Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuma kesä pelottaa

Vierailija
08.05.2024 |

Ahdistaa hirveästi tämä äärilaidasta toiseen sahaava kevät ja pelottaa mitä se tarkoittaa kesälle. Pelkään tämän ennakoivan äärimmäistä kuivuutta ja sietämättömän pitkiä helleputkia. 

Asun itse luonnon keskellä ja joudun seuraamaan luonnon kuivumista, eläinten kärsimystä sekä pelkäämään metsäpaloja. 

Oma itseni puolesta kuumuus ei niinkään pelota koska talossani on tehokas ilmanlämpöpumppu.

Onko muilla samoja huolia? Oletteko keksineet jotain ahdistuksen lieventämiseksi? Minä olen pohtinut mm jonkinlaisen vesipisteen virittelyä metsän varjoon mistä eläimet voisivat käydä juomassa ja pienemmät eläimet myös viilentymässä, mutta en ole keksinyt miten veden puhtaana pitäminen ym onnistuisi ilman isoja kustannuksia.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi murehtia sellaista mihin ei voi vaikuttaa?

Vierailija
2/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat kesät on ärsyttäviä. Mutta tuskin mitään helleputki kesää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähänkin asti selvinnyt hyvin helteistä pysymällä sisällä pimennysverhot ikkunoissa kiinni ja tuulettimet puhaltaa asunnossa ja tulen oikein hyvin pärjäämään. Oikein mukavaa on olla kotona kun ei tule kuuma. Kaupassa toki käyn mutta autossa ilmastointi ja kaupoissa niin ei ehdi kuuma tulemaan.

Vierailija
4/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just sellaiset asiathan murhetta tuovat. Niihin mihin itse pystyy vaikuttamaan ovat niitä joiden murehdittavuuteen myös pystyy vaikuttamaan.

Vierailija
5/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sadevesi talteen puhtaaseen säiliöön ja johda se eläimille juotavaksi

Vierailija
6/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tuota tekevätkö ihmiset pitkässä juoksussa hallaa eläinten luontaisille vaistoille jos hyysäävät niitä. 

Vierailija
7/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, mutta omista ilmastoa kuormittavista jutuista en luovu. 

Vierailija
8/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla on elämässä päässyt, jos ilmasto on suurin ahdistuksen aihe.

Kuumaa kesää tuskin on tulossa. Luultavasti saadaan valkea juhannus.

Vierailija
9/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpolla on elämässä päässyt, jos ilmasto on suurin ahdistuksen aihe.

Kuumaa kesää tuskin on tulossa. Luultavasti saadaan valkea juhannus.

Kunpa olisikin noin. Kuumuus on tuskaa ja varsinkin juhannus, jolloin vaarana on joutua töihin ja jos joudun, niin mitä vähemmän känniääliö"juhlijoita" liikenteessä niin sitä parempi!

Vierailija
10/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kauhulla kesiä nykyään, koska helleputket voivat olla tosi pitkiä. Ilmalämpöpumppu on ja sisätilat saa viileiksi, mutta haluaisin viettää kesällä aikaa myös ulkona. Ja se on mahdotonta, jos lämpötila on aina vain yli 25 astetta, pahimmillaan päälle 30:n.

On käännettävä unirytmiä reilusti varhaisemmaksi, niin että herää aamuyöllä kolmelta lenkille ja menee nukkumaan kuuden seitsemän aikaan illalla, viimeistään kahdeksalta. Jos eläisin yksin, se olisi tosi helppoa.

Ei ole elämä helppoa, ja kuten joku sanoikin, suurinta murhetta aiheuttavat ne asiat, joille ei itse pysty tekemään mitään. Ihminen on sään armoilla (kaikkein pahinta on olla toisten ihmisten armoilla, ventovieraiden).

Vierailija
11/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista montaa 30 asteen hellepäivää olleen täällä etelärannikolla. Kylmää kesää ennustetaan, harmi kyllä.

Vierailija
12/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelkään kuumia kesiä. Henkeä ahdistaa, jalat turpoavat, tulee pahoinvointia, unettomuutta.

No onneksi meillä on nykyään ilmalämpöpumppu, että olo on parempi. (Jos ei vain tarvitse olla ulkona kauan)

Mutta aloittaja oli huolissaan mm. metsäneläimistä.

Me olemme laittaneet pihalle parikin pesuvatia ja vaihdamme muutaman kerran viikossa siihen puhtaan veden.

Oravat käyvät hyvin mielellään juomassa sekä pikkulinnut. Tällä seudulla on kyllä paljon jokia ja puroja, joista isommat metsän eläimet saavat juotavansa.

Ai niin, vesiastiaan kannattaa laittaa pari isohkoa kiveä, että vaikkapa oravanpoikaset juomaan mennessään eivät huku astiaan vaan pääsevät kivien avulla jyrkkäreunaisesta astiasta pois.

Vierailija
13/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä foorumilla pörrää poikkeuksellisen paljon mielenterveysongelmaisia.

Vierailija
14/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jotakuinkin ainoa maa (jossain vuoristossa on samanlainen paikka, mutta pieni), jossa ei taida olla pelkoa kuumasta kesästä. Pohjosnapa sulaa ja sieltä valuu kylmää ilmaa iloksemme.

Vierailija
15/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tuota tekevätkö ihmiset pitkässä juoksussa hallaa eläinten luontaisille vaistoille jos hyysäävät niitä. 

Todellakin tekevät. Ymmärrän hyväntahtoisuuden ja hoivavietin, mutta etenkin naiset ovat usein täysin ajattelemattomia sekopäitä mitä tulee luontokappaleisiin. Luontoon kuuluvan eläimen hoivaaminen ja hyysääminen on eläimen luontaiselle elämälle ja selviytymiskyvylle myrkkyä.

Vierailija
16/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYYHYY AHISTAA KESÄ JA HELLE YYYHYYY😩😫

Pirjo57v 119kg

Vierailija
17/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee pitkä  KUUMA kesä niin saadaan heittää vaatteet pois.

Vierailija
19/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio ja hetkessä elämisen zen. Siinä vastaus. Kuuma tulee jos tulee, ei sitä varsinaisesti pelätä kannata. 

Ihana kun ajattelet metsän eläimiä! Tee se mitä pystyt,  yhden ihmisen voimat on kuitenkin yksin aika rajalliset.

Juomapisteet eläimille on ihana ajatus. Olisko alueellasi muita asiasta kiinnostuneita, joiden kanssa voisi jotain yhdessä viritellä?

Vierailija
20/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen suuresti sellaisen tuloa, ainakaan minun elämäni aikana suomessa sellaista en ole kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan