Ristiriitainen fiilis, kun joku on oikein mukavan oloinen, mutta...
Rikkoo räikeästi lakia esim. kysymällä kiellettyjä kysymyksiä työhaastattelussa ja juoruilemalla muiden asioita (edelleen työpaikasta kyse.) Olen siinä mielessä kiltti, etten kehtaa aloittaa show'ta ja sanoa etten vastaa tuollaiseen kysymykseen, jos joku on tosi ystävällinen minulle, mutta tekee silti vääriä asioita (jopa laittomia.) Mutta kyllä sellaisen jälkeen alkaa vähän miettimään uudestaan...
Kommentit (9)
Nämä aloittajan kaltaiset valittajat ovat usein itse niitä pahimpia juorukelloja.
Nyt jämäkkyyttä. Jos jotain asiaa ei saa kysyä, älä vastaa siihen. Juoruilu ei ole sopivaa käytöstä myöskään. Miten vaikeaa sitä onkaan toisinaan välttää.
Mikä on laiton kysymys työhaastattelussa? Ota liittoon yhteys jos sinulta kysyttiin.
Eli kotona saa juoruta mutta töissä ja koulussa ei, ei hyvää päivää.. Mistä teitä autisteja riittää.
Ikävää on etenkin jos joku juoruilee muiden asioista avokonttorissa tai käytävällä. Sitten ohimennen kuulee, kuinka jotain kommentoidaan tai jonkun asioista puhutaan. Ei voi olla varma, onko itse kyseessä joskus vai muut.
Kyllä, myös esihenkilöt voivat tehdä sellaista. Piirileikit ja verkostot ovat voineet kuulua elämään jo kauan. Sillä keinoin jotkut ehkä etenevätkin.
Ei ole asiallista eikä sallittua mutta voiko työpaikan kulttuuria kokonaan muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jämäkkyyttä. Jos jotain asiaa ei saa kysyä, älä vastaa siihen. Juoruilu ei ole sopivaa käytöstä myöskään. Miten vaikeaa sitä onkaan toisinaan välttää.
Minun on tosi vaikeaa pitää puoleni tuollaisessa tilanteessa, kun toinen on tosi ystävällinen minulle. Mutta yritän opetella olemaan vastaamatta kiellettyihin kysymyksiin...
Tuollaiset ihmiset ovat vaarallisia koska ovat kaksinaamaisia. Esittävät niin ystävällistä kasvotusten mutta selän takana juoruavat inhasti. Saavat lopulta koko ympäristönsä myrkytettyä.
Minusta ystävien kesken juoruilu on ihan viihdyttävää, jos se on sitä että juoruillaan muista, ei ystävästä. Mutta työpaikalla ja koulussa särähtää aina pahasti korvaan, kun joku kertoo pienenkin asian liittyen toiseen ihmiseen. Eihän tuollaiselle uskalla kertoa yhtään mitään.