Helsingin yliopistossa voi opiskella Yhteiskunnallista muutosta!
Nytvittuoikeesti hei đ€Šđ»
Yhteiskunnallisen muutoksen koulutusohjelma on sinua varten, jos olet kiinnostunut siitÀ, miten globaalia tasa-arvoa ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta edistetÀÀn tai miten toisten yhteiskuntien ja kulttuurien tuntemus auttaa katsomaan omaamme toisin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi myös pyrkiÀ opiskelemaan, tsemppiÀ! Huomiona sisÀllöstÀ: Ihan yksin emme tÀllÀ planeetalla tosiaan ole.
Katsoppa idi ootti, kun meidÀn Suomi tietÀÀ tuon ja tietÀÀ hyvin, mutta muslimimaat eivÀt tiedÀ.
Tuo koulutus mitÀ ilmeisemmin tahtoo suomalaisten mollaavaan itseÀÀn, vaikka tÀÀllÀ asuu sivistys ja lÀhi-idÀssÀ ei asu.
MitÀ se sivistys oikein on? Valkoinen naama, kaljan juonti ja isolla dieselillÀ brömistely?
Olen samaa mieltÀ siitÀ, ettÀ lÀnsimaat ovat sivistyneempia kuin vaikkapa lÀhi-idÀn maat. Persut eivÀt sitÀ sivistystÀ kuitenkaan edusta, ja heidÀn politiikkansa tÀhtÀÀ nimenomaisesti sivistystason laskemiseen. Katsos kun "sivistys" ei ole pelkkÀ tyhjÀ sana, vaan sillÀ on ihan merkityssisÀltönsÀ. Esimerkiksi asiantuntijuuden ja tiedon lisÀÀmisen halveksunta edustaa tÀysin pÀinvastaisia asioita kuin sivistys.
Olen itse tehnyt maisterin yhdestÀ noista oppiaineista, jotka tuon koulutusohjelman alla ovat. Opiskelijat eivÀt olleet vasemmistolaista wokea, ylipÀÀtÀÀn kyseisen pÀÀaineen opiskelijat harvoin ovat. Opiskelukavereista noin puolet on politiikan toimittajia tai muissa tehtÀvissÀ mediataloissa, neljÀnnes on töissÀ opetusalalla joko aineenopettajana, koulutuskoordinaattorina tai vastaavissa hommissa. NeljÀnnes on virastoissa kuten ulkoministeriössÀ, ulkopoliittisessa instituutissa tai vastaavissa. TyypillistÀ on, ettÀ ekat työt eivÀt ole huippuhommia vaan niillÀ saadaan jalansijaa ja sieltÀ sitten noustaan ylemmÀs, kun osaaminen kehittyy entisestÀÀn. TÀmÀ on tyypillistÀ aloilla, jotka eivÀt ns. valmistaneet mihinkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tehnyt maisterin yhdestÀ noista oppiaineista, jotka tuon koulutusohjelman alla ovat. Opiskelijat eivÀt olleet vasemmistolaista wokea, ylipÀÀtÀÀn kyseisen pÀÀaineen opiskelijat harvoin ovat. Opiskelukavereista noin puolet on politiikan toimittajia tai muissa tehtÀvissÀ mediataloissa, neljÀnnes on töissÀ opetusalalla joko aineenopettajana, koulutuskoordinaattorina tai vastaavissa hommissa. NeljÀnnes on virastoissa kuten ulkoministeriössÀ, ulkopoliittisessa instituutissa tai vastaavissa. TyypillistÀ on, ettÀ ekat työt eivÀt ole huippuhommia vaan niillÀ saadaan jalansijaa ja sieltÀ sitten noustaan ylemmÀs, kun osaaminen kehittyy entisestÀÀn. TÀmÀ on tyypillistÀ aloilla, jotka eivÀt ns. valmistaneet mihinkÀÀn.
Poliittinen historia, ei ollut vaikea arvata. đ
Kuulostaa unelmalta, jos havittelee poliittista uraa. Tuottavaa työtÀ tuollaiset eivÀt tule tekemÀÀn pÀivÀÀkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa unelmalta, jos havittelee poliittista uraa. Tuottavaa työtÀ tuollaiset eivÀt tule tekemÀÀn pÀivÀÀkÀÀn.
MitÀ on mielestÀsi tuottava työ?
KÀytÀnnössÀ me kaikki jotka tÀÀllÀ tÀhÀn aikaan pÀivÀstÀ kirjoittelee elÀmme veronmaksajien piikkiin. Ei normaalilla työtÀtekevÀllÀ ihmisellÀ ole aikaa kirjoittaa tÀnne työaikaan tuntitolkulla. Opiskelijat ymmÀrrÀn, kun he voivat mÀÀrittÀÀ oman työskentelyaikansa.