Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokabudjetti

Vierailija
30.04.2024 |

Teettekö ruokakauppaan budjetin kuukausittain? Miten saatte budjetin riittämään? Olen yrittänyt pitää kauppalaskut 500e/kk (oma osuuteni, tässä siis kaikki kauppaostokset mitä kortilla maksan kuukaudessa) enkä ikinä pysy tuossa. Käyn usein lounailla ja tuhlaan tuon parissa kolmessa viikossa helposti. Olen tarkka, että syön usein ja ravitsevaa ruokaa, sillä muuten ostan kaikkea tarpeetonta. En ole nyt aikoihin ostanut enää karkkeja tai muita turhuuksia, mutta silti budjetti paukkuu. Miten ihmeessä saisin laskun pienemmäksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruokakauppabudjetti 400/kk mutta tämän kevään ollut tosia vaikea saada riittämään, tosin haen kyllä useinkin RESQ lähes viikottain, ehkä kerran kuukauteen Kotipizza. Mutta nytkin mulla tulee tili vasta 15.5. eikä rahaa ole kuin joku viitisenkymppiä, toki säästötileillä on että voin sieltä ottaa poiskin mutta olisin halunnut pitää tuon budjetin 400/kk enkä vähentää säästöjä...

Vierailija
2/4 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan kyllä ruokakauppaan meneviä kuluja. Pelkästään tiliotteelta, aikaisemmin kuiteista jaotellen "herkut ja muu turha" ja pakolliset.

Aika paljon vaihtelee, jos ei yhtään suunnittele, voi mennä hyvinkin 1,5-2-kertaisesti. Tosin "sniidauskuukausina" pienet kulut voivat perustua siihen, että käyttää vanhoja varastoja pois ja sitten niiden täyttämiseen menee rahaa. (tosin täytyy ne aina joskus vaihtaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan aina tietyn summan per kk (n 600e kahdelle) mutta yleensä selviämme alle 100e per vko/400e kk

Vierailija
4/4 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 350 e/kk itselle + 2 teiniä. Ei käydä ulkona syömässä ja pyrin tekemään kaikki lämpimät ateriat itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi