Synnytys
Mä olin viikolla 39 ja toi oli mun eka synnytys. Supistuksia tuli 10min välein ja ne oli aika kipeitä. Olin valmis synnyttään ja tänään oli laskettuaikakin. Soitin synnärille ja ne sano et voin tulla. No mä menin sinne, ja ne tutki mut. Ne sano et mä oon 6cm auki. Ja sit ne vaan lähti ja sano et ne tulee pian nii voidaan alkaa käynnistämään synnytystä. No siinä meni 30min kunnes ne tuli ja tarkisti mut viel kerran. Olin 8cm auki ja sain mennä ammeeseen. No mä olin siel ammees n.15min kunnes aloin ponnistaan. No eihän se nyt meinannut tulla sieltä millään. Ponnistin siel 20min eikä tapahtunut yhtään mitään. Sit kätilö sano et mä en voi synnyttää ammeeseen. No mä menin sit käveleskelemään pitkin lattiaa. Mä en halunnut synnyttää sängyllä. Mä olin hetken jumppapallonkin päällä. Ja sit mä kerkesin juuri laittamaan jumppapallon pois ja sit alko aivan HIRVEÄ supistus. Mä olin sängyn vierellä seisaalteen. Mä pidin kiinni sängystä ja huusin vaan. Se supistus kesti 5min. Sen jälkeen aloi ponnistamaan siinä sängyn vierellä. Ponnistin n. 10min kunnes kätilö sanoi et päätä alkaa näkymään. No ponnistin siinä seuraavat 15min kunnes pää oli tullut näkyviin. Sit kätilö sano et mun pitää mennä sängylle että se vauva tulis sieltä joskus. No mä vaivaannuin sängylle ja aloin taas ponnistamaan kunnes 20min ponnistuksen jälkeen se syntyi. 6.5 klo 6.42