Lupasin osallistua taloyhtiön pihatalkoisiin ja nyt ahdistaa ihan helvetin paljon! Menenkö!?
Tiedän hyvin, että siinä olisi oiva tilaisuus tutustua naapureihin ja luoda hyvää yhteishenkeä. Olen vasta muuttanut.
Menin lupautumaan järjestäjälle että osallistun. Nyt ahdistaa niin paljon etten tiedä mitä tehdä. Olen niin epävarma itsestäni ja pelkään että nolaan vain itseni. En tiedä osaanko edes tehdä mitään.
Vihaan tällaisia tilanteita. Inhoan myös muita tapaamisia joissa paljon ihmisiä esim sukuloinnit kamalia yms.
Oikeasti tuntuu sisältä tämä kovana häpeänä ja ahdistuksena jo valmiiksi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minua kinutaan taloyhtiön hallitukseen, varsinkin se yksi koukkunokka on kysellyt siitä jo pari-kolme kertaa. Mutta ne ei tiedä että minulla on paha alkoholiongelma joka ei ehkä näy päällepäin.
Todellakin tietää..
Ei tarvi mennä, sano että sairastui.
Talkoissa kuitenkin joudut tekemään niska limassa töitä samalla kun talkooporukan ukot juoruaa keskenään lapioihin nojaten.
Mitä vähemmän tunnet naapureita, saat olla rauhassa juoruilta, valituksilta ja muilta avautumisista.
On se raskasta olla suomalainen. Miten vammaisia ihmisiä tämä maa on täynnä?
Käytä koronaan sairastumista tekosyynä jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi mennä, sano että sairastui.
Talkoissa kuitenkin joudut tekemään niska limassa töitä samalla kun talkooporukan ukot juoruaa keskenään lapioihin nojaten.
Mitä vähemmän tunnet naapureita, saat olla rauhassa juoruilta, valituksilta ja muilta avautumisista.
Joudut?! Talkoissa tehdään omaan tahtiin ja lopetetaan, kun halutaan. Se on tapa olla osallinen yhteisöön. Tuotahan ennen tehtiin heinäpellolla, silloin suku kokoontui hommiin. Ihminen kaipaa yhteisöllisyyttä.
Varaudu siihen että kaikki henkilökohtaiset asiasi urkitaan esille.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen että kaikki henkilökohtaiset asiasi urkitaan esille.
Kuten mitä? Saatan ihan hyvin jutella uudelle naapurille ja kysyä, mistä päin on muuttanut, näin esimerkiksi. Mitään liian henkilökohtaista en tietenkään kysyisi. Onko se jotenkin ikävää utelua? Ei normaali sosiaalinen kanssakäyminen voi olla noin kamalaa?
Juoroakkoja ja juoru-ukkoja. Ei kiitos.
Kännissä. Juo kännit niin uskallat tehdä mitä vain!
Asun kyllä vuokralla mutta lupasin jeesiä telineiden kasaamises, et saadaan pensasaita leikattua
Jos on luvannut niin on aika paskahousumaista olla menemättä.
Ap älä rupea siihen, että pelkäät ihmisiä. Jos olet luvannut mennä etkä mene, ahdistut vielä enemmän ja välttelet kaikkia. Se ei ole kiva olo. Kivampi on reippaasti mennä ja sitten se on tehty se talkoo.
No se vähän riippuu. Oletko sellainen ihminen joka pettää lupauksensa? Vai sellainen joka kestää pientä epämukavuutta koska se on oikein? Ahdistus ei vähene tilanteita välttelemällä vaan lisääntyy. Tämä olisi oikein hyvä hetki aloittaa henkisen selkärangan kasvattaminen.
Talkoiden avulla saadaan pidettyä vastikkeet ja vuokrat pienempinä kuin jos kaikki teetettäisiin ulkopuolisilla. Ei niitä kukaan muuten pitäisi. Talkoissa ei tarvitse puhua kenellekään eikä olla tuntia kauempaa. Kunhan on nokkansa näyttänyt.
Siellä on aina niitä yliuteliaita joukossa, varo.