Minkälainen elämästä voi tulla jos ei ole ollut haaveita ja unelmia? Jos toivoo itselleen jonkun partnerin ja ammatin niin se ei ole mikään
Muita joilla ei koskaan ole ollut haaveita ja unelmia? Onko väärin jos täällä opetetaan että täytyy olla unelmia ja haaveita ja niitä täytyy lähteä toteuttamaan... Entäs jos PETTYYKIN ja mikään niistä ei toteudu... olisko ollut parempi olla haaveilematta ja unelmoimatta ja ottaa vähän iisimmin?
Minkälainen elämästä voi tulla jos ei ole ollut haaveita ja unelmia? Jos toivoo itselleen jonkun partnerin ja ammatin niin se ei ole mikään haave tai unelma vaan kuuluu ihmisen normaaliin maailmaan... Normaaliin ihmisen maailmaan ei kuulu esim jos haaveilee ja unelmoi tulevansa rikkaaksi ja pääsevänsä astronautiksi...
Kommentit (4)
Meni jotenkin niin, että kaikki ahdistus ja masennus katosi. Kun päätin, ettei mulla tule olemaan ikinä mitään. Olen irti tästä kaikesta ja vapaa menemään minne huvittaa. Ei päämääriä ei tavoitteita. Kaikesta kliseisestä materiamääpäärä ja perhetalotyö tavoitteista luovuin kerta heitolla.
Sillä mennään ja osa niistä kliseistä tipahti elämän varrella mukaan.
Kun kysellään jotain suunnitelmia ja tavoitteita, on helppo heittää klisekasa keskusteluun. Kun ei oikeasti tavoittele niitä. Niitä vain kysellään välillä. Jos kerrot, ettei ole. Olet auttamatta negaatiokeskeinen pessimisti.
Yrittäminen vain ahdisti enemmän. Vapaus, helpottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisen elämän.
Kyllä. Itsellä ei ole ikinä ollut mitään suuria unelmia vaan hetkessä on eletty ja päivä kerrallaan. Koulu loppuun, töitä ja katellaan sitten. Perhe perustettiin ja erottiin. Tottakai aina jotain pientä, auto, asunto ym. on ollut mielessä kun ne on olleet ajankohtaisia mutta ei iknä mitään suuria suunnitelmia. Ns. tavallinen elämä on eletty, kaikki tarpeellinen saatu ja ilman isompaa stressiä. Onhan sitä hutejakin tullut mutta niistä on selvitty nopeasti. Oikeastaan elämä on ollut helppoa kun on vaan oltu tavallisia ammatti- ihmisiä ilman paineita.
Olen jo iäkäs ja olen sitä mieltä että ei pitäisi opettaa, että ihmisellä täytyy olla unelmia ja haaveita ja että niitä täytyy lähteä toteuttamaan... tulee hirveästi PETTYMISIÄ... alkaa ahdistamaan... ihminen alkaa voida huonosti... luulee että joku vika itsessä yms yms... kun kuuseen kurkottaa niin katajaan kapsahtaa...