Miksi ihmisiä kiinnostaa niin sairaalloisesri, mitä jotkut lähes ventovieraat tekee työksensä?
Olen osa-aikatyössä, jossa työskentelen n.30/h viikko. Työpaikalleni tuli nuorempi mieshenkilö ja hän alkoi heti kättelyjen jälkeen kyselemään, että mitä teen "oikeiksi" päivätöikseni? Vaikka työni sattuukin olemaan viikonloppu ja yötyötä, niin ei se tarkoita, että minulla pitäisi olla jokin päivätyökin. Viikonloppu ja yötöistä maksetaan parempaa palkkaa, joten en ole kokennut, että minun pitäisi tehdä töitä 7pv/viikko. Viikonloppu työt on ihan yhtälailla työtä kuin ne klo.8 alkavat maanantai aamutkin. Jotenkin kummallista, että nitä vaan ei arvosteta, vaan pidetään jonkinlaisena harrastuksena. Vaikka yllättävän harva niitä kuitenkaan haluaa tehdä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa minusta ollut mistään sairaalloisesta kiinnostuksesta kyse.
En ole ap, mutta oletuksena on, että vain päivätyö on oikeaa työtä.
Miksi vierasta ihmistä tällainen kiinnostaa ja mitä se hänelle edes kuuluu? Eikö se riitä, että näkee minut sielä yhdessä työpaikassa? Mitä tällä tiedolla ylipäätään haetaan? En minäkään kysynyt häneltä, että mitä hän tekee.
Ap.
Sama täällä. Minusta on epäkohteliasta kysyä vieraan ihmisen töistä heti kättelyssä. Vielä ärsyttävämpää, jos oletus tosiaan on, että kaikilla ihmisillä on oltava perinteinen maanantaista perjantaihin työ, kun kaikenlaisen silpputyön ja muiden epätyypillisten työsuhteiden määrä on kuitenkin todellisuudessa lisääntynyt paljon.
Entä sitten kampaajat?
"Onkos sulla vapaapäivä tänään??"
"Millä alalla olitkaan???"
"Miten pystyt näin keskellä päivää olemaan töistä pois??"
Ei tuossa minusta ollut mistään sairaalloisesta kiinnostuksesta kyse.