Porkkanatahrat vaatteissa..
Miten saa porkkanatahrat pois vauvan vaatteista?
Meillä nyt aloteltu kiinteitä ruokia ensin pelkällä porkkanalla ja nyt porkkanaperunalla. Ja tuntuu, että kaikki vaatteet on oransseja tahroja täynnä, jotka ei lähe tavallisessa pyykissä pois. Onko niksejä?
Essut ja ruokaliinat ei näytä oikeen auttavan, kun suussa on välillä kädet, jotka levittää evästä ympäriinsä tai viimestään ruoan jälkeen valuu oranssia kuolaa, joka sotkee vaatteet. Saahan toki näkyä vaatteissa elämänjäljet, mut ois kiva saada silti jotakin puhtaaksikin. Miten muilla?
Kiitos mahdollisista vinkeistä!!
Norppis
Kommentit (6)
Eli kaksi takuuvarmaa niksiä porkkanatahrojen poistoon on joko juuri pestyn vaatteen kuivattaminen auringossa porkkanatahrat aurinkoon päin tai sappisaippualla hankaaminen ennen normaalia pesua.
Jos ei siis ole sappisaippuaa ja ulkona on aurinkoinen ilma, niin vaatteen voi pestä ihan normaalisti ja sitten kuivattaa auringossa. Ja tämä todellakin toimii! Olen näin saanut meidän lasten vaatteista kaikki oranssit tahrat pois. Ihmeellistä mutta totta! :D
Onnea tahrojen poistoon!
Nalle
bernuski olikin nopeampi tuon auringon kanssa ;D
Ehdottoman paras siis on auringonvalo!! Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin; laita tahriintuneet vaatteet pihalle auringonpaisteeseen, niin kyllä lähtee porkkana! Itsellä juuri narulla porkkanan tahraamat harsot ja vaatteet "valottumassa" :)
Jostain oudosta syystä purkkiruokien tahrat lähtevät paljon vaikeammin pois kuin itsetehdyn porkkanasoseen. Itsetehty lähtee melkein niin, että kun vaan pesee vaatteen samana päivänä, purkkiruokiin joutuu käyttämään noita kikkakolmosia.
Tahranpoistoaine ja aurinko ovat myös mun vinkkejä.
Tässä vaiheessa huomaa sen, että on eduksi jos vaatteen voi pestä 60 asteessa.
Kokeile oliivisaippuaa, siis sellasta palasaippuaa, jota saa esim. indiskasta, mokosta jne... On tehokas tahrojenpoistaja ja erittäin riittoisaa. Sillä olen saanut meidän neidin vaatteista tahrat pois ja sen jälkeen pesu 60 asteessa.
Mä oon käyttäny ihan tahranpoistoainetta niin sillä on tullu vaatteista puhtaita. Tietysti ne vaatteet täytyy laittaa sitä aika nopeesti koneeseen tahriintumisen jälkeen. Meilläkin on muutamissa vaatteissa mukavia porkkana sekä mustikkatahroja.
Terkuin Butterfly