Olen DI ja en katso kaupassa mitä asiat maksavat, mietin vain haluanko tuotteen
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olen kelapummi enkä katso minäkään. Elämä on mukavaa. Tosin röökiä ja kaljaa ostan aina halvinta mahdollista.
Hih :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kuin Turo Teknikko, mutta teen töitä diplareiden kanssa 6000€/kk palkalla. Olen aina katsonut kaupassa, mitä mikäkin maksaa. Niinpä olen säästänyt ja sijoittanut 1M€:n omaisuuden. Vaan kukin tavallaan.
Jos säästät 1000€ kuussa niin menee 1000 kuukautta säästää miljoona...
Sehän sanoi "säästänyt ja sijoittanut".
Sijotustuotot on tänä päivänä joku 5% vuodessa, senkin h*mo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kuin Turo Teknikko, mutta teen töitä diplareiden kanssa 6000€/kk palkalla. Olen aina katsonut kaupassa, mitä mikäkin maksaa. Niinpä olen säästänyt ja sijoittanut 1M€:n omaisuuden. Vaan kukin tavallaan.
Aivan. Mutta jos säästää 2000€/kk ja sijoittaa ne hyvin, homma hoituu näköjään 30 vuodessa. No, pieni osa tuosta on saatua perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerta homoks tee.
Vävy on DI ja pihimpää miestä en ole tavannut. Ostaa tukustakin vain tarjoustuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrot ettet osaa kerryttää varallisuutta kertomatta sitä
Et ole! Ovat tarkkoja rahoistaan. Osaavat laskea. Persaukinen sä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vävy on DI ja pihimpää miestä en ole tavannut. Ostaa tukustakin vain tarjoustuotteita.
Pöljät ostaa tukusta, sehän on kalliimpi kuin Prisma tai cittari.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Miksi ei totta. Olen aikuisten oikeasti DI ja kaikki opiskelukaverit uskomattoman tarkkoja rahasta, pihejä jne. Nyyttärit, yhteisreissut yms pelkkää tuskaa ja exceliä..
Tiedän myös erään näistä joka elää vieläkin opiskelijabudjetilla. Eihän sekään väärin ole.
Me olemme kohtalaisen hyvätuloinen insinööripariskunta. Vertailemme hintoja lähes aina, mutta huomioimme myös laadun. Isommat ostokset ostamme harkiten ja pienissä mietimme. Saatan jättää tuotteen ostamatta jos pidän sitä liian kalliina, vaikka olisi varaakin ostaa se. Saatan myös siirtää ostoksia ajatuksella "tämä on kyllä ihan hyvä vielä". Esimerkiksi talvitakin oston siirsin ensi talveen. Ei ole rahasta kiinni, vaan totutusta tavasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Ai kauhee🤣🤣🤣🤣🤣
Hyi, en ikinä huolisi DI-miestä. Ovat pihejä, saitoja, kitsaita, laskelmoivia ja toisia hyväksikäyttäviä. Omat rahat on miehen, yhteiset rahat on naisen. Hrrr..
Joillakin tippainsseillä menee päähän.
Minä olen ryöväri. Sama filosofia, erilainen maksutapa.
Insinööripariskunta, elävä vitsi🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
0/5
Miksi ei totta. Olen aikuisten oikeasti DI ja kaikki opiskelukaverit uskomattoman tarkkoja rahasta, pihejä jne. Nyyttärit, yhteisreissut yms pelkkää tuskaa ja exceliä..
Tämä, ja hyväpalkkainen osaa olla myös tarkempi varoistaan, kun alansa puitteissa ymmärtää rahan arvon. Tuntemani DI:tä valitsee halvinta juustoa (ja muita kuukauden menoja) laittaen mieluummin ne sataset panostaen siitäkin edestä sijoitussalkkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme kohtalaisen hyvätuloinen insinööripariskunta. Vertailemme hintoja lähes aina, mutta huomioimme myös laadun. Isommat ostokset ostamme harkiten ja pienissä mietimme. Saatan jättää tuotteen ostamatta jos pidän sitä liian kalliina, vaikka olisi varaakin ostaa se. Saatan myös siirtää ostoksia ajatuksella "tämä on kyllä ihan hyvä vielä". Esimerkiksi talvitakin oston siirsin ensi talveen. Ei ole rahasta kiinni, vaan totutusta tavasta.
Mutta oletteko DIPLOMI-insinöörejä?
Mitå eroa on (dippi)inssillä ja esinahalla?
Esinahka älyään vetäytyä taakse, kun aletaan tosihommiin.
Tosin inssit on niin pohjattoman kuivia tyyppejä, että asialla ei pahemmin ole merkitystä käytännön elämässä.