? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotiopetuksessa ? Jos olisi koulussa saisi päättötodistuksen.

Vierailija
2/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän se lapsi tekemässä koulussa kokeet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kotiopetukseen, siitä on jo vuosikymmeniä, silloin oli tapana käydä suorittamassa kokeet koulussa ja niiden perusteella tuli sitten arvosanat. Nykyisestä käytännöstä en tiedä.

Vierailija
4/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiopetuksessa olevan lapsen tulee osallistua 9.luokan päätteeksi erityisiin tutkintoihin eli käytännössä kaikkien oppiaineiden päättökokeisiin, jos hän haluaa päättötodistuksen. Muuten hän saa vain todistuksen, että vuosiluokka on suoritettu.

Vierailija
5/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiopetuksessa oleva suorittaa kokeet koulussa ja saa niiden perusteella numerot. Jos ei suorita, niin ei saa päättötodistusta. Harkinnanvaraisesti voi päästä jonnekin tuvalle.

Vierailija
6/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiopetuksessa oleva suorittaa kokeet koulussa ja saa niiden perusteella numerot. Jos ei suorita, niin ei saa päättötodistusta. Harkinnanvaraisesti voi päästä jonnekin tuvalle.

Pieni tarkennus: suorittaa ysiluokan päätteeksi. Koska hän ei ole minkään koulun oppilas, ei hän siinä matkan varrella koulussa käy kokeita tekemässä.

Vierailija
7/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päästötodistus 

Vierailija
8/8 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on päästötodistus