13-v. kertoi kokeilleensa vapea
Tyttö on tutustunut kaveriin, joka vapettaa säännöllisesti. Juttelin asiasta ja kyselin ja kerroin vaaroista, niin hän sitten kertoi että on itse yhden kerran sitä kokeillut ihan äskettäin. Käytiin keskustelu rauhallisesti ja on ihanaa, että hän mulle kertoi. Mutta on tänään taas sopinut viettävänsä tänään aikaa tuon tytön kanssa. Lupasi, ettei enää kokeile, kun ei ollut edes maistunut hyvältä ja tuntui omituiselta kurkussa. Kuitenkin on nyt pakko tän kaverin luo päästä. Mitä tekisit? Luottaisitko? Tekisi mieli kieltää, mutta se vain siirtäisi mahdollista ongelmaa ja lisäksi tyttö tuskin enää kertoisi mulle mitään.
Kommentit (8)
Up. Eikö kellekään muulle ole tullut tällasta tilannetta eteen?
Kuukauden kotiaresti, kännykkä pois ja huoneen ovi irti.
Hyvä, että uskalsi kertoa sinulle! Ei missään nimessä kannata tuota luottamusta nyt tuhota sillä, että kiellät tapaamasta sitä kaveria. Mielestäni avoin keskustelu vapen vaaroista on se, mitä voit tehdä, ja sitten on pakko luottaa vaan. Eri asia olisi, jos salailisi ja valehtelisi ja jäisi siitä kiinni, sitten varmaan joku sanktiokin olisi paikallaan.
Mistä hitosta ne pennut noita saa kun on tehty aikuisillekin niin vaikeaksi, ainakin näin syrjäseuduilla.
Kannattaa tiedottaa tämän kaverin vanhempia
Jo on ongelmat. Anna vapettaa ei ole niin iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tiedottaa tämän kaverin vanhempia
Vanhemmat tietää, heille ok. Myös pikkusisko vapettaa. Joku vanhempi poika kauppaa heille. Lasua pohdin. -ap-
Vapesta 5 vuotta dannyn lapaan.