Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsopimuksesta.. voiko määräaikaisen sopimuksen muuttaa vakituiseksi kesken sopimuksen?

Vierailija
24.01.2007 |

Mulla on nyt toinen määräaikainen sopimus menossa ja työnantajalla vapautui vakituinen paikka. Pitäiskö niiden lain mukaan tarjota mulle sitä paikkaa ennemmin kuin palkkaavat jonkun uuden siihen? Tiedän että jos paikka menee uudelle, jatkaisivat mun sopparia uudella määräaikaisella (nyt äitiysloman tuuraaja,jatkuisi hoitovapaan tuurauksella) mutta enpäs taidakaan siihen suostua..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitää tosiaan valita paikkaan joku talossa jo olevista määräaikaisista tai osa-aikaisista, jos sovellutte hommaan, eikä saa palkata ulkopuolista.

Vierailija
2/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisen sopimuksen voi toki muuttaa vakinaiseksi sopimukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osa-aikaiselle kylläkin, jos hänellä on pätevyys työhön.

Vierailija
4/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tänään liittoonkiin kyselyä aiheesta kun en tunnu ikinä ehtivän paikalle juttelee näistä sopimuksista. Mutta, senpä vaan sanon että jos eivät nyt anna mulle tätä vakipaikkaa niin enpä jää syksylläkään enää sitä kyttäilee. Kun töissä hieman antoivat ymmärtää ettei määräaikaista voi purkaa ja vaihtaa vakkariksi vaan mun pitäisi vain odottaa koska vapautuu vakipaikka just ennen mun sopparin umpeutumista. -ap-

Niin ja ei siis oo mikään valtion tms paikka

Vierailija
5/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisella on sopimuksessa päivämäärä jolloin työsuhde päättyy, työsuhde ei siis ole jatkuva, mutta se voi olla kokopäivätyö tai osapäivätyö.

Vierailija
6/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäaikainen sopimus on sovittu tietyksi ajaksi esim. 2kk tai 1 vuosi. Määräaikainen voi olla myös osa-aikainen.

Vierailija
7/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin määräaikaisesta vakituiseksi kesken sopimuskauden, kun olin hoitovapaan sijainen. Yksi kollega siirtyi muihin hommiin joten marssin pomon puheille ja ilmoitin olevani kiinnostunut paikasta.

En ymmärrä miksi sulle pitäisi mitään tarjota, hae itse työtä josta olet kiinnostunut.

Vierailija
8/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyttään tätä vakipaikkaa, sen verran tehokkaasti kaikki jutut työpaikalla liikkuvat. Ja vaikka tää on vakituinen paikka, niin silti se on osa-aikainen, työtunteja joku 30 viikossa. Ja vielä sekin puoltaa mun sopimuksen vakinaistamista että tää on suht tuore yritys, ollut vajaan vuoden käynnissä ja olen ensimmäinen joka sinne on palkattu sen jälkeen kuin ydinporukka on valittu eli ollut kauemmin talossa kuin kaksi muuta samanlaisen määräaikaisen sopimuksen omaavaa. -ap-

Vierailija
9/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata ketään talon sisältä. Voi palkata kenet haluaa.

Vierailija
10/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se työnantaja ole tietoinen, ellet itse sano. Jos on vara valita työntekijä, niin mä en ainakaan palkkaisi sitä, joka ei itse osaa omista toiveistaan esimiehelleen sanoa.

Ja mikään pakko ei ole määräaikaista vakinaistaa, vaan voi ihan vapaasti palkata täysin ulkopuolisen. Näin ainakin yrityksissä.

Rohkeasti siis suuki auki vain. Mitään ei saa jos ei itse pyydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän