Mikä ihmeen ötökkä on purrut mua nilkasta?
Eilen töissä aamupäivästä nilkan takaosasta alkoi ihan hirveä kutina. Kotiin kun pääsin niin näkyi kolme noin 1cm punertavaa hieman koholla olevaa länttiä. Nämä läntit pienessä rykelmässä ihan vieri vieressä.
Kutina on ihan hirveä. Kortisonivoide auttaa pieneksi hetkeksi. Otin noin tunti sitten yhden Aeriuksen.
Mikä ötökkä on purrut?
Kommentit (18)
Oletko mittauttanut ferritiin ja kilpirauhasarvot?
Hämis? Tosin ne kyl puree tosi harvoin
Oletko ollut ulkona, tai jotain vaatteita ollut ulkona tuulettumassa. Se on lintukirppu ,kun napertaa sit sinua. Kokemusta on.
Siihen loppui mun ulkona narulla pyykkien kuivatus,p,,keleen lintukirput.
Mulla joku kevät puri myös joku ihme ötökkä. Hirvee paukama, ja kutina. En tiedä, onko sitä keväällä herkempi vai tuleeko se iän myötä. Jos ei asetu, ja alkaa laajeta, turvota, lämmetä tms.punaista rinkula, niin kyllä ihan lekurissa kävisin.
Laita siihen kutinaan tilkka hammastahnaa-on paras apu ,ihan s kaupan xtra hammastahna hyvää.
Lintukirppuhan se. Tähän aikaanhan se tapahtuu kun linnut muuttopuuhissa. Kutisee ihan pirusti.
Kävelin kauppaan asfalttitietä pitkin tiistaina illalla, muuten autolla töihin ja kotiin. Eilen autolla töihin ja kotiin. Eilen aamulla töihin tullessa kävelin noin metrin nurmikkokaistaleen poikki. Jalassa eilen sukkahousut. Ma-ti fakut ja varrettomat sukat.
Illat ja osan yötä makuuhuoneen parvekkeen ovi ollut auki/raollaan.
Hyttysen puremilta ei näytä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävelin kauppaan asfalttitietä pitkin tiistaina illalla, muuten autolla töihin ja kotiin. Eilen autolla töihin ja kotiin. Eilen aamulla töihin tullessa kävelin noin metrin nurmikkokaistaleen poikki. Jalassa eilen sukkahousut. Ma-ti fakut ja varrettomat sukat.
Illat ja osan yötä makuuhuoneen parvekkeen ovi ollut auki/raollaan.
Hyttysen puremilta ei näytä.
Ap
Lintukirppu. Ovat liikkeellä ennen hyttysiä. Juuri näihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen kutinaan tilkka hammastahnaa-on paras apu ,ihan s kaupan xtra hammastahna hyvää.
Ihan tavallinen kortisonivoide auttaa kutinaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämis? Tosin ne kyl puree tosi harvoin
Onneksi purevat harvoin, kutina on nimittäin sietämätön ja pitkäaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Lintukirppu.
Tätä veikkaisin myös minäkin.
Googlasin lintukirpun purema ja kyllä se taitaa olla lintukirppu joka purrut.
Ap
Lintukirppu.Minulla ollut myös joskus.Kolmen sarja ja kutiseeee🥴
Kolmihammaskäärme.