Kaappi missä pidetään roskiksia haisee, voiko se tulla viemäristä vai?
Kun avaan sen oven niin siellä haisee. En tiedä tuleeko sitten putkista. Kaikki roskikset on viety ulos ja astiat pesty. Voiko olla joku pinttynyt haju? mikä auttaiisi?
Kommentit (21)
Pesetkö sä niitä toskiksia koskaan. Varsinkin biojätteiden hajut tarttuu muovisiin roskiksiin, vaikka niissä tietysti on roskapussit.
Vierailija kirjoitti:
Maalaa se kaappi sisäpuolelta jollain halvalla maalilla. Jos viemäriputkien liitokset ovat löysiä, sieltä voi tulla tunkkaista viemärin ilmaa sinne kaapinkin puolelle. Liitokset voi teipata jesarilla.
Miten se maali ny auttaA?
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö sä niitä toskiksia koskaan. Varsinkin biojätteiden hajut tarttuu muovisiin roskiksiin, vaikka niissä tietysti on roskapussit.
Pesen mutta tuntuu että se tuoksu tulee nemmän siitä altaasta alapuolelta
No mitäpä jos tarkistaisit ne putket?
Se voi tulla siitä, että hajulukon tiiviste vuotaa. Tutki se ja vaihda, haju häviää heti. Se on karmee haju.
Olethan pessyt sen kaapinkin, jos vaikka on kompostiastiasta jotain haisevaa tippunut kaappiin.
Kannattaa kutsua putkiasentaja, jos vaikka joku tiiviste on mennyt huonoksi.
No tietenkin ensin kuuraat sen kaapin roskiksineen kunnolla. Jos se ei auta, mietit sitten lisää.
Ja altaan vesilukko kuuluu avata ja puhdistaa säännöllisesti. Ihan tällaisia perusjuttuja kuten kylpyhuoneen viemärin pesu ja puhdistuskin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei saa enää itse tarkistaa kuin ok talossa. Jos on taloyhtiö niin ei saa edes hajulukkoa itse aukaista
Sama. Olen tutkinut tulee jotenkin niistä sykkträisistä muoviputkista, ei auta "tehorakeet".
Tietysti haju voi tulla viemäristä, ei ne tiivisteet ikuisia ole. Soita putkiliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei saa enää itse tarkistaa kuin ok talossa. Jos on taloyhtiö niin ei saa edes hajulukkoa itse aukaista
Pitääpä laittaa seuraavan kerran sitten silmät kiinni kun avaan tiskialtaan kaapin. Voi hyvää päivää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaa se kaappi sisäpuolelta jollain halvalla maalilla. Jos viemäriputkien liitokset ovat löysiä, sieltä voi tulla tunkkaista viemärin ilmaa sinne kaapinkin puolelle. Liitokset voi teipata jesarilla.
Miten se maali ny auttaA?
Se auttaa. Pinttynyt haju ei läpäise sitä maalikalvoa. Siten se ny auttaa.
Ihan putkenavaajaa ostaisin, viemärit pitää puhdistaa säännöllisesti.
Siinä viemäriputkessa on vanhemmissa taloissa sellainen kuminen sovite altaan viemäriputkelle. Onko paikoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo aloituksessansa ap kertoi pesseensä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä viemäriputkessa on vanhemmissa taloissa sellainen kuminen sovite altaan viemäriputkelle. Onko paikoillaan?
Joo oon. Pitääkö soittaa huoltomies? Ei kestä tätä mädän lemua!