Kihlattuni on sitä mieltä että on adhd on muotisairaus. Jätin lääkkeni ppis ja nyt hän on ihan kauhuissaan että mikä mua vaivaa
Ei mikää kiitos,mulla vaan on adhd.
Me ollaan seurusteltu vuosi ja ekaa kertaa näke mut nyt ns luomuna.
Kommentit (25)
ADHD on muotisairaus, mutta ei se tarkoita, että määrättyä lääkitystä kannattaa jättää pois. Sinulla on vakava neurologinen häiriö, siihen tarvitaan lääkettä, jotta olet yhteiskuntakelpoinen etkä ole vaaraksi muille.
Hankala löytää enää ketään alle 35v ikäistä, jolla ei olisi ADHD;ta.
Vierailija kirjoitti:
ADHD on muotisairaus, mutta ei se tarkoita, että määrättyä lääkitystä kannattaa jättää pois. Sinulla on vakava neurologinen häiriö, siihen tarvitaan lääkettä, jotta olet yhteiskuntakelpoinen etkä ole vaaraksi muille.
No mä olen 39 v ja sain diagnoosin kun olin jo 20, mulla luultiin eka olevan kakssuuntanen mielialahäiriö. Ap
Muotisairaus ei tarkoita samaa kuin olematon
ADHD ei ole muotisairaus. Siitä on nyt vaan sen takia niin paljon puhetta, kun aikuisilta ihmisiltä on evätty pääsy testeihin. Ellet ole ollut joku täysi hirviö lapsena ja sinulla on osoittaa siitä mustaa valkoisella. Hyvä, että ADHD on tapetilla ja toivottavasti Suomi lopettaa sairaan potilaiden sorttaamisen että ketä testataan ja ketä ei.
Voiko olla ADHD jos on ns. hitaalla käyvä?
Vi tuttaa vaan kun yks on että no sähän olet ihan normaali. Niin olen kun mulla on LÄÄKKEET.
Näytin sitten mun ns todellise naaman. Alan kyllä taas ottaa lääkettä kohta. Ap
Kannattaako olla kihloissa tyhmyrin kanssa, ap?
Näin se menee. Kun normityyppi haluaa tripille, se ottaa lääkkeet. Kun ADHD haluaa tripille, se jättää lääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ADD, eli voi olla taipumus jumiutua tai jäädä haaveilemaan ja keskittyminen on siksi hankalaa, mutta ei ole ylivilkkautta.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin kannattaisi alkaa kyllä tutkia asiaa. Mikä voisi selittää neuroepätyypillisyyden (noin) voimakkaan kasvun?
Mitä oireita sait kun jätit lääkkeet. Mikä ärsytti miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ota pää pois omasta perseestäsi niin maailmankuvasi realisoituu!!
Vierailija kirjoitti:
ADHD ei ole muotisairaus. Siitä on nyt vaan sen takia niin paljon puhetta, kun aikuisilta ihmisiltä on evätty pääsy testeihin. Ellet ole ollut joku täysi hirviö lapsena ja sinulla on osoittaa siitä mustaa valkoisella. Hyvä, että ADHD on tapetilla ja toivottavasti Suomi lopettaa sairaan potilaiden sorttaamisen että ketä testataan ja ketä ei.
Suomessa lätkäistään muoti-leima kaikille tuollaisille sairauksille joita ei haluta tutkia tai hoitaa kunnolla (mm. kilpirauhasen vajaatoimintaa tai raudanpuuteanemiaa). Masennus ei sen sijaan ole muodikasta ja riittää yleisdiagnoosiksi aivan kaikkeen vaikkei potilas kokisi olevansa masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olin täysi hirviö lapsena, kirjaimellisesti kiipeilin seinille, jouduin jatkuvasti vaihtamaan hoitopaikkaa ja opettajat kohtelivat melko törkeästi koko kouluajan. Näistä oli todisteet niin sain sitten lopulta +40 vuotiaana maisterisnaisena diagnoosin ja lääkkeet. Masentuisin vielä enemmän jos alkaisin haikailemaan sitä, miten paljon helpompaa elämä olisi ollut, jos näitä olisi tutkittu jo silloin kun olin lapsi/nuori. Ja varsinkin tytöllä joka sai kaikesta huolimatta hyviä numeroita koulussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ADD, eli voi olla taipumus jumiutua tai jäädä haaveilemaan ja keskittyminen on siksi hankalaa, mutta ei ole ylivilkkautta.
Kuuluu tuo add nykyään adhdn yksiin esiintymismuoroista
Mitäs tapahtuu sitten kun lääkkeiden teho häviää, näinhän tulee aina tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tapahtuu sitten kun lääkkeiden teho häviää, näinhän tulee aina tapahtumaan.
Lisätään annostusta. T. Läägär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin kannattaisi alkaa kyllä tutkia asiaa. Mikä voisi selittää neuroepätyypillisyyden (noin) voimakkaan kasvun?
Ensinnäkin se, että sitä ei ole ennen edes tutkittu kuten nykyään. Ennen adhd ihmiset joutuivat vaan elämään kuten pärjäsivät muiden joukossa ja ihmettelemään, että miksi ovat erilaisia kuin muut ja muut ihmettelivät että miksi tuo yksi on tuommoinen. Toinen syy on se, että viimevuosikymmenet on naisia pidetty raskaana ollessakin pahassa raudanpuutteessa, ja se aiheuttaa sikiölle mm. adhd. Raudanpuutetta on alettu joskus Arvo Ylpön aikojen jälkeen pitämään normaalina asiana naisille ja varsinkin äideille, että se nyt kuuluu asiaan olla väsynyt koko ajan, että se tyhjä rautavarasto on ihan ok.
ADHD on muotia vain nistien joukossa