Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni muu latailee tabletit jne työpaikalla?

Vierailija
29.04.2024 |

Itse käytän surutta työpaikan sähköjä. Lataan tabletit ja omat kännykät työpaikalla. Ostin pari järeää powerpankkia. Lataan nekin työpaikalla. Isossa talossa sähkönkulutus on sen verran suurta, ettei tuollaiset latailut paljoa tunnu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi fiksua. Hirveä vaiva ja säästät tyyliin euron vuodessa jos sitäkään.

Vierailija
2/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti säästät

Amerikkalainen Forbes on koonnut tilastoja siitä, paljonko tavallisten  digilaitteiden käyttämä sähkö vastaa vuositasolla.

Kun tämän suhteuttaa suomalaiseen sähkön hintaan (Vattenfallin mukaan veroineen ja siirtokuluineen noin 15 senttiä kilowattitunnilta) saadaan seuraavanlaisia vuosihintoja:

iPad: 1,80 euroa. Käyttämällä tabletin akku tyhjäksi lataamalla se joka toinen päivä, kuluttaa se 12 kilowattituntia vuodessa.

iPhone: 30 senttiä. Puhelimen akun kapasiteetti on noin 5,45 wattituntia. Käyttämällä akku tyhjäksi joka päivä, tulee vuosikulutukseksi 2 kilowattituntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän lämmitän saunankiukaan työpaikalla. Kun sen lämmitää ihan tulikuumaksi ja heittää peräkärryyn, niin kyllä siitä vielä löylyt saa kun kotiin pääsee!

Vierailija
4/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku auton lataaminen voisi olla tuottoisampaa.

Vierailija
5/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa hyödytöntä puuhastelua tämä.

Vierailija
6/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä sen lataaminen on parkkihallissa pistorasioista kielletty ja sitä valvotaan. Vain maksullista sähköä on latureissa tarjolla - huononee päivä päivältä sähköautoilijan edut kun rahvaskin niitä jo hankkii :(

Vierailija
7/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän lämmitän saunankiukaan työpaikalla. Kun sen lämmitää ihan tulikuumaksi ja heittää peräkärryyn, niin kyllä siitä vielä löylyt saa kun kotiin pääsee!

Minä teen saman pönttöuunilla.

Vierailija
8/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita ja pillua

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Vierailija
9/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakastan marjat ja sienet kahvihuoneen jääkaapin pakastelokerossa. Mittava säästö vuositasolla.

Vierailija
10/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän aina vesikanisterin työpaikalla. Säästyy oma vesi.

Vierailija
11/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään, että työpaikalla olisin lataillut mitään laitteita, kun vielä työelämässä olin. En myöskään varastanut työpaikalta wc-paperia, kyniä tai muuta sellaista. Kaiken olen aina ostanut ja maksanut omilla rahoillani.

Vierailija
12/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jarrutat autolla vähän liian lujasti yhdessä risteyksessä niin kiihdytys matkavauhtiin takaisin kuittaa mobiililaitelataukset.

Vierailija
13/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon työpaikalta vettä kotiin Tokmannin ämpäreillä. Säästän huimat summat vesimaksuissa ja vessaakaan ei tartte vetää kuin joka kolmas kerta.

Vierailija
14/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viljelen kannabista työpaikan komerossa. Oveen lukko ja lappu "serveri, ei saa avata" niin ei siivojat ei koske.

Vierailija
15/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän sontimista työpaikalla ja pidättelen kunnes pääsen plöräyttämään kotona ämpäriin jonka täyttyessä muutaman viikon välein sitten puristelen raaka-aineen grillikriketeiksi kesän grillikautta odottelemaan.

Vierailija
16/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuon työpaikalta vettä kotiin Tokmannin ämpäreillä. Säästän huimat summat vesimaksuissa ja vessaakaan ei tartte vetää kuin joka kolmas kerta.

Kai viet likavedet takaisin työpaikalle ettei putket kulu? Säästöä tulee huomattavia summia kun ei tarvitse niin usein tehdä putkiremppaa.

Vierailija
17/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina edellisenä työpäivänä teeveden valmiiksi. Seuraavana aamuna riittää kun vain lämmittää.

Vierailija
18/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä sen lataaminen on parkkihallissa pistorasioista kielletty ja sitä valvotaan. Vain maksullista sähköä on latureissa tarjolla - huononee päivä päivältä sähköautoilijan edut kun rahvaskin niitä jo hankkii :(

Minulla on töissä nimetty parkkiruutu ja maksuton auton lataus :) 

Vierailija
19/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköläinen täällä, moi! Tuon työpaikalle aina kasan akkuja, puhelimet, tabletit jne ladattavaksi. Sen lisäksi oman parkkipaikan sähkötolpasta latailen joka päivä laitteita, koska niiden lasku tulee taloyhtiölle. Vapaapäivinä herään aamuyöstä kun sähkö on halvimmillaan ja laitan pesukoneet ja telkkarit sekä lämmityksen päälle. 

Vierailija
20/28 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lataan yleensä lippaan työpaikalla ennenkuin lähden baariin

-Timo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi