Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto - mikä ala hyväpalkkainen?

Vierailija
06.05.2024 |

Moi! Ammatinvaihto edessä burnoutin saattelemana. Lähestyn 40 vuoden ikää, nainen, varsinaisena koulutuksena humanistisen alan maisteri ilman varsinaista ammattinimikettä (vieraiden kielten asiantuntija). Tehnyt vähän kaikenlaisia matalapalkkaisia ns. hanttihommia. Auttaisitteko pohtimaan uutta suuntaa? 

Mitkä alat/työtehtävät olisivat hyväpalkkaisia (bruttopalkka aivan minimissään 3000e/kk, mielellään reilusti enemmän) näillä rajauksilla:

- lyhyet tai keskipitkät opinnot (max. 4 vuotta)

- suht helppo päästä koulutukseen eli ei tarvitse hakea vuosia (fysio-/toimintaterapeutti, psykologi jne. on pois laskuista)

- ei täysin päätetyöskentelyä vaan sisältää jonkin verran myös aktiivisuutta/kävelyä tms. (eli esim. koodaus ja taloushallinto jne. on pois laskuista)

- ei vaadi ajoneuvolla itse ajamista

- ei lähihoitaja, hammashoitaja eikä sairaanhoitaja, muu soteala ok

- ei isolle yleisölle esiintymistä

- ei erityisen vaarallista (esim. vartija, poliisi, pelastaja, ensihoito pois laskuista)

- ei suoraa vastuuta elämästä (ei eläinlääkäri/-hoitaja jne.)

KIITOS avusta!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. Hyvällä idealla pääset paljon paremmille ansioille kuin ikinä palkkatyössä. Eikä välttämättä vaadi kouluttautumista ollenkaan.

Vaatii tosin melko hyvän riskinottokyvyn.

Vierailija
22/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityö tuskin sopii burnout kokeneelle..

No ei kyllä myöskään opetusala. Samat asiakkaathan ne siellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sote-, kasvatus-, ja opetusalallakin tienaa hyvin, jos päätoimen lisäksi tekee keikkatyötäkin. Tosin jos on loppuun palaminen taustalla, niin arvatenkin etsit jotain alle 40h/vko työtä?

Vierailija
24/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä vastausrimpsussa farmaseutti voisi olla sinulle hyvä. Sulla on älyä ja koulutustaustaa, farmaseutin koulutus ei ole kovin pitkä ja työ fiksua ja tuskin polttaa sinua loppuun. Optikko voisi olla yksi vaihtoehto ja bioanalyytikko yksi. Töitä on. Sosiaali- ja opetusalaa en suosittelisi enkä myöskään yksityisyrittäjyyttä, jos haluat vältellä väsymistä uudelleen.

Vierailija
25/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä listassa siis on sellaista, joka rajaa kaikki yleisimmät pois? Se, etten toivo 8h/päivä pelkkää näyttöpäätteen ääressä istumista ja se, ettei työ voi olla ajoneuvon kuljettamista? Kysyn siis ihan vilpittömästi, kun mielestäni lista ei ole kovin vaativa."

Aloituksessa luki: "- ei vaadi ajoneuvolla itse ajamista"

Nämähän ovat ihan eri asioita. Aloituksen mukaan sinulle ei käy mikään sellainen työ, missä liikutaan autolla esimerkiksi työkohteiden välillä. Nyt sanot tarkoittaneesi, ettet halua bussikuskiksi tai lentokapteeniksi?

Vierailija
26/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinsinööri selkeästi.

Vierailija
27/28 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä siinä listassa siis on sellaista, joka rajaa kaikki yleisimmät pois? Se, etten toivo 8h/päivä pelkkää näyttöpäätteen ääressä istumista ja se, ettei työ voi olla ajoneuvon kuljettamista? Kysyn siis ihan vilpittömästi, kun mielestäni lista ei ole kovin vaativa."

Aloituksessa luki: "- ei vaadi ajoneuvolla itse ajamista"

Nämähän ovat ihan eri asioita. Aloituksen mukaan sinulle ei käy mikään sellainen työ, missä liikutaan autolla esimerkiksi työkohteiden välillä. Nyt sanot tarkoittaneesi, ettet halua bussikuskiksi tai lentokapteeniksi?

Niin, ajoneuvolla ITSE ajamista. Pahoittelut, oli ilmeisen huonosti muotoiltu, tarkoitin tosiaan, ettei työn tulisi vaatia ajoneuvon ajamista/kuljettamista. Kyllä nyt kielten asiantuntijaa korventaa huolimaton sijamuotovalinta :-)

Kyllä kyydissä voi tosiaan istua vaikka missä, kunhan ei itse tarvitse ajaa. Eli jos työkohteiden välillä tulee liikkua autolla/bussilla/laivalla/lentokoneella jne., niin se käy, kunhan ei itse tarvitse olla kuski. Edes sen henkilöauton. Käytännössähän tämä rajaa sijaintina pois myös syrjäseudut, joissa ei ole julkista liikennettä.

Vierailija
28/28 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomiksi kannattaa opiskella.

Tämä on hyvä ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä