Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perheenjäsenelle sanoa, ettei ole pitänyt yhteyttä koska ei ole kaivannut?

Vierailija
04.05.2024 |

Minulla on pari lapsuudenperheenjäsentä, joista en pidä. Johtuen siitä, miten he ovat käyttäytyneet minua kohtaan, kuinka huonosti he ovat kuunnelleet minua.

Yritän toimia elämässäni jotakuinkin "oikein", siis jotakuinkin eettisesti. Kuinka väärin on sanoa heille suoraan pitkän yhteydettömän ajan jälkeen. Että en ole pitänyt heihin yhteyttä, koska en ole kaivannut heitä? Kuinka väärin olisi sanoa rehellisesti näin heille?

Kiitos jos joku voi sanoa mielipiteensä tällaiseen tilanteeseen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljelleni tuli yllätyksenä, miten olen kantanut kaunaa pitkään hänen törkeästä käytöksestä nuorena. Hän alkoi itkeä, kun tajusi miten vakavat jäljet hänen käytös oli minuun jättänyt. Nyt olemme paremmissa väleissä. Kannattaa avata suu ja sanoa asiat ääneen ajoissa.

Mä ihmettelen mistä tulee näitä sisaruksia jotka kohtelee sisaruksiaan törkeästi, tai yleensä perheenjäseniä jotka on ikäviä muille. Empatia ja kunnioitus puuttuu täysin jne. Itsellä ollut sama tilanne, enkä pidä siksi yhteyttä. Ihmetyttää myös vanhempien rooli, miksi eivät puutu asiaan. 

Voi olla, että kohtelee myös vanhempia huonosti, syyllistää kohtelusta yms. Voi tietysti olla osittain syytäkin, mutta monesti uhriutuvan elämänasenteen kehittäneet muodostavat koko elämänasenteensa sen varaan, että muut ovat heille jotain velkaa. Muiden vika on se, että elämä on huonosti, läheisten lähinnä siis.

Vierailija
22/22 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisenä kommenttina aiempiin. Kaikki ihmiset ei vaan ole kauheen kivoja, kilttejä tai lämpimiä. Persoonassa voi olla ihan lapsuudesta/nuoruudesta lähtien tuota tunnekylmyyttä, välinpitämättömyyttä toisten hyvinvoinnista, alistamisen halua, vallanhalua, yms. Ja jos näihin ei ole ajoissa puututtu, kyllähän nuo piirteet voi pysyä koko elämän ajan. Pahimmillaan voi olla perheessäkin osassa jäsenistä narsismia, machiavellinismia, jopa psykopatiaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä