Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekosyysi miksi käytät huomenna henkilöautoa?

Vierailija
05.05.2024 |

Gallup

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien tytön kouluun 60+ km, ajan kotiin 60+ km. Illalla töihin 40+ km ja takaisin kotiin 40+km. Täällä ei ole julkista liikennettä, ruokakauppaan n. 20km ja apteekkiin, terveyskeskukseen ja vaatekauppaan 30+ km. Tiet isolta osin hiekkateitä joilla pyöräily varsinkin näin kelirikkoaikaan toivotonta ja talviaikaan mahdotonta ja vaarallista. 

Vierailija
42/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan mökille etelä-savoon. Siinä on tekosyytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että Suomen nykyiset kansanedustajat käyttävät tätä palstaa näiden idioottiaiheiden ja ylipäänsä puolueen aatteiden perusteluun, kun ei ole aikaa lukea mitään tiedotteita esim. luonnon ja ympäristön kunnosta tai päästöistä, lähinnä näköjään vihreät täällä päivystää (ja persuvihaajat plus persut, mutta tämä ketju oli taas vihreän käsialaa).

Vierailija
44/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tekosyykyselijä on kyllä harvinaisen typerä ihminen.

Vierailija
45/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun tekosyy tehdä näitä typeriä aloituksia tänne?

Mun pitää huomenna kouluun joka on 90km:n päässä. Ei pääse julkisilla joten omalla autolla pakko mennä eli ei todellakaan ole mikään tekosyy.

Vierailija
46/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tekosyitä, valitan.

On vaan oikeita syitä: töihinmenoa, kauppareissuja, harrastuksia tms.

Jos nuo matkat ei ole jotain yli 50km suuntaansa niin ei ole mikään tekosyy olla käyttämättä polkupyörää.

100km yhteensä fillarilla kauppaan? Johan siinä kesällä viili happanee matkalla ja talvella tomaatit jäätyy. Kuskista puhumattakaan.

Vierailija
47/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä 51 vuotta

Ei ajeluun tarvita mitään "tekosyytä". Eikä liioin oikeaa syytä. Ajelen huvikseni koska se on hauskaa.

Kyselet tyhmiä: "Tekosyysi" jäätelönsyöntiin ; siestan pitämiseen ; hyräilyyn ; viheltelyyn ; kuviollisen kaulaliinan pitämiseen ; saunassa käymiseen jne.

Vierailija
48/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mukavampi liikkua omalla autolla kuin julkisilla.

Vierailija
49/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huominen tietää ajelua, kiitos varhan. Aamulla töihin 23km, iltapäivästä hakemaan puoliso polilta 23+45 km ja siitä vielä 45km kotiin. Jos ehdin, niin vielä teini lukiosta kotiin 20+20km, muuten joutuu odottelemaan tunnin bussia.

Lähete saatiin jonnekin hiton Loimaalle, kaikki arjen asiointi suuntautuu Turkuun... jotta kiitos näistä säästötalkoista. Minne voin lähettää laskun 2,5h ajelusta työaikana, kun tyks olis työpaikan vieressä. Puoliso olis päässyt Tyksiin fölillä 3€, nyt kela maksaa taksin menomatkalle jotain päälle satasen.

23km on ihan lyhyt matka mennä polkupyörällä, ei ole mikään tekosyy käyttää autoa.

Oon mä sitä joskus kesäsin pyöräillyt kotin päin, menee 1h20min. Tuosta tulis matkoineen 10h10min työpäivä, sitten voikin polkasta sinne kauppaan ja muille asioille. Ei oo kiire edes hakemaan lasta tarhasta, sosiaalitoimi on sen jo hakenut hoteisiinsa. Talvella aikaa menis vähän enempi kun käyttämiäni metsäpolkuja ei aurata.

Se mikä tässä on surkuhupaisaa, niin bussilla pääsee ihan yhtä hitaasti kuin fillarilla, autolla hoituu sama matka 20min.

Tuo jolle viisastelit.

Vierailija
50/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa ja apteekissa jotka noin 16 kilometrin päässä. En jaksa kävellä, en uskalla pyöräillä. Mökin muija 73v.

Vierailija
51/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen liikenteen puute maaseudulla.

Vierailija
52/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lähikauppaan (100 metriä) lava-pickupillani aivan kuten rapakon takana. 

Vierailija
53/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tekosyitä, valitan.

On vaan oikeita syitä: töihinmenoa, kauppareissuja, harrastuksia tms.

Jos nuo matkat ei ole jotain yli 50km suuntaansa niin ei ole mikään tekosyy olla käyttämättä polkupyörää.

Ok. No polkaiseppa sinä sitten esimerkillisesti 40 km suuntaansa ja kävelet työpäivän aikana 15 km ja kannat tuhansia kiloja. Muista myös vapaa-ajalla käydä lenkillä. Ei ole sitten mikään tekosyy jos et jaksa.

Vierailija
54/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn katsomassa sukulaista sairaalalla lähes 70 kilsaa. Kouluautolla pääsisin aamulla, mutta takaisin vasta illalla ja silloinkin vain noin 10km päähän kotiosoitteesta. Maaseudun ihanuus. 

Vierailija
55/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen töihin, kelpaako? Kotini ja työpaikan välillä ei kulje julkisia.

Ja olen niin hemmetin laiska kävelemään tai pyöräilemään, enkä välitä siitä että lihon.

Vierailija
56/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain Tesloja. Ne on ympäristöystävällisiä ja niillä voi ajaa niin paljon kuin huvittaa.

Eikö tällaisten omistajilla ole etätyöt, eli ne autot seisoo 24/7 pihassa, täysin käyttämättöminä?

Vierailija
57/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinun mandaattisi kysellä, jokainen tekee kuten tahtoo. Seuraava....

Tää on nykyään ihmisten asenne, mä teen kuten mä haluun tai voin, ei ihme, että kaikki menee maailmassa vituralleen.

Vierailija
58/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy? No en vittuala mitää polkupyörää käyttää en semmosta edes omista.

Muutenkin vittuvitutttaa ku ko koajan autoilijoita syrhitään kokoajan vitunlisä veroja kokoajan vitunmaksuja aina jalankuljkijat näyttää keskisormee ja polisiit pysäyttelee jättätkäöä mut RAUHAAN.

Saako vauvapalstalla olla autopilija rauhassa pyydän..

Vierailija
59/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me, kaksi eläkeläistä, viedään miehen liki satavuotiaalle, vielä kotonaan asuvalle, äidille pari krt viikossa ruokaa (toinen poikansa huolehtii joka toisella viikolla).

Haetaan siis kaupasta ja ajellaan jokunen kilsa. Samalla tarkastetaan hänen kuntonsa ja rupatellaan. Kotileivonnaistakin joskus tarjolla hänelle viedä ja soppaa mistä tykkää. Autoa tarvitaan. Ja oma kauppareissu ja apteekki tarvittaessa samalla tietty aina.

Vierailija
60/84 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain Tesloja. Ne on ympäristöystävällisiä ja niillä voi ajaa niin paljon kuin huvittaa.

Eikö tällaisten omistajilla ole etätyöt, eli ne autot seisoo 24/7 pihassa, täysin käyttämättöminä?

Pääomatuloilla porskuttelen, menen ja tulen milloin lystään.