Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotka Mean girls 90-luvulla

Vierailija
09.05.2024 |

Tuntuu aivan käsittämättömältä, miten toksinen oli tyttöjen välinen kulttuuri Kotkassa 90-luvulla. Nyt samat kiusaajat ovat tyttöjen äitejä, reflektoivatkohan he koskaan omia tekojaan. Oli todella törkeitä juoruja, joista nykyisin saisi kunnianloukkaussyytteet, seudulla asui jonkin verran Virosta ja Venäjältä muuttaneita perheitä, joiden tyttäriä huoriteltiin avoimesti ilman, että kukaan siihen olisi puuttunut, huorittelijat olivat usein samanikäisiä teinityttöjä. Penkkareissa kiusattiin avoimesti tekemällä julisteita, joissa nimiteltiin vosuiksi yms. Tuntuu järkyttävältä nyt jälkeenpäin ajatella, millaista siellä oli. Mean girls -elokuvat ovat aika kilttiä kamaa verrattuna tuohon. Itse olin hieman hissukampi sivusta seuraaja, mutta tapasin taannoin yhden lukiokaverin, joka oli yksi ns. suosituista tytöistä, ja järkyttäviä kissatappeluita oli näiden tyttöjen välillä. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen myös kasvanut Kotkassa 90-luvulla, mutta en oikein tunnista ilmiötä. Mutta olen samaa mieltä siitä, että kulttuuri nuorten(kin) keskuudessa on muuttunut kiltimmäksi ja suvaitsemmaksi siitä, mitä se oli 90-luvulla. Vaikka toki ääri-ilmiöt ovat sitten erikseen. 

Vierailija
2/5 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tyttöjen äitejä ovat? Anna kun arvaan, sinä kurppa jäit lapsettomaksi?

Vierailija
4/5 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tyttöjen äitejä ovat? Anna kun arvaan, sinä kurppa jäit lapsettomaksi?

Kirjoitustyylistäsi päätelleen sinä olet näitä 90-lukulaisia kotkanruusuja. 

Vierailija
5/5 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oli se sitä samaa, toksinen, myös pojille, jos ei kiinnostanut uhota hakkaavansa kymiläisiä pesäpallomailalla! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän