Ulkopuolinen olo
Minulla on usein ulkopuolinen olo. Jos olen kahdestaan jonkun ihmisen kanssa niin keskustelu sujuu hyvin ja omasta mielestä on mukavaa ja melko syvällisiäkin juttuja monesti. Jos taas paikalla on useampi ihminen niin tuntuu, että jään syrjään tai minusta heitetään vitsiä. Siis sillä tavalla että vaikka kaksi tai kolme ihmistä naljailee tai vitsailee ja vähän kuin tiiminä ovat minua vastaan. Jos olen paikassa jossa on paljon tuntemattomia ihmisiä niin en jotenkin pääse sisään. Koulussa oli vaikeaa saada aluksi kavereita, mutta jotenkin sain niitä kuitenkin jossain vaiheessa. Ystävänpäivänä muistan kuinka hävetti, kun kaikkien piti liimata selkään sydän ja muiden piti kirjoittaa niihin hyviä asioita toisesta ja ehkä kaksi kirjoitti minulle ja muilla oli vaikka kuinka paljon! Työpaikalla tuntuu erityisen pahalta, kun muille kirjoitetaan hauskoja viestilappuja tai jos joku lähtee niin sellaisia haikeita viestejä kuinka ihana hän on ja tulee ikävä ja leivotaan kakut ja keksit. Minua ei ole muistettu missään kun olen vaihtanut paikkaa. Monet sai jo työharjoittelussa kaikkea mukavaa palautetta ja minä sain kyllä hyvän arvosanan, mutta ei minua kukaan kaipaamaan jäänyt. Joskus on sellainen tyhjä ja turha olo. En osaa paremmin kuvailla. Yritän parhaani aina ja olen ystävällinen.
Kommentit (8)
Ehkä olet vähän huomaamaton ja tylsä? Oletko aktiviinen ja teet asioita vapaa-ajalla? Jos et niin aloita ja keksi jotain mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia. Ihmiset jotka on aktiiviisia harvemmin on harmaavarpusia. Jos vaan olet kotona netissä ja sohvalla, niin ei ihme jos ihmiset pitää sinuna tylsänä. Ihminen ja aivotoiminta tarvitsee aktiviteettiä pysyäkseen elinvoimaisena.
(Toki ei kaikki netissä ja sohvalla löhöävät ole harmaavarpusia).
Itse tulen paremmin juttuun ulkomaalaisten kuin suomalaisten kesken, en tiedä mistä johtuu. Suomalaiset ovat jotenkin niin kuppikuntaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat huomiota enemmän? Miten sosiaalinen olet ihmisten kanssa? Oletko mm.kiva ja hymyilevä? Valitettavasti tälläisilla asioilla on merkitystä, kun luodaan suhteita ihmisiin.
Olet ehkä oikeassa. Tuntuu epämiellyttävältä erottua joukosta kuvailemallani tavalla. Olen ujohko eli en räväkkä enkä hirveän kovaääninen, mutta kuitenkin puhelias. Sanoisin että olen jotain hiljaisen ja puheliaan väliltä. Hymyilen paljon. Kivasta en osaa sanoa, kun se on ehkä enemmän muiden valinta olenko kiva vai en. Siis ystävällinen olen ja kiltti, mutta en tiedä määritetäänkö se kivaksi.
Se on outoa kun jotkut on tosi nopeesti ihan kuin mitkäkin vanhat ystävykset keskenään.. Itse saattaa alkuun olla siinä vielä ihan mukana, kun hekin vielä tutustuvat ja "tunnustelevat", mutta sitten sitä hiljalleen hiipuu siitä joukosta pois kun huomaa, että heillä onkin muodostunut jo ihan omat juttunsa. Vaihtoehtona on sitten jättäytyä pois yksinäiseksi kulkijaksi kokien ulkopuolisuutta tai koittaa roikkua väkisin mukana kokien ulkopuolisuutta kun juttelevat lähinnä vain toisilleen ja naureskelevat keskenään jollekin en tiedä mille.
Mun mielestä hissukka/harmaavarpunen/huomaamaton ihminen on aina tuhannesti parempi kuin mölyapinat ja suosituimmuudesta kamppailevat muoviaivot.
Vierailija kirjoitti:
Se on outoa kun jotkut on tosi nopeesti ihan kuin mitkäkin vanhat ystävykset keskenään.. Itse saattaa alkuun olla siinä vielä ihan mukana, kun hekin vielä tutustuvat ja "tunnustelevat", mutta sitten sitä hiljalleen hiipuu siitä joukosta pois kun huomaa, että heillä onkin muodostunut jo ihan omat juttunsa. Vaihtoehtona on sitten jättäytyä pois yksinäiseksi kulkijaksi kokien ulkopuolisuutta tai koittaa roikkua väkisin mukana kokien ulkopuolisuutta kun juttelevat lähinnä vain toisilleen ja naureskelevat keskenään jollekin en tiedä mille.
Minullekin on käynyt tätä samaa tai sitten on niin että minulla on alkuun ollut kaveri, mutta kun tämä kaveri tutustuu toiseen niin minä jään. Kelpaan sitten kun tää toinen kaveri on poissa, mutta kun palaa niin minä oon taas yksin. Ehkä selittyy sillä, että en ole niin kiva sitten kuin se toinen, mutta miksi seurani kelpaa sitten varalta. :D Tai sitten en ole jotenkin hyödyllinen. En minä tiedä. Olen miettinyt myös että toimiiko jotkut tietoisesti näin vai eikö ne edes itse huomaa sitä?
Eli haluat huomiota enemmän? Miten sosiaalinen olet ihmisten kanssa? Oletko mm.kiva ja hymyilevä? Valitettavasti tälläisilla asioilla on merkitystä, kun luodaan suhteita ihmisiin.