Luetellaan juhlaruokia, jotka valmistuvat halvalla ilman että sitä huomataan
Juhlaruokiin saa uppoamaan isoja summia. Jaetaan ideoita mitä juhliin sopivia ruokia voi tehdä halvalla ilman että sitä huomataan. Jos budjetti ei riitä kalliisiin raaka-aineisiin, mitä valmistaa?
Esimerkiksi risotto, herrasväen pikkuleivät, hannatädin kakut, pullapitko
Kommentit (17)
Jotkut suolaiset piirakat, riippuu tietysti täytteestä.
Popparit? Ne kyllä huomaa halvaksi.
Coctailpiirakat ja munavoi
Me tarjottiin hevosen paistia ja possun sisäfilettä, 30hlön juhlien ruokatarjoilut oli n.150€ salaatteineen ja lihoineen.
Kakku maksoi erikseen.
Suolainen piirakka on oma perus valinta juhliin pienellä rahalla. Voileipäkakku oli itseasiassa myös edullinen ja juhlallinen. Tosin vie paljon aikaa tehdä alusta asti tahnat ja täytteet itse ja koristelu päälle.
Itse leivottu leipä ja tahnatäyte ( esim. yrtein halpa=
Pinaattijuustopiirakka
Tomaattijuustopiirakka
Sinihomejuustopiirakka
Omenapiirakka vaniljakastikkeella
Aromapesässä valmistuu kaikki ruoka nopeasti ja helposti, se kun on juuri sitä käyttötarkoitusta varten suunniteltu tuote. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse odotella ruuan kypsymistä, vaan voi tehdä muita asioita samalla, vaikka siivota.
Paahtopaisti ja uunijuurekset, teen lihan padassa liemessä ja keitän liemen kastikkeeksi
Pollo ubriaco, punaviinikana. Lisukkeeksi teen kasvis-uuniriisin puuroriisistä tai pienemmälle porukalle perunoita padan sekaan
Gulassi. Tähän käytän kaikki lihojen (ja makkaroiden) loput mitä kertyy pakkaseen. Lisäksi paprikaa, porkkanaa, sipulia, perunaa, mausteita
Itse savustettu lohi. Kilon fileen saa välillä n 14e, savustuspussi 3e jos ei ole savustinta.
Annoshinta 2-3€
Mun mielestä voileipäkakut eivät ole halpoja edes itse tehden. Kunnon raaka-aineet maksaa. Jokin keitto + leivät ja lisukkeet tulevat halvemmaksi. Itse tehty täytekakku ja pulla. Piparit tulevat kalliimmaksi, koska niihin menee paljon rasvaa.
Raikkaat salaatit ja jokin suolainen piirakka on myös hyvä vaihtoehto.
Moni alkukeitto on todella edullinen raaka-aineista, mutta silti juhlava. Esimerkiksi tomaatti- tai juurespohjainen keitto.
Perunasalaatti on halpaa juhlaruokaa ja oikein hyvää.
pulla minustakin