Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rakastunut ystävääni. Mitä teen?

Vierailija
01.05.2024 |

Tutustuin pari vuotta sitten Tinderissä henkilöön, johon ihastuin jo ensimmäisen tapaamisen jälkeen. Nähtiin muutaman kerran, jonka jälkeen hän sanoi ettei tällä hetkellä ole valmis vakavaan suhteeseen. Olin ehtinyt jo kiintyä häneen, enkä halunnut menettää häntä kokonaan, joten sovimme olevamme ystäviä. Meidän ystävyyssuhteeseen kuuluu myös seksi. 

Olemme koko tämän kahden vuoden ajan nähneet lähes joka viikko ja viettäneet öitä ja viikonloppuja yhdessä. En ole koskaan uskaltanut suoraan kertoa tunteista, vaikka uskon että hän on ne ehkä huomannut puheistani. En usko hänen tuntevan samoin ja pelkään ettei hän halua nähdä enää, jos kerron. Tähän asti ystävyys on ollut minulle ok, mutta nyt tuntuu, että tunteet häntä kohtaan ovat vahvistuneet, enkä ole kiinnostunut tapailemaan muita. Olen ollut todella ahdistunut tästä tilanteesta.

Haluaisin kovasti löytää parisuhteen kun ikääkin alkaa olemaan kohta 30, ja lasten hankinta alkaa olla ajankohtaista. Olen käynyt kymmenillä treffeillä tämän parin vuoden aikana, mutta kukaan toinen ei kiinnosta minua, koska olen rakastunut ystävääni. Tiedän, että paras ratkaisu olisi puhua hänen kanssa asiasta tai ottaa etäisyyttä kunnolla, mutta molemmat vaihtoehdot tuntuu väärältä. Minulle tuttu ja turvallinen vaihtoehto on vain jäädä roikkumaan tähän ihmiseen ja tilanteeseen, vaikka haluaisin jonkun ratkaisun tähän. 

Onko teillä antaa vinkkejä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Miten saisin rohkeutta asian kertomiseen tai etäisyyden ottamiseen, vai keksiikö joku jonku toisen vaihtoehdon? Pelkään, että tuhlaan liikaa aikaa tähän ihmiseen ja kohta huomaan olevani keski-ikäinen ja edelleen sinkku ja lapseton, kun en koskaan tehnyt asialle mitään. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla