Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kamala kuukautisvuoto, help?đŸ˜©

Vierailija
29.04.2024 |

Kuukautiset alkoivat viikon myöhÀssÀ ja nyt vuodan kolmatta pÀivÀÀ niin, ettÀ kuukautiskuppi pitÀÀ tyhjentÀÀ tunnin (!!!) vÀlein lÀpi vuorokauden. (Eli vuotoa n. 15ml/h)

Isoja hyytymiĂ€ myös. 

Onko tÀÀ normaalia ja kuinkahan kauan uskaltaa katsella? 

ja pitÀÀkö mennĂ€ yksityiselle gynelle vai hoitaano terveyskeskus tĂ€llaisia vaivoja? 

3 synnytystĂ€ ollut 20v sitten ja ikÀÀ 40+ eikĂ€ koskaan ollut mitÀÀn tĂ€llaista ennen 

kiitos jos joku osaa auttaa!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saat yöllÀ nukuttua pitemmissÀ pÀtkissÀ, jos kÀyt ostamassa (tai joku kÀy) inkontinenssivaippoja, niitÀ kaikkein paksuimpia. Joko suorakaiteen muotoisia tai ihan vaippahousuja. ImevÀt huikean paljon enemmÀn nestettÀ kuin perus libresset tai tamponit. Terveisin myoomallinen kohtalotoveri, vÀlillÀ vuodan kuin hÀrÀn kurkusta. On tÀmÀ naisen elÀmÀ ihanata.

Vierailija
42/50 |
29.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minipillerit. NiillÀ saa deletoitua koko menkat.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen nykyisiÀ pillereitÀ vuotoa usein ja liikaa (vaihdevuodet alkoi silloin), onneksi asia selvisi gynellÀ. Ja vielÀkin saan pienen "paniikin" joskus, vaikkei ole enÀÀ hÀtÀÀ. Jos se on joku muu kuukautisten alkamisviiru tai ovulaatio tms. Tulee sellainen takauma-ajatus tai ehkÀ oon panikoija. Ja jos joku vÀittÀÀ ettÀ piik.it syynÀ, niitÀ en ole ottanut, se on sitten muualta tullut. HammaslÀÀkÀrin piikkimömmöt on kyllÀ vedetty.

Vierailija
44/50 |
29.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi olla myös hyperplasia, joka aiheuttaa tota sun tilannetta.

T. Gyne 

Vierailija
45/50 |
30.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi olla raskaana, miehelle tehty vasektomia 20v sitten.

Eli ei oo muuta ehkĂ€isyĂ€ kĂ€ytössĂ€. 

yöside + kuukautiskuppi kĂ€ytössĂ€ kokoajan, muuten on jokapaikka veressĂ€. 

ap

Tuohon ehkÀisyasiaan, niin mÀ hankin itse ne minipillerit ensisijaisesti juuri menkkojen takia. EnÀÀ en gynen mielestÀ edes tarvitsisi ehkÀisyÀ (munasarjoissa ei ole pahemmin elÀmÀÀ), mutta suositteli jatkamaan minipillereiden kÀyttöÀ, koska ne minulle toimivat kuten pitÀÀkin eli pitÀÀ menkat ja kierto-oireilut (yöhikoiluineen) pois. Mulle se Slinda on ensisijaisesti siis lÀÀke vaihdevuosiin, ei niinkÀÀn ehkÀisyvalmiste. Joo, ei ole varsinainen vaihdevuosilÀÀke, mutta riittÀvÀ mulle.

Vierailija
46/50 |
30.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi olla keskenmeno vuotoa, itsellĂ€ni aikoinaan alkoi  runsaalla vuodolla kun luulin myöhĂ€ssĂ€ oleviksi kuukautisiksi, nousi myös kuume,  mulla oli kierukka pettĂ€nyt. Menin lÀÀkĂ€riin ja jouduin sairaalaan jossa tehtiin kaavinta. Juhannus meni siellĂ€.

Vierailija
47/50 |
30.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos vuoto ei meinaa loppua ollenkaan, eli kierto alkaa kadota ja vuotelee jatkuvasti niin pikapikaa lÀÀkÀriin. Se on kohdunkaulansyövÀn oire.

En tiedÀ otetaanko nykyisin vakavammin, mutta minulla aikanaan 30 vuotta sitten tarvittiin kolme gynekÀyntiÀ, ettÀ asia selvisi. Jos vÀhÀnkin epÀilet tÀllaista, etsiydy sellaiselle gynelle, joka tekee syöpÀleikkauksia. HeillÀ on nÀppituntuma pahalaatuiseen kudokseen, jos syöpÀ on jo isompi, kuten minulla oli. En viitsi mennÀ yksityiskohtiin, niin ei mene lukijoilta ruokahalut. Mutta paranin siis, tÀÀllÀ porskutan edelleen!

Vierailija
48/50 |
30.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla keskenmeno vuotoa, itsellĂ€ni aikoinaan alkoi  runsaalla vuodolla kun luulin myöhĂ€ssĂ€ oleviksi kuukautisiksi, nousi myös kuume,  mulla oli kierukka pettĂ€nyt. Menin lÀÀkĂ€riin ja jouduin sairaalaan jossa tehtiin kaavinta. Juhannus meni siellĂ€.

AP:n mies on vasektoitu

Vierailija
49/50 |
30.04.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Valitettavan normaalia. Jokainen raskaus lisÀÀ adenomyoosin riskiÀ ja kuukautisista tulee synnytyksen jÀlkeen ihan monsterit.

Mullekin kÀvi nÀin. Hoitokeino on vaan hormonihoito tai kohdunpoisto.

Kierukka aiheutti mulle jatkuvan tihkuvuodon eikÀ onnistunut lopettamaan kuukautisia juurikin kohdun verevyydestÀ ja runsaasta vuototaipumuksesta johtuen. Puolet kuukaudesta menee kivuissa niitÀ itse kuukautisia odotellessa, viikkoa ennen alkaa tuhruvuoto ja yölliset kivut. ja heti kun se itse vuoto alkanut, suurimmat kivut helpottavat. EnsimmÀinen vuotopÀivÀ on kuin kohtu solahtaisi ulos alapÀÀstÀ, painetta ja sÀrkyÀ koko lantion alueella ja pahimmillaan tamponeja on kerrallaan 3kpl ja vielÀ yöside, ja tunnin vÀlein vaihto. Odotan kyllÀ vaihdevuosia todella paljon. Mutta gynen arvion mukaan vielÀ 10v kÀrsittÀvÀÀ.

Vierailija
50/50 |
01.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ap tÀssÀ. Kiitos kovasti kainksta kokemuksista ja vastauksista ja ohjeista!

En pÀÀssyt vielÀ lÀÀkÀriin:(

vuoto jatkuu edelleen yhtĂ€ rajuna, nyt menossa viides pĂ€ivĂ€. Soitin tĂ€nÀÀn pĂ€ivystykseen kun alkaa olla kauhee vĂ€symys ja heikotus ja kĂ€det tĂ€risee. LisĂ€ksi alkoi tulla tosi isoja hyytymiĂ€ niin ettei mikÀÀn suoja pidĂ€. Ohjasivat huomenna soittamaan omalle terveysasemalle. 

Saas nĂ€hdĂ€ mitĂ€ sieltĂ€ tĂ€llĂ€ kertaa tuumataan. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi viisi kuusi