Anoppi pitää kiinni jopa 80-luvun vaatteista
Ei heitä mitään pois. On kodinkoneita 60-luvulta ja huonekaluista en ala edes puhua. Lisäksi ostaa asioita, joita ei ota ostopakkauksesta pois. Näitä on esim. 10 v takaa.
Sanokaa, että teidän vanhuksillanne on samaa! Vai olemmeko ainoita?
Kommentit (12)
Olin just kirppistapahtumassa ja myin suurella menestyksellä kasari- ja ysärivaatteitani. Ja kaikki kasarihuonekalunikin ovat tallella, mm. rottinki joka on nyt kuuminta hottia.
t. 63 v
Aika normaalilta kuulostaa. Itse olen aina ihmetellyt vaimoani, joka repii paketin auki jo autossa matkalla kaupasta kotiin.
Mitä sinä anopin asioista välität ja pohdit? Anna anopin elää rauhassa
On mullakin vanhoja vaatteita. Ei kasarilta mutta ysäriltä. Ja joskus niitä käytänkin jopa. Ei hyvää tarvitse heittää pois.
Ei oikein käy ilmi, onko hän tavaroihinsa hukkuva hamstraaja vai pelkästään säästäväinen?
Tuoko se niitä säilytykseen teille, vai miksi se sua haittaa? Anna ihmisen ostella ja omistaa, jos siitä tykkää
Ajatella. Mulla on vanhoja vaatteita jopa 1940-luvulta. Eikä ne ole edes hyvälaatuisia - mikään siihen aikaan ei ollut - vaan olen säästänytne vain mallin takia. Mallinkin olen kopioinut toisiin vaatteisiin laadukkaammilla kankailla, mutta säästän silti myös niitä alkuperäisiä koska onhan se hyvä olla jotain mihin uutta kopiota vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin just kirppistapahtumassa ja myin suurella menestyksellä kasari- ja ysärivaatteitani. Ja kaikki kasarihuonekalunikin ovat tallella, mm. rottinki joka on nyt kuuminta hottia.
t. 63 v
Niihin aikoihin tehtiin vielä vaatteita kunnollisista ja kestävistä materiaaleista. Jonkin vaatteen voi pestä monta kymmentä kertaa ilman, että vaate näytti yhtään huonommalta. Ne eivät olleet sellaista höttöä kuin nykyään, kun lyhyen käytön jälkeen moni uutena ostettu vaate näyttää nyppyiseltä ja nuhjuiselta. Muistan lasteni käyttämät puuvillasukat, joihin ei tullut reikiä pohjiin ja joita seuraava lapsi peri, kun isompi oli kasvanut niistä pois. Ne olivat ruotsalaisen brändin tekemiä ja kallita ostaa, mutta siitä laadusta kannatti maksaa. Silloin ei ajateltu ilmastoa niin paljon, mutta sen ajan vaatteen olivat ympäristöystävällisiä, koska kestivät pitkään.
Minulla on vaatteita 80-luvulta saakka, ovat hyvin tehtyjä ja eivät ole käytössä kuluneita. Toisin on nyt, tarvitsin vierailulle uuden puseron, maksoin 70 euroa ja kerran käytetty, mutta tuskin kehtaan panna toista kertaa päälle niin kamalalta näyttää.
Markettien vaatteet ovat ihan hirveän näköisiä ja niissä ei ole mitään mallia, aivan kuin jollekin laatikolle tehtyjä. Muutama vuosi sitten ostin Unikko paitapuseron, muistaakseni maksoi satasen ja pesun jälkeen sekin on kuin vuosia käytetty lumppu. Eli mistään ei saa enää hyviä vaatteita.
Mulla on mokkanahkainen hapsutakki 80-luvulta. On joskus ollut päälläkin nyt viime vuosina kun taas mahtuu.
Astioilla voi tienata jos ovat haluttuja tai sitten saada itse ihanuuksia .Olisipa jollakin sukulaisella ollut sama tapa.