Onko täällä aktiivisia isovanhempia,jotka esim
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä iso osa isovanhemmista on töissäkäyviä vielä itsekin, joten ei ainakaan ihan pienten lasten kanssa matkustavia taida kovinkaan paljoa olla.
Mulla ei ole lapsia, veljelläni on, mutta kyllä äitini on ihan suoraan valittanut, ettei jaksaisi omien töiden ja muiden hommiensa päälle ottaa uudelleen kasvatusvastuuta lapsenlapsista, koska aika ja energia ei vaan enää riitä siihen. Ehkä sitten, kun lapsenlapset on vanhempia ja itse ovat eläkkeellä.
Eihän ne isovanhemmat ilman lapsiakaan matkustaisi kuin lomillaan...
Matkustelimme paljon lasten kanssa kun he olivat pieniä ja teinejä jne. Lastenlasten kanssa ei juuri matkustella, mutta otamme kyllä mökille ja autamme muutenkin kaikessa, missä vain voimme.
Itse olimme täysin tukiverkottomia, mitä en omille lapsilleni en vanhempina halua.
Nykypäivänä iso osa isovanhemmista on töissäkäyviä vielä itsekin.
Mielenkiintoinen väittämä, kun niitä lapsia kuitenkin tehdään entistä vanhempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä iso osa isovanhemmista on töissäkäyviä vielä itsekin, joten ei ainakaan ihan pienten lasten kanssa matkustavia taida kovinkaan paljoa olla.
Mulla ei ole lapsia, veljelläni on, mutta kyllä äitini on ihan suoraan valittanut, ettei jaksaisi omien töiden ja muiden hommiensa päälle ottaa uudelleen kasvatusvastuuta lapsenlapsista, koska aika ja energia ei vaan enää riitä siihen. Ehkä sitten, kun lapsenlapset on vanhempia ja itse ovat eläkkeellä.
Eihän ne isovanhemmat ilman lapsiakaan matkustaisi kuin lomillaan...
No kyllä mä ainakin itse työssäkäyvänä haluan käyttää ne muutaman viikon lomani lomailuun, en toisten lapsien (olkoonkin lapsenlapsia sitten) täysipäiväiseen hoitamiseen. Ja omilla vanhemmillani on ehkä vähän poikekuksellisempi tapa lomailla, lähtevät yleensä purjehtimaan jonnekin Välimerelle/Atlantille tai ovat muuten enemmän aktiviteettien perässä, joten sellaiseen lomailuun voi olla haastavampaa sovittaa jotain 1-6 vuotiaita nappuloita mukaan :)
Matkustelen monta kertaa vuodessa lastenlasteni kanssa. Kohteet valitan lasten kiinnostuksen mukaan. Lukevat koulussa englantia, joten Lonto on ollut matkakohteena jo kaksi kertaa. Toki olemme käyneet myös Pariisissa, Brliinissä, Barcelonassa ja Prahassa. Seuraava matkakohde on näillä näkymin Krakowa.
Kolmea lapsenlasta useampaa' en kerralla ota reissuun mukaan. Haluan varmistua kaikkien turvallisuudesta ja viihtymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä iso osa isovanhemmista on töissäkäyviä vielä itsekin.
Mielenkiintoinen väittämä, kun niitä lapsia kuitenkin tehdään entistä vanhempina.
No jaa, mun äitini sai mut ollessaan 24. Jos minä olisin vaikka kolmevitosena saanut lapsen, niin tuo olisi kuitenkin ollut työelämässä siihen saakka, kun lapsi on jo ala-asteikäinen. Toki osa isovanhemmista on varmaan jo vanhempia jos ovat itse saaneet lapset myöhemmällä iällä, mutta kyllä aikaisemmilla sukupolville taisi lasten saanti ajoittua aikaisempiin vuosiin kun nykyään. Ja eläkeikä samalla noussut.
Suomeen, täältä keskeltä Eurooppaa, joka kesä minä ja lapsenlapsi. Oli alussa 4, nyt on 9. Ai että tekee hänen suomelleen hyvää!