Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä taloyhtiön talkoisiin osallistumisessa on niin kamalaa?

Vierailija
04.05.2024 |

Niin

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatyöt on perseestä. Asun kerrostalossa ja maksan vastiketta  jotta mun EI tarvitse niitä tehdä. 

Vierailija
22/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt on ihan jees, mutta tekopyhä seurustelu ei nappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkinäinen yhteishenki ja yhdessä tekeminen on muutenkin kamalaa, ja kokemuksen tekee vielä pykälän kamalammaksi se, että porukka touhuaa ja touhottaa, mutta ei saa mitään aikaan. Sitä paitsi asun kerrostalossa juuri siksi, että en tykkää pihatöistä.

Vierailija
24/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka on laiskaa ja osaamatonta, ilmeisesti myös epäsosiaalista. Vetoavat uupumukseen ja introverttiyteen. Olen introvertti itsekin mutta minusta talkoot ovat kivoja ja sekä kerrostalossa että rivitalossa asuminen eroavat omakotitaloasumisesta juuri siinä, että naapureiden kanssa ollaan kiinteämmin yhteistyössä.

En käsitä miksei sitten tahdo olla edes vähän tekemisissä naapureiden kanssa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että iso osa milleniaaleista asuu noissa siksi ettei omakotitaloon ole varaa, ja passiivisuus on jonkinlaista hiljaista kapinaa. 

Mikään ei estä sinua talkoilemasta omiin nimiisi kun sitä kerran kaipaat. Teissä talkoohulluissa on juurikin vikana se, että haluatte kaikkien olevan samanlaisia typeryksiä kuin itse olette. Esim. minä ostin eläkepäivikseni rivarin päätyasunnon myytyäni ison omakotitaloni joka oli isolla tontilla, ilmoitin heti ekassa yhtiökokouksessa, että en talkoile, totesin, että tehkää päätös pihahoidon ostamisesta se tietäen. Minulle riitti pihahommat kun tein niitä pitkään, nyt nautin sopivasta pihasta, nuren leikkaa hetkessä. Ja iso terassi onneksi vähentää leikattavaa alaa. Naapurit on aina paras pitää välimatkan päässä, ystävät voi valita, naapureitaan ei. Tervehtiminen ja muutaman sanan vaihto riittää. 

Vierailija
25/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla naapureiden kanssa tekemisissä. Mitä vähemmän heitä tunnen niin parempi. 

Vierailija
26/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin fyysisiä ja muita juttuja, joiden vuoksi ei toimi. Erikseen pystyisi ehkä jotain random aikana, jos ei kukaan "kyylää" ikkunasta. En tiedä mitä se olisi. Onneksi täällä ei ole niin isoa tarvetta, etteikö selvittäisi.

Vierailija
27/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka on laiskaa ja osaamatonta, ilmeisesti myös epäsosiaalista. Vetoavat uupumukseen ja introverttiyteen. Olen introvertti itsekin mutta minusta talkoot ovat kivoja ja sekä kerrostalossa että rivitalossa asuminen eroavat omakotitaloasumisesta juuri siinä, että naapureiden kanssa ollaan kiinteämmin yhteistyössä.

En käsitä miksei sitten tahdo olla edes vähän tekemisissä naapureiden kanssa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että iso osa milleniaaleista asuu noissa siksi ettei omakotitaloon ole varaa, ja passiivisuus on jonkinlaista hiljaista kapinaa. 

Hyi, olet juurikin se syy miksi kukaan ei halua pihalle tulla kun olet siellä. Inhottava ihminen olet. 

Vierailija
28/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkukuutioihmisillä on neukkukuutioihmisten ongelmat.

Vierailija
29/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on ehtineet tehdä työt ja päivällä ennen kuin työssäkäyvät ehtivät paikalle, enkä keksi enää mitään tehtävää kun talkoot alkaa ja se on kiusallista.

Vierailija
30/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössä vastikkeet nousevat jatkuvasti. Hoitakoot talkoot itse. Ei meillä ole mitään yhteisöllisyyttä. Kukaan ei tunne naapureitaan. Ketään ei enää kiinnosta mikään. Jatkuvasti vaihtuvia asukkaita, ketä enää kiinnostaa mikään. 

Vierailija
31/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten vtutti raapia koiranpskoja piha-alueelta, kun koiranomistaja luikki talkoiden aikaan talon nurkan taakse koiriensa kanssa ja palasi kohta takaisin.

Talkoissa on se vika, että kukaan ei kerro mitä kenenkin pitää tehdä. Esim. viime syksynä oli tarkoitus hävittää kurtturuusu, mutta ei hävitettykään. Sellainen keksi itse -haahuilu on perseestä.

Vierailija
32/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää aikaa eikä voimia ja lisäksi yksi hallituksen jäsen on kuspäinen

Vierailija
33/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua osallistua talkoisiin enkä myöskään taloyhtiön kokouksiin koska en kestä tyhmiä ihmisiä. Mitä vähemmän on muiden kanssa tekemisissä niin sitä parempi. En myöskään moikkaa kaikille naapureille.

Vierailija
34/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä poistuu viestejä. Ei kiinnosta enää mitkään talkoot, koska asukkaat vaihtuvat jatkuvasti. Kukaan ei enää  moikkaa, ketään et tunne. Kaikki ovat vieraita toisilleen. Ennen oli toisin. Asukkaat tunsivat toisensa, apua sai ja oli mukavaa asua tuttujen kanssa. Nykyään asukkaat tulevat ja menevät. Ketään ei kiinnosta mikään. 

Vierailija
35/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta taloyhtiöasumisen ehtona voisi olla velvollisuus osallistua myös yhteisten alueiden kunnossapitoon ihan omin käsin, jos ei terveydelliset syyt ole esteenä. En ole mikään henkeen ja vereen talkoolainen, mutta en sitäkään ymmärrä miksi tervejalkaiset ja ihan työkykyiset ihmiset eivät voi yhtä iltapäivää kokoontua vähän pihahommiin vaan mieluummin ostetaan huoltofirma paljon kalliimmalla tekemään sama homma. Ei se haravointi ja puskien karsiminen nyt niin vaikeaa ole ja jos ei kestä edes naapuria moikata ja paria sanaa vaihtaa, niin miksi asua taloyhtiössä, jonka toiminta on niistä naapureista kiinni? Muuttakaa omakotitaloon jonnekin metsän keskelle, jos inhoatte naapureita noin paljon. Mulla on ihan hyviä (ja on huonompiakin) talkoo-kokemuksia koko elämäni ajalta ja kaipaan kyllä sitä yhteisöllisyyttä, mitä vielä parikymmentä vuotta sitten pidettiin ihan tavallisena. Ei silloin olisi tullut mieleen maksaa jollekin firmalle siitä, minkä itse tekee ilmaiseksi parissa tunnissa. Meillä maalattiin talot ja aidatkin talkoilla joskus vuosituhannen vaihteessa, toki tällaista en nykyään enää keneltäkään vaatisi talkootyönä.

Vierailija
36/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole aikaa, eikä energiaa johonkin taloyhtiön pihatalkoisiin. Hoidan 90v isäni isoa puutarhaa. Yksiöni on tyhjänä,,koska en uskalla vuokrata sitä vieraille. 

Vierailija
37/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käy talkoissa jotka ei halua että huoltoyhtiö tekee ne hommat. Itse en talkoisiin osallistu.

Vierailija
38/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö voi palkata yhteisillä rahoilla firman tekemään talkootyöt. En osallistu koska jalat, selkä ja toinen käsi ei toimi. Mieluusti maksan kyllä.

Vierailija
39/42 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä nyt omasta rivarikodistaan kaupungissa lähtisi johonkin metsän reunaan 40-vuoden asumisen jälkeen.

Uudet naapurit, joita on jo 90 prosenttia koko asumiskannasta yhtiössämme eivät vaan jaksa kiinnostaa.

Paljon on aikoinaan talkoiltu, mutta kun asukkaat muuttavat, ei aina jaksa tutustua uusiin. Jos on tutustunut, luu on jäännyt käteen.

Talkoot jää väliin. Ei väliaikaisia tutustumisia, koska niistä ei muodostu pysyviä. Liikaa vaan kuormitusta!

Vierailija
40/42 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta talkootyöt. Maksan mieluummin ammattilaisille kuin teen itse sutta ja sekundaa.